SERKOWITZ = BAD SCHANDAU. - Reisverslag uit Bad Schandau, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu SERKOWITZ = BAD SCHANDAU. - Reisverslag uit Bad Schandau, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

SERKOWITZ = BAD SCHANDAU.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

29 Mei 2012 | Duitsland, Bad Schandau

Serkowitz – Bad Schandau – 60 km. 25 graden.

De eerste 1000 km hebben we er al ruim opzetten na vandaag.
We vertrokken vanmorgen met een stralende zon, wind in de rug, goed geasfalteerd fietspad, rechte weg, dus we waren in een ommezien in Dresden. Trouwens Dresden is al prachtig om te zien in de verte met de Elbe op de voorgrond. In Dresden was het nog erg rustig, maar wat wil je ook. Het was net 10.00 uur en de koffietentjes waren nog niet eens open. Wat een pracht aan “oude”gebouwen, ach wat heet oud. In de oorlog is alles gebombadeerd en vernietigd en alles is weer in de oorspronkelijke staat herbouwd. De Frauenkirche is wel het centrale punt in Dresden. We zijn er niet in geweest, want ja, de fietsen alleen laten, dat is te riskant. We gaan Dresden wel een keer bezoeken als we hier met de auto zijn. Naast de Frauenkirche hebben we koffie gedronken, nog een paar foto’s gemaakt en zijn we tegen 11.00 uur weer verder gegaan richting Pirna. Wat een weelde allemaal aan de oevers van de Elbe. De gastvrouw van vannacht vertelde ons al dat er in het kleine dorpje Sergowitz en omgeving alleen al 400 miljonairs wonen, die niet weten wat ze met hun geld moeten doen. Elk weekend is er nl. vuurwerk en wordt er voor een enorm bedrag de lucht in geknald. En na Dresden waren het ook allemaal van die grote kastelen, landhuizen en immense villa’s.
Het was nog best druk op de ElbeRadweg vandaag. Ook hebben we een bijzondere manier gezien hoe je ook kunt fietsen. Een ligfiets, het voorste gedeelte met daar aangelast het achterste deel van een normale fiets. De vrouw lag op de voorste fiets te trappen (eigen aandrijving) en de man zat te trappen op zijn gewone fiets. Een komisch gezicht, maar het ging wel hard. Jammergenoeg heb ik er geen foto van kunnen nemen en we hebben ze niet weer gezien. Trouwens we hadden in Dresden best weer veel bekijks en er werden weer foto’s gemaakt, maar net even buiten Dresden zagen we een man van ruim boven de negentig die op zijn manier aan het hardlopen was. Geweldig toch, dat je dat nog probeerd op zo’n leeftijd.
De tocht naar Bad Schandau via Rathen, Königstein, Prossen was zwaar met best steile beklimmingen. In Königstein (met uitzicht op de grote burcht) zijn we de Elbe met de pont overgestoken.Wat is het toch een prachtig gezicht dat Elbsandsteingebirge.Al die grote rotsformaties, heel impossant.
En toen was het nog zo’n 5 km. naar Bad Schandau, waar we volgens het boekje twee campings hadden. Helaas, die campings bestonden niet, de Information had er nog nooit van gehoord. De eerstvolgende camping was weer ruim 5 km. verder een dal in en dat wilden we eigenlijk niet, want dat betekent wel weer 10 km. extra. Maar ja, bij gebrek aan beter, hebben we dat toch maar gedaan. We zitten nu in een prachtig stukje Sächsische Schweiz, met enorme Felzen (rotsblokken) om ons heen. Mijn dongel voor internet deed niks, in zo’n gat zitten we. Maar gelukkig had de camping internet en daar maak ik nu gebruik van.
Gea en Klaas: de snoepjes zijn op. Kom je even nieuwe brengen?
We zitten nu dus op de grens met Tjechie. Of ik de komende dagen mijn weblog kan bijhouden is een grote vraag. Ik heb geen idee of de campings en hotels daar internet hebben. Dus verschijnt er geen weblog, dan is er geen internet. De camping vlak bij Praag waar we een paar dagen willen blijven, heeft wel internet, dus dan horen jullie weer iets.
Wij gaan dus morgen Tjechië in. Ben benieuwd hoe het met de taal zal gaan en of ze ook een beetje duits kennen. We zien wel.
Nou lieve mensen, wij moeten even met de buurtjes iets nuttigen in van die kleine glaasjes. Uhhh, dat is scherp spul zeg, daar moet je ook niet meer dan een van hebben. Het kampvuur brandt dus dat zal wel een gezellig avondje worden. Het gaat nu al van Zum Wohl, nou dat zal het wel worden.
Hopelijk tot morgen en anders tot zaterdag.
Liefs van ons.

• 30 Mei 2012 - 18:40

Arie En Ingrid:

Hallo Anneke en Geert,
    Wat een prachtige reisverslagen Anneke, onze komplimenten. Ook de foto's die je erbij doet zijn leuk om te bekijken krijgen we een indruk hoe het landschap en de huizen er uit zien. Ook jullie eigen huis (tent) is niet verkeerd. Geniet van alles wat er op jullie pad komt en met een rugtas vol ervaringen kom je straks weer thuis. Veel plezier on tour!!

Hartelijke Groeten uit Dalen.
    Arie en Ingrid.