2 juni 2018 Dalfsen - Doornspijk. - Reisverslag uit Doornspijk, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu 2 juni 2018 Dalfsen - Doornspijk. - Reisverslag uit Doornspijk, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

2 juni 2018 Dalfsen - Doornspijk.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

02 Juni 2018 | Nederland, Doornspijk

2 juni 2018 DALFSEN – DOORNSPIJK 69 km. 16-18 gr.

Toen ik vanmorgen om half 5 wakker werd regende het behoorlijk. Dus nog maar even weer lekker omgedraaid en verder geslapen. Om 07.00 uur liep de wekker af en toen ik de gordijnen open deed was het een al somberheid buiten. Toen we gingen ontbijten regende het en het regende nog toen we vanmorgen van start gingen voor de 2e etappe. We fietsten eerst terug naar Dalfsen. Maar vlak voor Dalfsen hield de regen op en konden we verder fietsen zonder die vervelende regenkleding aan. Het was een prachtige route richting Zwolle. We zijn via Hoonhorst en Wythem gereden. Dit gedeelte is geweldig mooi, misschien wel een van de mooiste gebieden van Nederland. En dan die beukenbossen en lanen. Het lijkt of je constant door een poort van beukenbomen rijdt.

De weg naar Zwolle bracht ons tegen koffietijd in de buurt van zus Dea en zwager Henk. Dus daar lekker koffie gedronken en even wat kleding gedroogd in de droogtrommel. Na de koffie heeft Henk ons nog tot buiten Zwolle gebracht. We hebben een gedeelte gefietst van de route rondje Zwolle. Dus veel over de dijk langs de IJssel gefietst. Daarna ging het richting Kampen met een stevige bries om tegenin te trappen. Zwaar dus. Onderweg veel ooievaars op nesten gezien en heel veel jonge ganzen en zwanen. Het was wel prachtig zo te fietsen langs de uiterwaarden van de IJssel. Even voor Kampen begon het weer te regenen, maar in Kampen werd het weer droog. We hebben eerst even de binnenstad van deze Hanzestad bewonderd met de vele grote poorten.
Daarna geluncht en toen weer verder over de dijk naar Elburg. Hier kwamen we voor het eerst aan de Zuiderzee met aan de andere kant van het water de Flevopolder. In Elburg hebben we een terrasje gepikt en wat mooie foto's gemaakt van dit vissersstadje. Toen we bijna Elburg uit waren zagen we nog een prachtig steegje met oude huizen en de hele steeg was aangekleed met planten in zinken teilen en emmers. Een heel vrolijk en fleurig gezicht.

Toen was het nog 5 km. naar ons slaapadres in Doornspijk. Door de hele dag tegenwind waren we best moe en toe aan rust. We zitten nu op een boerderij in een tuinhuisje in de middle of knowhere en wifi is hier niet sterk. Het is een groot vraagteken of ik dit bericht vanavond online krijg. Wel een prima onderkomen bij Vrienden op de Fiets.

Morgen gaan we naar Huizen en bezoeken we Spakenburg, Blaricum, enz. Heb er zin in, vooral omdat de weersvooruitzichten er goed uit zien.

• 03 Juni 2018 - 18:54

Edith Und Werner:

hallo ihr beiden!
    wir hoffen ihr hattet heute keinen Regen. Wir wünschen weiter gute Fahrt und freuen uns über euren Bericht der Fahrradtour. Wir verfolgen es auf der Landkarte, so können wir sehen wo ihr ward.
    Genießt den heutigen Abend bei gutem Essen und Trinken.
    Liebe Grüße Werner und Edih