ÜBERMÜHLEN (Duitsland) - DALEN (Nederland). - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu ÜBERMÜHLEN (Duitsland) - DALEN (Nederland). - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

ÜBERMÜHLEN (Duitsland) - DALEN (Nederland).

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

27 Juni 2012 | Nederland, Dalen

Übermühlen (Duitsland) – Dalen (Nederland) – 50 km. 19 graden.

De laatste dag vandaag van onze tour. De laatste morgen dat de wekker om 07.15 uur afliep. Een beetje triest dat de tour nu bijna ten einde is liet het weer buiten ook zien. Het weer huilt namelijk een beetje en wij hadden gedacht dat het vandaag zonder regenpakken konden fietsen, maar helaas.
Na een heerlijk ontbijt zaten we vanmorgen weer om kwart over negen op de fiets. Meppen kwam al snel in zicht en hier hebben we eerst broodjes voor onderweg gekocht en een giga dure capuccino gedronken (4 euro per kop).
Daarna via een fietspad langs de doorgaande weg Meppen – Twist gefietst, met steeds dan weer regenjas aan, dan weer regenjas uit. En die beweging hebben we vandaag vaak uitgevoerd. Gelukkig was het geen harde regen, maar het miezerde toch zoveel dat je er net goed nat van werd.

Tussen Meppen en Twist kwamen we door een uitgestrekt moorgebied (moeras/veen) en natuurlijk in de buurt van de grens stonden jaknikkers vanwege de oliewinning.

Al tegen de middag kwamen we aan in Twist en daar hebben we uitgebreid gepauzeerd in Kiek in de Pan. Ze hadden heerlijke koffie daar.
Via Bargerveen zijn we richting de Zandpol gefietst en toen langs het fietspad naar Dalerveen.
Tegen half vier zagen we de kerktoren en de twee molens van Dalen al in de verte. Bijna weer thuis.

En toen we dan de straat in reden zagen we dat ons huis versierd was met vlaggetjes en mijn moeder, Dea en Henk, Ron en Frieda en Ilse stonden ons op te wachten. De hondjes April en Anzac moesten ook even geknuffeld worden en toen konden we na 2450 km. weer in onze eigen stoel gaan zitten.
Een prachtige bos bloemen stond op de tafel als welkom. De thee was gezet en Ilse had lekkere cakes gebakken, dus we hebben gezellig even bijgekletst.
Ook stond er een mooie bos bloemen in huis van Herman en Willy.
Wat een fijn welkom na zo’n lange tour, hartverwarmend.

Daarna nog lekker gegeten bij Ron en Frieda en ik mocht uitkiezen wat we zouden eten. Dat werd dus sperciebonen, aardappeltjes en een gehaktbal met lekkere jus. Echt een hollandse maaltijd, daar had ik na 6.1/2 week echt weer eens zin in.
En straks weer slapen in je eigen bed.

Het voelt allemaal nog best een beetje vreemd aan om weer thuis te zijn. Zal wel even wennen worden.
Nu nog even een paar foto’s erbij zetten.

Morgen schrijf ik nog een laatste stukje over deze tour.

Dus ik zeg gewoon tot morgen allemaal.

• 27 Juni 2012 - 20:50

Frieda:

Jullie kunnen trots zijn op deze prestatie!!!!!
    Het blijft bijzonder.

Jullie zullen wel weer heel erg moeten wennen aan al die luxe thuis en geen vaste schema's....hoewel: Geert had het al weer over het werken in de tuin en Anneke had stapels post van Humanitas.

Maar wij moeten ook wennen, niet meer elke dag de webblog lezen!

Bedankt voor alle mooie verhalen en geniet lekker na....en welterusten

• 27 Juni 2012 - 21:14

Marjon:

Jullie mogen zeker trots zijn op deze grootse prestatie. 2450 km in 6,5 week tijd. vorige keer van dalen naar wenen en nu dit. ben stiekem al wel weer benieuwd maar het volgende avontuur jullie heen gaat brengen. doe de komende tijd maar lekker rustig aan om wat bij te komen. ik vond het in ieder geval erg leuk om jullie blogs te lezen. zo is het net of je er zelf ook bij bent.

• 28 Juni 2012 - 08:40

Frank:

Welcome home!

Jullie hebben deze tocht maar 'even' op jullie naam geschreven, nu goed afbouwen en genieten van het goede weer!

Nu alleen nog even het merk van je ICD checken!

Groetjes

• 28 Juni 2012 - 16:38

Marry En Koos:

Hartelijk gefeliciteerd met deze topsport prestatie
    Groeten

• 28 Juni 2012 - 19:35

Klaas En Marja:

Hoi Geert en Anneke.

Geweldig hoor dat jullie dit gepresteerd hebben!!
    We doen het niet na.
    Al weer lekker geslapen in je eigen bed?
    Het zal nog wel even wennen zijn.

Groetjes Klaas en Marja