RIJSSEN - HOENDERLOO - 66 km. - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu RIJSSEN - HOENDERLOO - 66 km. - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

RIJSSEN - HOENDERLOO - 66 km.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 Augustus 2015 | Nederland, Apeldoorn

9 augustus 2015.

RIJSSEN – HOENDERLOO – 66 km. 24 gr. Wind Oost 1.

Gisteravond zijn we de camping nog even overgelopen, maar geen bekenden gezien. Het ziet er allemaal wel heel vervallen uit op de camping. Veel legen plekken die overwoekerd zijn met bomen, struiken en hoog gras. Jammer, want het was er altijd heel mooi. Wij hebben er tenslotte niet voor niks 21 jaar gestaan.

Vanmorgen om 7.15 uur wakker gekraaid door de hanen, zoals we gewend waren op die camping. Na een snel ontbijtje en douchen waren we om half 10 weer gereed om te vertrekken.
We zijn eerst naar de Borkeld gefietst en toen over de Beuseberg, Dit is een mooi natuurgebied. Daarna naar Markelosebroek, waar heel veel mooie en dure huizen stonden. Even daarna passeerden we de TV toren van Markelo. Toen door het bos van landgoed Verwolde naar Laren. Daar hebben we onszelf getrakteerd op koffie met lekkere appeltaart. We wisten nog van vroeger dat die daar erg lekker was. En dat was nog steeds zo.

We kwamen onderweg steeds in weilanden ronde ballen tegen met een kapje er op. Ik zal er een foto opzetten. Weet iemand wat dat voor dingen zijn en waar ze voor gebruikt worden. Je komt ze hier veel tegen.

De tocht ging verder naar Almen. Het was niet zo ver meer naar Zutphen. Eerst hebben we de stuw Besselink over de Berkel gefotografeerd. Je had er een heel mooi gezicht op de meanderende rivier. Het water was zo rustig (er was nauwelijks wind) dat het landschap in het water weerspiegelde.

In Warken vlak voor Zutphen hebben we geluncht en toen waren we ook binnen een kwartier midden in de Hanzestad Zutphen. We hebben de oude stadsmuren nog bekeken waarna we Zutphen hebben verlaten via de Ijsselbrug. We kwamen door prachtige kleine buurtschappen. In Tonden konden we de verleiding niet weerstaan en hebben daar een boerenijsje gekocht. Heerlijk roomijs.

In Eerbeek kwamen we door de straat waar een oude schoolvriendin van me woont (Grietje de Jager). We hebben haar en haar zoon opgezocht. Het was een leuk weerzien na zoveel jaren. Eigenlijk een beetje te kort, maar dat doen we nog een keer over. Het was tenslotte nog 20 km. naar onze eindbestemming van vandaag.

Voor we in Hoenderloo aankwamen moesten we nog enkele beklimmingen doen voor en na Loenen. Zo tegen 5 uur kwamen we in Hoenderloo aan en het begon zowaar een beetje te regenen. We staan nu op een SVR camping de Wildrust. Een prachtige minicamping. We staan op een apart veldje voor tenten, met stroom, pick-nick tafel en waterpunt. Lekker makkelijk allemaal.

Het spettert zo nu en dan even vanavond.

Het was een aangename temperatuur vandaag om te fietsen. Hopelijk blijft het verder vannacht droog, want een natte tent inpakken morgenvroeg is geen pretje.

Voor morgen heeft Geert weer een mooie route uitgestippeld. We gaan naar Otterloo – Ede – Maarsbergen en eindbestemming Leusden. Weer ruim 60 km.

Het fietsen hier in Nederland gaat toch wel een stuk makkelijker dan in Duitsland en heerlijk is het om goede fietspaden te hebben.

Luitjes, maar weer tot morgen.

(Ik heb net de foto´s geplaatst bij het verslag van gisteren. Dat lukte gisteravond niet).

• 09 Augustus 2015 - 21:28

Ria En Eef:

hallo fietsers het gaat goed zo te lezen, wat wil je ook anders in ons moderne nederland.
    De bollen die je gezien heb daar zit voer voor de dieren in zodat het niet nat regend, dus een afdakje er op of boven.
    verders goede reis en tot ziens in dalen. wij vertrekken volgende week naar schoonoord vrijdag 21 aug.

• 10 Augustus 2015 - 08:55

Marjon:

Jullie zijn al een mooi eind op weg. leuk dat jullie een nachtje op camping de keizer hebben gestaan. veel herinneringen daar natuurlijk. die zwarte bollen met kapje zijn dazenvallen. deze worden veel in paardeweides gebruikt. de zwarte bal trekt ze aan en dan vliegen ze in de kap naar boven en komen ze vast te zitten in een opvang bakje. Veel fietsplezier de komende tijd!!

• 10 Augustus 2015 - 11:01

Magrieta :

Hallo Anneke en Geert.
    Wat een mooie foto's, dit keer allemaal bekende plekjes. Vond het gisteren erg gezellig alleen een beetje kort. Maar dat doen we nog een keertje over. Nog een hele fijne fietsdagen en heel veel goed weer dan kun je er nog van genieten.

• 10 Augustus 2015 - 11:11

Anne:

Die bollen met een doekje is geen voer, maar een soort vliegenvanger. Vooral dazen ( blinde muggen) komen er op af. Ze gaan dan bovenin zitten en kunnen er dan niet meer uit. Anders steken ze vooral de paarden. Veel plezier verder.

• 10 Augustus 2015 - 20:51

Klaas En Gea.:

Hallo Anneke en Geert,

Hier even een berichtje van ons. Gisteren zijn wij naar Buurmalsen geweest om Pepijn weer naar huis te brengen. Vandaag alles in huis weer opgeruimd en dacht kom ik laat me weer verrassen door de mooie verhalen van Anneke. Waar jullie nu fietsen daar hebben wij ook veel gefietst, toen wij op een svr camping stonden in Laag Soeren {boszicht} vlakbij Eerbeek. Fijn dat jullie goed weer hebben en mooie fietspaden.Verder wensen wij jullie veel plezier en goed weer.
    Tot morgen maar weer.

Toi, toi, toi. Gea.

• 10 Augustus 2015 - 22:35

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Heb gisteren helemaal vergeten jullie verslag te lezen, maar wou toch nog even reageren. Jullie zijn door de Borkeld gefietst, nou daar zijn wij pas ook nog geweest bij een nicht van mij die daar woont. Een mooie omgeving daar. Markelo is ook prachtig, daar heb ik nog veel family wonen, daar kwam mijn moeder vandaan.Nu ga ik het volgende verslag nog even lezen en dan lekker het bed in. Gr. Gretha.