MIJNDEN - LELYSTAD 68 km 23 gr. - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu MIJNDEN - LELYSTAD 68 km 23 gr. - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

MIJNDEN - LELYSTAD 68 km 23 gr.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 Augustus 2015 | Nederland, Lelystad

12 augustus 2015.
MIJNDEN – LELYSTAD 68 km. 23 gr. Wind NO 4.

Na een onrustig nachtje met luid pratende mensen begonnen we vanmorgen lichtelijk vermoeid aan onze tocht. We waren weer tegen half 10 zo ver dat we weer op onze fietsen konden stappen. Eerst ging het naar Loenen aan de Vecht. Wat een prachtige huizen met prieeltjes en heel veel hortensia´s aan de waterkant. Het was een prachtig gezicht.

Via Nederhorst den Berg ging het richting Uitermeer. Allemaal fietspaden aangelegd op dijkjes met aan weerzijden water. Aan de oevers stonden weer veel huizen, het ene huis nog mooier dan het andere. En overal stonden ook van die dure auto´s voor de deur o.a. Porsche en dat soort auto´s.

In Uitermeer hebben we koffie gedronken. In deze buurt zie je ook weer veel forten. Hier is nl. de Hollandsche Waterlinie.

De tocht ging verder via Muiderberg met het Muiderslot. Toen kwam het IJsselmeer in zicht met aan de overkant van het water Almere.
Voor we Almere uit waren was het een paar uur later. Wat een stad. Eerst Almere Haven, dan Almere, Almere Stad, Almere Hout en tenslotte Almere buiten. Van de stad niks gezien want het fietspad ging netjes om de plaatsen heen. Wat een huizen daar, de ene nog gekker dan de andere, en dan al die kleuren. Nee niks voor mij en veel te druk.

Via de Oostvaardersplassen kwamen we in Lelystad bij Peter en Ria aan. We hebben dus vannacht een heerlijk bed, bad en breakfast.
Daar is mijn rug en mijn benen wel aan toe.

Morgen gaat het richting Harderwijk en eindbestemming Elspeet.

Hopelijk is het dan wat beter weer, want vandaag hebben we de hele dag windkracht 4 tegen gehad en aan het eind van de middag zelfs nog wat regen.

Graag tot morgen.

• 13 Augustus 2015 - 07:11

Nel:

Hoi Anneke en Geert,
    Vandaag door de polder naar Harderwijk.
    Niet zo'n interessant parcours lijkt mij.
    Maar daarna door de Veluwe en daar kun je je weer op verheugen.
    Hopelijk vangen jullie niet al te veel wind vandaag.
    Veel plezier en ik zie je verslag wel weer voorbijkomen.
    Liefs,
    Albert en Nel

• 13 Augustus 2015 - 09:19

Gea En Klaas:

Moi beste familie,

Het is donderdagmorgen en de heer des huizes is met zijn clubje fietsen, Ze doen vandaag de verlengde Klenceroute. Het is hier mooi weer maar wel veel wind. nou Anneke ik kan me best voorstellen dat je daar niet wilt wonen in de omgeving waar jullie gisteren waren, erg druk. Geef ons dan maar het mooie rustige Drenthe. Wij hopen dat jullie vandaag ook weer een mooie tocht hebben en goed weer.
    Klaas en ik wensen jullie weer veel plezier en een goede tocht.
    Groeten van ons. Doei, doei.

• 13 Augustus 2015 - 22:27

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Wat een lange route hebben jullie gehad en dat na zo'n slechte nachtrust.Petje af voor jullie!!
    Maar weer heel veel gezien en ja hoor in Nederhorst den Berg zijn wij ook al vaak geweest, want daar wonen vrienden van ons, jullie hebben ze gezien op ons feestje. Twee zussen (Henny en Truus) Dan Almere is inderdaad erg groot, geef mij maar ons dorp.
    Morgen weer een fijne fietstocht en hopelijk mooi weer.
    Groetjes, Willem en Gretha.