4 juni 2018 Huizen - Zaandam. - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu 4 juni 2018 Huizen - Zaandam. - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

4 juni 2018 Huizen - Zaandam.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

04 Juni 2018 | Nederland, Zaandam

4 juni 2018 HUIZEN – ZAANDAM 59 km. 24 gr.
Het leek vanmorgen wel of we meededen aan het TV programma Bed & Breakfast. Wat een luxe ontbijt en natuurlijk veel te veel. Maar het was heerlijk. Dus we gingen met een volle buik op de fiets vanmorgen nagezwaaid door Ronald, onze gastheer.

Eerst zijn we door Huizen gefietst en langs de haven. Toen kwamen we uit op een mooi fietspad dwars door het bos. Dus het begin van deze dag is goed. Eerst kwamen we in Naarden, het mooie vestingstadje. Wat een enorme vesting is dat en wat een dikke muren. Het fietspad liep er dwars doorheen. Daarna naar Muiderberg. Daar was niks te beleven en geen koffie te krijgen (maandagmorgen hè). Toen naar Muiden waar wel koffie was bij café .Floris V. De naam zegt het al, we waren vlak bij het Muiderslot. Daar zijn we naar toe gefietst en hebben de nodige foto´s gemaakt. Er was geen bewaakte fietsenstalling, dus hebben we het slot niet van binnen gezien. Niet zo erg, want Geert is niet zo`n slot/museumbezoeker.

Daarna ging het richting Amsterdam. Daar zagen we een beetje tegenop vanwege de drukte. Maar het was een heel mooi fietspad, niet te druk, en prachtig gelegen en omringd door water en fietsend tussen rietkragen door. Door het Diemenpark, langs en over het Amsterdam Rijnkanaal en langs het IJ. We hebben niet geweten dat het daar zo mooi was en volop natuur en dat je niet in de gaten hebt dat Amsterdam Centraal maar 3 km. verderop ligt.

We waren dus vrij snel Amsterdam voorbij. Daarna steeds fietsend tussen hoog riet door, aan beide kanten water, richting Landsmeer. We moesten nog een keer met een pondje overvaren. De prijs 25 eurocent p.p. incl. fiets. In Landsmeer hebben we wat gegeten en toen op weg naar Zaandam waar we vannacht ons logeeradres hebben gevonden.

Zaandam binnenkomend aan de Zuidkant leverde een troosteloos gezicht op. Veel verpaupering (Poelenburg). Ook de binnenstad was niet zo bijzonder. Veel verwaarloosde huizen of bouwvallen. Morgen willen we de Russische buurt/Tzaar Peterhuisje en de Zaanse Schans gaan bekijken en daarna via allerlei mooie routes uiteindelijk uitkomen in Volendam.

We zitten nu aan de Zaan in een tuinhuisje. Niet zo luxe als de afgelopen nacht, maar we kunnen lekker gebruik maken van de tuin en er is een goed bed, douche en toilet. Wat wil je nog meer. En aan de overkant van ons logeeradres staat het huisje dat door Monet is geschilderd.

Vanavond hadden we geen puf meer om uitgebreid te gaan eten. We vonden vlakbij een chinees en hebben daar wat gehaald en hier in het huisje de maaltijd genuttigd.

Al met al een heerlijk verrassend fietsdagje. We zitten weer helemaal in het fietsritme en het voelt weer heerlijk.

Leuk dat er weer heel veel mensen onze reis volgen. Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Graag tot morgen in Volendam.

• 05 Juni 2018 - 16:52

Gretha:

Hoi Geert en Anneke,
    Wat hebben jullie alweer een mooie route gefietst en zoveel kilometers gemaakt, geweldig !! De foto's van Kampen kwam me bekend voor daar gaan we elk jaar een keertje heen want daar woont mijn schoonzuster, mooie plaats ook heel gezellig altijd.
    In Bunschoten zijn wij ook al eens geweest ja je hebt gelijk Zondags is het er heel stil niets te beleven.
    Daar wonen ook vrienden van ons die we in Benidorm hebben leren kennen al jaren geleden.
    Zo te zien is het eten ook allemaal goed en prachtig weer erbij, nou hoop dat het zo blijft.
    Morgen weer een fijne fietsdag .
    Groetjes ook van Willem,
    Gretha

• 05 Juni 2018 - 18:24

Evert Plugge:

Boffers jullie treffen het toch maar weer met al dat mooie weer en ook zoveel tezien leuk hoor geniet ervan en laat het lekker op je inwerken dan geniet je er thuis ook van. grtjes Ria en Evert.

• 05 Juni 2018 - 18:26

Evert Plugge: