LEUSDEN - MIJNDEN 53 km 26 gr. - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu LEUSDEN - MIJNDEN 53 km 26 gr. - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

LEUSDEN - MIJNDEN 53 km 26 gr.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

11 Augustus 2015 | Nederland, Breukelen

11 augustus 2015.
LEUSDEN – MIJNDEN (bij Loenen ad Vecht) 53 km. 26 gr. Wind NW2.

Na een heerlijke nachtrust stonden we vanmorgen weer zo fit als een hoentje aan de start voor de 4e etappe van onze korte tour. Het was vanmorgen nog wel wat bewolkt toen we vertrokken, maar je voelde dat de warmte in aantocht was. De tent is wel nat ingepakt vanwege de hoge vochtigheidsgraad. De dikke druppen hingen vanmorgen aan het tentzeil.

Eerst fietsten we weer richting Leusden en vlak voor Leusden linksaf richting Leusden-Zuid. We kwamen langs vele mooie bungalows, de een nog mooier dan de ander. We verlaten nu de Grebbelinie en zetten onze tocht voort richting Soesterberg.

Het was heerlijk fietsen door de bossen en de heide. De heide begint al een beetje te bloeien en hele stukken kleurden al flink paars. Alles wat je zag was militair terrein. Het gebied was ook aardig heuvelig, dus klimmen geblazen. Via Soest ging het naar Lage Vuursche. We wilden Drakensteyn nog zien, maar dat ligt volkomen verscholen achter de bomen en de grote hekken voorzien van prikkeldraad met stroom en beveiligingscamera´s.

We hebben koffie gedronken in Lage Vuursche en toen ging het verder naar Hollandse Rading. Het bosgebied ging over in weilanden met sloten en vaarten en meren. Een prachtig fietspad er dwars doorheen. Alleen is het moeilijk als je van die nauwe hekken, met een fiets vol geladen, door moet. Met veel geschuif, getil is het ons gelukt de fiets er door te krijgen. Ook een man met een scooter wilde er graag door. Die hebben we ook nog even meegeholpen. Dus iedereen kon zijn weg weer vervolgen.

Via Tienhoven ging het naar Breukelerveen. Wat een kapitale huizen staan daar aan het water. En de porsches en andere zeer luxe auto´s reden af en aan. Maar een restaurant om wat te gaan eten was er niet of ze waren gesloten. Pas in Nieuw Loosdrecht konden we wat gaan eten in kasteel Sijpesteyn. Een heerlijke salade nicoise met verse appelsap. Het was heerlijk. Daarna via Oud Loosdrecht richting Loenen. Wat een bootjes op de Loosdrechtse plassen. En niet van die kleine dingen, allemaal van die hele grote luxe jachten.

We zitten nu op een grote camping in Mijnden aan het water. Je merkt dat het al wat frisser wordt.
Vanmiddag toen we aankwamen eerst lekker een uurtje geslapen. Je merkt wel dat je al 4 dagen op de fiets hebt gezeten. De spieren moesten even wat rust hebben.
Hopelijk lukt het slapen goed vannacht. We horen en zien heel veel vliegtuigen die op Schiphol gaan landen. Elke minuut zo´n 2 vliegtuigen
Wat we morgen gaan doen is nog niet helemaal duidelijk. Of we fietsen naar Lelystad via de Oostvaardersplassen of we nemen een route zuidelijker en komen dan uit in Eemnes.

Het was vandaag weer een super dag met heerlijk warm weer. Het fietsen in Nederland is toch ook wel heel mooi en het bevalt ons goed. Zo´n korte fietsvakantie houden we erin.

Lieve volgers, dit was het weer voor vandaag.

Ik weet niet of het lukt om foto´s te uploaden, want ik heb hier maar een half uur internet. Als je meer wilt moet je daar veel geld voor betalen. Erg hoor, op die grote campings is internet zo moeilijk, terwijl je op de boerencampings goed en vrij internet hebt.

Graag tot morgen.

• 12 Augustus 2015 - 09:33

Klaas En Gea:

Hallo luitjess.

Weer genoten van de verhalen. Klaas laat jullie weten dat je volgend jaar het Pieter Pad moet proberen en dan vise versa {Dalen - Dalen } Denk er maar over na. Hier is alles goed. Wij zijn druk in de tuin aan het snoeien, het weer is hier ook goed.
    Nou Geert en Anneke wij wensen jullie weer veel plezier en tot vanavond maar weer.
    Groeten van ons Gea.

• 12 Augustus 2015 - 18:34

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Wat hebben jullie weer een heerlijke dag gehad en veel gezien. De omgeving van Soesterberg is erg mooi.
    Ik heb jaren geleden zelf in Soestduinen gewerkt in een Sanatorium, dus ik ken het daar nog zo'n beetje.Ja en dan Drakensteyn, daar sta je voor een hek en ziet echt helemaal niets.Ik ga straks even op de kaart kijken waar ( Mijnden ) ligt, wat dat ken ik helemaal niet.Jullie staan wel lekker aan het water, ja dat is mijn ding.
    Het is fijn fietsweer voor jullie en we hopen dat het zo blijft.
    Tot het volgende verslag dan maar weer.
    Groetjes,Willem en Gretha