3 juni 2018 Doornspijk - Huizen. - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu 3 juni 2018 Doornspijk - Huizen. - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

3 juni 2018 Doornspijk - Huizen.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

03 Juni 2018 | Nederland, Huizen

3 juni 2018 - DOORNSPIJK – HUIZEN 70 km. 23 gr.

Na een overheerlijk ontbijt met verse aardbeien en diverse heerlijke broodjes hadden we weer genoeg energie gekregen om de tocht van vandaag te beginnen. Het was vanmorgen nog wel wat fris en we hebben onze ondershirtjes er bij aangedaan.

We fietsten eerst richting Nunspeet, een mooie landelijke streek door. Weer veel fietsers onderweg. Al snel waren we in Harderwijk waar we een koffiestop hebben gedaan. Daarna door naar de boulevard en verder over een fietspad dat vlak langs het Veluwemeer liep. Daarna ging het vlak langs de A28. We hadden al vaak tegen elkaar gezegd als we over de A28 reden, daar op dat fietspad willen we nog een keer fietsen. En dat gebeurde dus vandaag. Bij Horst – Nulde nog even een foto gemaakt van de grote witte fiets daar.

Verder ging het richting Spakenburg over een smalle dijk. Ook hier weer veel fietsers. We konden steeds genieten van de prachtige uitzichten. De ene kant het water van het IJsselmeer en de Flevopolder en aan de andere kant de polder met heel veel vogels.

Tegen 13.00 uur waren we in Spakenburg. Het is zondag dus niks open. Je kon er nog geen glaasje water kopen. Wel een prachtig dorp overigens met al die vissersschepen en jachten. Nog wel iemand gezien in klederdracht. Maar verder was het stil in het dorp met alleen wat toeristen. Gelukkig waren we er op voorbereid dat hier op zondag alles dicht is, want gisteren had ik al uit voorzorg een zak krentenbollen gekocht. Dus we kwamen niet om van de honger.

We zijn toen via de dijk weer verder gefietst richting Eemdijk. Daar wilden we met het pontje overvaren. Maar jullie raden het al. De pont vaart niet op zondag. En dan sta je daar dus met nog een aantal mensen die ook met de pont wilden. Dat werd dus een heel eind omrijden om toch aan de overkant te komen. In dit geval zo´n dikke 10 km. Halverwege moesten we nog met een kleine voetveer overvaren, maar dat was geen probleem omdat je er zelf voor moest zorgen dat je aan de overkant kwam d.m.v het draaien aan een wiel.

Tegen 15.30 uur kwamen we aan in Eemnes. Hier hebben we eerst maar even koffie gedronken.
Daarna via Blaricum, waar we even in de supermarkt zijn geweest voor de inkopen voor ons avondmaal. Daarna door een mooi natuurpark de Tafelberg gefietst en toen was het nog een kleine 5 km. naar Huizen.

We zitten hier nu in een prachtige kamer met alles er op en er aan. We hebben zelfs voor ons alleen een prachtig stukje tuin. We werden allerhartelijks ontvangen. Tot nu toe bevalt vrienden op de fiets prima. Het is steeds weer een verrassing waar je terecht komt. Tot nu toe hebben we het prima getroffen. Uit het gastenboek blijkt dat we morgenvroeg een geweldig ontbijt krijgen. Nou ik ben benieuwd.

Morgen gaat het richting Zaandam en het weer wordt steeds beter. Vanmorgen was het nog wat sombertjes, maar vanmiddag heeft de zon volop geschenen.
Nu snel proberen alles online te krijgen en dan vroeg ter kooi, want 70 km. fietsen op voornamelijk dijken met tegenwind merk je wel.
Maar het is allemaal weer prachtig en heerlijk om te doen. We genieten met volle teugen.

Tot morgen.