HÖXTER - BAD GANDERSHEIM - Reisverslag uit Bad Gandersheim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu HÖXTER - BAD GANDERSHEIM - Reisverslag uit Bad Gandersheim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

HÖXTER - BAD GANDERSHEIM

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

18 Mei 2012 | Duitsland, Bad Gandersheim

Höxter – Bad Gandersheim - 85 km. – 18 graden.

Ja jullie lezen het goed. Er staat echt 85 km. Waarom dat leg ik straks even uit.
We hebben vanmorgen samen met Guus en Joke uit Hengelo ontbeten en toen snel van start gegaan voor onze tour van vandaag. Eerst langs de Weser naar het klooster Corvey. Een enorm groot gebouwen complex gesticht door Ludwig de Vrome in 800 na Christus. Daarna zijn we verder gegaan op de Weser Radweg naar Holzminden. Daar eerst even wat proviant ingeslagen. Al gauw merkten we dat er vandaag aardig wat klimmetjes in de route verstopt zaten. Maar de route was heel mooi. Steeds mooie vergezichten, dan weer fietsen door de koolzaadvelden die in bloei stonden. Prachtig, alleen dat koolzaad stinkt zo, vind ik althans. Vanmorgen al op tijd gebeld voor een kamer voor vannacht. We wilden vannacht in Einbeck overnachten, maar er was geen kamer meer te vinden en ook niet in de omgeving. En geen camping, dus dat was balen. Pas 20 km. verder in Bad Gandersheim is een camping. Maar ja dat was eigenlijk te ver weg. Als we daar zouden gaan kamperen moesten we in totaal 85 km. fietsen. Dus daar hebben we ons toen maar op ingesteld, niet wetend dat er nog aardat wat venijnige klimmetjeswaren die niet op de kaart waren aangegeven. Gelukkig maar, want ander was me de moed wel in de schoenen gezakt. In Stadtoldendorf hebben we warm gegeten, lekker weer asperges, dan hadden we dat maar gehad. Meteen even weer stroom bijgeladen, want 85 km. met heuveltjes is te veel voor mijn Kogaatje.
We zagen vandaag heel veel rode wauwen zweven in de lucht. Wat is dat toch een prachtige vogel en wat maakt hij mooi gebruik van de termiek. Ook zaten in een weiland 10 ooievaars en ze bleven ook rustig zitten toen wij er aan kwamen.
Tegen vier uur waren we in Einbeck. Hier hebben we even uitgebreid koffie gedronken met wat erbij natuurlijk. We moesen tenslotte even weer wat energie opdoen voor de laatste 20 km naar Bad Gandersheim.
We begonnen nu toch wel behoorlijk moe te worden en wat kramp te voelen. Ja wij Nederlanders zijn die heuvels ook niet gewend. Zoals een Duitser gisteren opmerkte: in Nederland kun je al 2 dagen van te voren zien of er bezoek aan komt, zo vlak is het daar.
Eindelijk zagen we het bordje Bad Gandersheim voor ons. Een echtpaar heeft ons netjes de weg gewezen naar de camping.
En wat doet het nu? Regenen. We zitten dus nu in ons tentje en het plenst van de regen. Dat wordt morgen lekker uitslapen, niet te ver fietsen, beslist niet meer dan 40 km. Er zijn genoeg campings op de route morgen richting Goslar.
Trouwens we zagen onderweg in de verte de Brocken liggen. Dus we zijn nu echt al een heel eind onderweg. En dat in 1 week. Trouwens het is gewoon niet voor te stellen dat we al een week onderweg zijn.
Lieve mensen ik stop met schrijven, want het begint al donker te worden.
Groetjes van ons en tot morgen.

• 19 Mei 2012 - 16:54

Roelof:

Slagter vandaag 25 op1.40 van de winnaar Staat nu op 3.40 van Hesjen daal die de rose trui terug heeft en is nu opplaats 25
    Het is daar een mooie omgeving Het is hier vandaag prachtig weer De sleutel is vandaag op gehaald

• 19 Mei 2012 - 17:27

Marry En Koos:

Bericht uit Dalen.
    Jullie gaan als een speer.
    Altijd handig om een reservedag op te bouwen
    Groeten
    Marry en Koos

• 21 Mei 2012 - 16:14

Arnold:

de tent, prachtig, nu is het zover voor een echte natuurlijke overnachting. Ik ben benieuwd hoe je morgen opstaat, of beter hoe je morgen opgang komt: langszaam?