BATHMEN - DALEN 138 km. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu BATHMEN - DALEN 138 km. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

BATHMEN - DALEN 138 km.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

28 Augustus 2017 | Nederland, Dalen

27 augustus 2017 BATHMEN – DALFSEN 70 km. 27 gr.

Vanmorgen hebben we samen met de familie Roetgerink (ons logeeradres) ontbeten. Een heerlijk gebakken eitje, verse sinaasappelsap, enz. Met een goed gevuld buikje en pas tegen 10.00 uur gingen we op weg voor de één na laatste etappe van deze tour.
We fietsten eerst naar Lettele en vlak voor Heeten zijn we verder gegaan langs het Overijsselse Kanaal. Het was een prachtige tocht zo langs het water. Het was al heerlijk warm geworden. Het leek er vanmorgen niet zo op want toen we opstonden hing er een dichte mist boven Bathmen. Even later kwamen we aan in Broekland. Hier wilde we koffie drinken maar er was niks. Toen maar door gefietst naar Wijhe. Daar hebben we bij de molen lekker koffie gedronken met een appeltaartje. Het was al redelijk druk op de fietspaden, want het was zondag en mooi weer. In Wijhe zijn we overgevaren met de pont en toen bij het verlaten van de pont had Geert de ketting er af. Reparatie was snel gedaan en toen via de dijk naar Wapenveld Noord. We waren daarna snel in Hattem, en het is ons gelukt nog een plaatsje op een terras te vinden. Het was vreselijk druk op het marktplein.

Daarna verder gefietst naar het Kleine Veer. Hier moesten we de IJssel oversteken, maar door de enorme hoeveelheid fietsers, was daar een lange wachtrij. Dat werd een oponthoud van een uur en wachten in de brandende zon. Aan de overkant van de IJssel op weg naar Zwolle. Wat een mensenmassa op een warme zomerzondag. Het leek wel of heel Zwolle op de fiets zat. We waren blij toen we Zwolle voorbij waren en de rust weer vonden op weg naar Dalfsen. We hebben een stukje van het Rondje Zwolle gedaan en dat gaat dwars door een mooi natuurgebied.

Tegen 5 uur kwamen we in Dalfsen aan. Wij overnachten bij het Roode Hert in Dalfsen. Mooi hotel, prima kamer, niet te duur, en je kunt er prima eten. ’s Avond zijn onze vrienden Jan en Gerda nog naar het hotel gekomen en hebben we samen koffie gedronken.

Het was een warme hete dag vandaag, 70 km. gefietst, de hele dag wind tegen, dus waren we aardig moe. Tegen 20.30 uur vielen mijn ogen dicht, dus om een verslagje te schrijven, zat er niet meer in. Dus ik heb een lange nachtrust gehad. Ook wel nodig want morgen is het weer een kleine 70 km.

28 augustus 2017 DALFSEN –DALEN 68 km. 27 gr.

Uitgeslapen zijn we vanmorgen begonnen aan de laatste etappe van deze tour. Het was om half 10 al weer lekker weer. We boffen wel met het weer deze fietstour.
Via Dalfsen zijn we eerst naar de stuw van Vilsteren gereden door het prachtige Vechtdal. In Ommen wilden we koffie drinken, maar er was nog niet veel open. Na wat zoeken vonden we een terrasje en ze hadden er lekkere koffie.

Via Beerse, Mariënberg zijn we richting de Oldemeyer gegaan. We hebben toen het prachtige fietspad genomen door het Vechtdal. Daarna door de Reezermarken naar Hardenberg, waar we geluncht hebben. Via het Kanaal Coevorden-Almelo zijn we naar Gramsbergen gefietst. Toen de grens weer gepasseerd bij Laar waar we een week geleden begonnen zijn aan deze Vechtdalroute. Toen via Agterhorn, Coevorden naar Dalen. Tegen 15.30 uur waren we weer thuis.

En zo is er weer een eind gekomen aan een weekje Vechtdalroute fietsen. Een prachtige route, mooie natuur, redelijk goede fietspaden en wij hebben weer genoten.

We zijn nu best een beetje moe, want we hebben op vandaag na, elke dag de wind tegen gehad. En dat ga je op een gegeven moment in je spieren voelen. Nu een paar dagen rust nemen.

In totaal hebben we 440 km. gefietst met een gemiddelde van 63 km. per dag.

Dank jullie wel voor het lezen van mijn weblog. Het was me weer een genoegen en tot volgend jaar.

Hartelijke groet Geert en Anneke.