BAD GANDERSHEIM - LANGESHEIM. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu BAD GANDERSHEIM - LANGESHEIM. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

BAD GANDERSHEIM - LANGESHEIM.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 Mei 2012 | Duitsland, Berlijn

Bad Gandersheim – Langesheim – 44 km. 23 graden..

Oh of wat een dag was het vandaag.
We hebben eerst lekker uitgeslapen tot ongeveer 09.00 uur. Het zonnetje scheen heerlijk en het begon al lekker warm te worden. Vannacht voor de 1e keer in deze vakantie in de tent geslapen. Het was best een beetje fris, maar goed te doen. Na een nu zelfgemaakt ontbijtje en het weer inpakken van alle kampeerspulletjes zijn we tegen half elf vertrokken richting Goslar. Eerst over een prachtig fietspad, een oude spoorbaan, licht klimmend, goed te doen. Maar na 4 km. merkte Geert dat we niet goed zaten en moesten we dus weer terug. Aan mij heeft Geert niks als het om het volgen van een route gaat en welke richting we uitmoeten. Bleek het bordje van de R1 route verkeerd te staan. Geert dus flink aan het mopperen. Geleidelijk aan werd het steeds steiler en hoger, zelfs met haarspeldbochten. Het was inmiddels 12 uur en we waren nog niks opgeschoten, zo’n 10 km. Dat geeft wel aan hoe zwaar het was. Tegen 13.00 uur hebben we maar wat gegeten en mijn fiets aan de stroom gehangen, want de rest van de dag zou ook wel zwaar worden dacht Geert. Nou het wwerd niet alleen zwaar, het werd zelfs afschuwelijk. Zo erg dat zelfs Geert op mijn fiets met de stroomstand op hoog en alle versnellingen klein, niet tegen de berg op kon. En de wegen waren ook nog eens heel slecht met gaten en diepe kuilen en soms door het hoge gras met brandnetels. Dat noemen ze dan de R1Radweg. We hebben hele stukken moeten lopen omdat je er gewoon niet kon fietsen, of vanwege de slechte weg, of vanwege de steile hellingen. Een paar keer een 20%. De fietsers onder ons zullen nu dus wel begrijpen hoe we af moesten zien. We hebben ook sneller een camping opgezocht, gewoon omdat we zo moe waren. We zitten nu aan een stuwmeer op een camping, lekker rustig. Morgen wordt het weer een zware dag. Dus weer een korte etappe, wellicht maar 30 km, want Praag is nog ver, en we willen wel onze spieren soepel houden.
We gaan nu even een lekker glaasje wijn drinken in de kroeg die bij de camping is en dan gauw slapen.
Welterusten.

• 19 Mei 2012 - 20:26

Ina En Jans:

Hallo buurtjes, soms is het inderdaad afzien, maar toch zijn jullie wel al opgeschoten.
    De ene dag wat meer en dan mag er ook een dag zijn die tegen valt met niet zoveel kilometers.
    Wij doen mee aan een vierdaagse in de Btuwe bij Tiel.
    We fietsen elke dag 40 km plus de heen en terugreis van en naar de camping van 14 km, voor ons makkelijk te doen.
    Anneke en Geert veel fietsplezier en tot de volgende keer.
    Ina en Jans

• 19 Mei 2012 - 20:31

Frieda:

Wat een dag en wij maar thuis zeggen, wat boffen Anneke en Geert vandaag!
    Met de auto is de Harz al heuveltje op en heuveltje af, dus petje af voor jullie hoor? Doe lekker rustig aan en forceer niets, dat zou jammer zijn.Jullie gaan wel een heel mooi gebied in. Ik heb voor Ma de route uitgetekend op een ANWB routekaart, ze heeft gisteren even alle reisverslagen gelezen. Succes de komende dagen. Groetjes Ron en Frieda

• 19 Mei 2012 - 22:32

Marjon:

Week 1 van jullie fietstocht zit er al weer op. zo te lezen was vandaag een pittig dagje voor jullie maar met 23 graden toch wel wat beter weer als een paar dagen terug.
    veel fietsplezier gewenst vanuit zwolle.

• 20 Mei 2012 - 12:58

Anton Nuss Aus Wien:

Na oiso, da bin i wieda, eia Aunton aus Wean.
    Haum mia uns fast aa jahr nimma gschprochn. Was lese i dn grade?
    Seit ia scho wieda mit dem Rad unterwegs?
    Heite need wieda noch Osterreich sonda noch Tchechin, ganz noch Prog hin!
    Dass is joo wieda es ganz grosses unternehmn. Prog is a schone chtadt. Ich war moi da vor vuen jahrn.
    Ich hob da aa neffe, Jan Nuss, da hod da aa restaurant göffnet.
    Restaurant Klub Lávka, direkt aun da Moldau und da Karlsbrücke glegn.
    Die Bedienung is freindlich und mia haum an schönn Blick auf dn Fluss und dee Brücke.
    Dee Preise san scho Touristenpreise, owa dee Rechnung is fair.
    Aba sonst vorsicht, in dn Cafe's in dn Touristenzentrn wird man abgezockt. Deshalb aun deesa chtelle dee Warnung, ma sollte unbedingt seine Rechnung nau vor Ort prüfn.
    Weita soi es daun in dee oidstadt ghn. Die Häusa san alle so schön renoviert. Daun dareicht mann dn Rathauschplatz (Staromstská namesti).
    Aba dass ollas is joo nau launge need so weit.
    Zueast muss nau kraftik gradeld werdn. Ich werde mi auf dem laufendn hoitn.
    Hab a moi vasucht aa kurze radtour z machn. Ich hodte zueast dn reifn mit wind gfuhlt.
    Dann ging es mit mir durch dn Buhlsaund dn Berg runta, und wenn i so radele und es weht need schlimm daun ght es tatsachlich fast von selbst.
    Bis bald,
    Eua Anton

• 20 Mei 2012 - 16:49

Klaas En Marja:

Nou dat was afzien voor jullie gisteren!
    Dus vanaf nu kan het alleen maar beter worden!!!!
    Succes en veel plezier