LANGELSHEIM - GÖTTINGERODE. - Reisverslag uit Göttingerode, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu LANGELSHEIM - GÖTTINGERODE. - Reisverslag uit Göttingerode, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

LANGELSHEIM - GÖTTINGERODE.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

20 Mei 2012 | Duitsland, Göttingerode

Langelsheim – Göttingerode (bij Bad Harzburg) – 35 km. 28 graden.

Wat was het vandaag een heerlijk weer. Lekker in korte broek en shirtje gefietst. Het leek vanmorgen eerst niet zo goed, want het regende een beetje om 06.00 uur. Maar toen we om 08.00 uur opstonden scheen de zon weer lekker en was het al heerlijk warm. Tegen 10.00 uur zaten we weer op de fiets. De eerste 4 km. was ideaal. Lichtjes berg af, op een geasfalteerd fietspad door het bos. Met zo’n gangetje van 26 km. per uur zonder te hoeven trappen ging het richting de stad Langlesheim. Toen rechtsaf richting Goslar. In Goslar hebben we ruim te tijd genomen om wat van de Altstadt te zien. Prachtig wat een mooie oude huizen, paleizen, kerken en terrasjes. Gekeken naar het klokkenspel,dat de geschiedenis van de Erzbergbau voorstelde. Heel mooi om te zien en bijzonder.
En wat werden we vaak staande gehouden omdat de mensen graag wilden weten waar we heen gingen met al die bagage op de fiets. Toch wel veel duimen omhoog en ook onbegrip dat je zoiets doet. Maar vooral bewondering. Toch leuk hoor. Op een terrasje hebben we koffie gedronken en heb ik een Windbeutel gehad en Geert Apfelstudel (Ja Anton, dass smeckte gut, wie in Wien). Ik zal een foto meesturen van mijn windbeutel. Ik had de kleine genomen, de windbeutel (bij ons soes) was ook nog verkrijgbaar in een maatje groter. Nou ik heb dat ding niet helemaal op gekregen hoor, te veel. Dus toen gesterkt door extra energie ging het richting Bad Harzburg. Het was zwaar, maar veel beter te fietsen als gisteren. Misschien treedt er nu een beetje gewenning op. De fietspaden waren nu ook beter dan gisteren.
Toen we na 30 km. fietsen in Bad Harzburg aankwamen vertelde een mevrouw (geheel in Schutzenfest kledij), ons dat de camping niet meer bestond. Dat is dus pech. Moesten we weer 3 km. terug fietsen (berg op) naar een andere camping. Wel een hele mooie en zeer sjiek. Alles super modern en nieuw. Gauw even gebruik gemaakt van de wasmachine en droger. Daarna lekker gegeten, een visschotel voor twee personen. We kregen van alle kanten te horen, dat we dat wel verdienden na zo’n dag fietsen. Nu wordt het achter ons erg donker achter de bergen en ik hoor gerommel. Dat zal wel een onweersbui worden.
Albert en Nel, van harte gefeliciteerd met jullie 1-jarig huwelijk en Minh Chau, jij gefeliciteerd met je verjaardag.
Het is fijn voor ons om al die mooie berichten te lezen van jullie en hoe jullie onze tour meebeleven.
Morgen gaat het richting Thale, bekend van de Hextentanzplatz. Nog wel een paar klimmetjes voor de boeg, maar niet meer zo heftig als de twee afgelopen dagen. Je slaapt er goed op en dat is ook heerlijk.

Daag tot morgen en we voelen ons prima hoor ( alleen willen de spieren dat niet horen).

• 20 Mei 2012 - 20:24

Guus En Joke:

Hallo nneke en Geert, nu hebben we pas voor het eerst internet....Wij zijn na een zware tocht ( veel klimmetjes en vaak de weg zoeken) aangekomen in Stassfurt. Morgen ruim 80 km naar Dessau...Jullie tip om zsm voor onderdak te gaan bellen was goud waard. na bijna de moed opgegeven te hebben, vonden we een prima pension 2 km buiten Bad Gandersheim. Tot onE verbazing lezen we op jullie site dat jullie die dag ook tot Gandersheim hebben gefietst, terwijl jullie minder van plan waren... leuk jullie verhalen te lezen, wij blijven jullie volgen! Vanavond ook voor de eerste keer aan onze site gewerkt, iets niet goed gedaan, alles weg.... zsm weer proberen! hartelijke groeten van Joke en Guus

• 21 Mei 2012 - 07:12

Nelly:

Hoi Anneke en Geert,
    Gelukkig hebben jullie wat beter weer.
    Hartelijk dank voor de felicitaties voor onze eerste huwelijksdag. We hebben gisteren nog de bovenste laag van onze bruidstaart gegeten. Hij was nog steeds erg lekker, zeker geen Windbeutel maar toch!
    Wat bubbeltjes erbij en 's avonds in een restaurant gegeten bekroond met 1 Michelin ster. Heel aparte dingentjes en hele verfijnde smaken, geweldig in één woord (de prijs ook maar dat mag de pret niet drukken), het was 't dubbel en dwars waard!
    In afwachting van jullie volgende verslag.
    groetjes van
    Albert en Nel

• 21 Mei 2012 - 07:55

Jan En Wil:

leuk de verhalen te lezen Gelukkig hebben jullie goed weeren zo te lezen ook goed eten wat jullie wel verdiend hebben. Veel fiets plezier

• 21 Mei 2012 - 16:24

Arnold:

Het leven is goed, heerlijk toch he, fietsen, gebak mogen eten en een heerlijik visje aand het eind van de dag. Niks extra meer nodig! Ik zit inmiddels met Beth in Los Angeles en eten we hamburger voor de lunch bij de Getty museum. Ook een prachtige plek om LA te zien liggen vanaf een heuvel top.

• 21 Mei 2012 - 16:42

Arnold:

Ik bewonder je wel en eigenlijk ben ik jaloers, want ik zou het ook willen doen. Lekker fysiek!
    Nu zit ik in California en tour rond in LA. Ja want lopen doe je niet in LA. Je kent wel de beelden, ramen open en je rijd langs de winkels van blok naar blok. California freedom. Even een coffee in een bar en veel mensen zitten aan de phone te internetten of via wifi te computeren. Zoals ik nu om jullie verslagen te lezen met een double machiato. Altijd is alles groot, ruim, brede wegen en mooie huizen op de hellingen van holywood. Onze vriendin woont hier op de grens met holywood en we kunnen even genieten van de sfeer van LA: strand, pier, luxe winkels, je kent wel de scene van Julia Robberts(?) in de film met Richard Gear waar Julia zich een nieuwe outfit aanmeet om haar arme uitstraling om te zetten in een sjieke dame. LA op en top. Vandaag wil ik naar de gewone wijken gaan om te zien hoe de andere zijde van de samenleving hier leeft. Maar soms gaat het hier hard aan toe. Mary Grace , onze vriendien, ging afgelopen vrijdag naar haar werk en een man kwam haar tegemoet toen ze naar binnen ging. Hij nam haar mee naar de stoeprand voor het kantoor en zij: ik moet iets vreselijks tegen je zeggen, maar vandaag hoef je niet meer naar binnen te gaan. En daar stond ze bij de stoeprand zonder baan. Gelukkig nog een paar maanden salaris voor het vinden van een nieuwe baan. Corpotate lifestyle is niet altijd gemakkelijk.

He, daar hebben jullie even niks mee te doen, vroeg met pensioen en lekker van het pure genieten. Geniet van de heuvels en bedenk Praag mag ook een dag later om zo de spieren soepel te houden. Het is per slot van rekening 'vakantie'! Groet Arnold

• 05 Juni 2012 - 16:32

Cor&Anja:

Het heeft even een paar uurtjes gekost maar we zijn weer helemaal bij. We hebben wel terug gelezen
    dus we zijn weer in Nederland. Fijn dat alles goed gaat. Ideetje voor Geert "misschien een damesfiets aanschaffen", wel zo veilig, zeker nu de jaren beginnen te tellen. Wij gaan aan het einde van de week met vakantie naar Limburg. Wouter gaat de 1e week mee, na de vakantie moeten we dan wel weer uitrusten.
    We kunnen ons voorstellen dat jullie soms erg moe zijn van een dag klimmen en dat je dan de volgende dag nog niet hersteld bent. Dus af en toe rustdag is dan wel zo wijs. We worden er tenslotte ook niet jonger op.
    Groetjes en nog veel fietsplezier, Anja&Cor