Freckendorf - Bokel. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu Freckendorf - Bokel. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

Freckendorf - Bokel.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

15 Mei 2012 | Duitsland, Berlijn

Freckenhorst – Bokel (bij Gütersloh) – 63 km. – 13 graden.

Toen ik vanmorgen de gordijnen open deed zag ik een grote grijze wolkenmassa en even later begon het vreselijk te regenen. Eigenlijk had ik meer zin om mijn dekbed nog maar even over mijn oren te trekken, dan me aan te kleden en te gaan fietsen. We hebben het rustig aan gedaan met het ontbijt en tegen half 10 was het droog en zijn we vertrokken richting Warendorf. Het was eigenlijk niet eens zo koud. Warendorf is best een leuk stadje. We hebben nog wat foto’s gemaakt en een lekkere cappuccino gedronken. Daarna gauw verder richting Harsewinkel. We fietsten tussen giga grote aspergevelden waar de asperges wel met de hand werden gestoken, maar ze gebruikten een soort karretje, waar het plastic overheen liep, en de aspergestekers dus niet steeds het plastic opzij moeten schuiven (zie foto). Verder was de omgeving niet zo bijzonder. Je fietste niet meer vlak langs de Ems.
In Quenhorn zagen we een bankje met tafeltje en hebben daar toen maar de lunchstop gedaan. Net toen we de broodjes op hadden begon het te regenen en te omweren. Gelukkig was er een klein afdakje waar we onder konden schuilen. Ik heb toen ook maar een telefoontje gepleegd voor een overnachting voor vannacht. We hadden Bokel als einddoel bepaald en daar in de buurt waren niet veel overnachtingsmogelijkheden. Gelukkig konden we een kamer krijgen, wel duur voor onze begrippen, maar het was volgens de eigenaar een Komfort-Zimmer.
Na een half uur werd het weer wat droger en zijn we verder gaan fietsen. We fietsten richting Rheda. En toen begon het te hozen, met bakken tegelijk viel het naar beneden. We zijn snel Rheda doorgefietst, hebben niet het mooie slot bezocht, maar snel doorgereden naar Wiedenbrück. Vlak voor Wiedenbrück kregen we van een paar dames het advies Kaffee mit Kuchen te gaan nuttigen in het Seecafe daar. En dat was een goede tip. De koffie was heerlijk en het gebak was voortreffelijk. We kregen er een extra dikke klodder slagroom bij, want dat hadden we wel verdiend vonden ze daar. Trouwens 2 serveersters kwamen bij ons en we hebben een hele tijd zitten praten over lange afstand fietsen. Een van de serveersters was ook een fanatieke fietser geweest maar kon nu niet meer fietsen en de ander was helemaal weg van het feit dat je aandurft zo’n tour te maken. Hiervoor had ze nooit de moed gehad. Maar wel leuk om zo eens van gedachten te wisselen. Ach en dan die extra dot slagroom, toch leuk.
Trouwens Wiedenbrück is een prachtige stad. Je vindt hier heel veel Fachwerkhuizen die prachtige beschilderingen in vele kleuren hebben en gevels, ramen en deuren zijn voorzien van prachtig houtsnijwerk. En wat ook heel bijzonder was dat ze daar in de stad heel veel levensgrote beelden hadden gemaakt van de inwoners in hun dagelijkse doen. Heel bijzonder om te zien. Ik zal wel een foto uploaden van zo’n beeldengroep. Alleen zit er wel een vreemde vogel tussen.
Gelukkig werd het droog en toen moesten we nog 8 km. tot Bokel. Nou die Komfort-Zimmer viel tegen. ’t Is wel een mooie kamer, maar geen bad, (wel douche) geen douchegel of shampoo, geen haarföhn, dus eigenlijk niks extras. En dat voor 75 euro zonder ontbijt. We hebben voor veel minder veel betere kamers gehad en dan was dat wel inclusief ontbijt. Maar ja het bed is goed, dus we kunnen lekker slapen, en dat is het belangrijkste.
Ik ga straks even lekker muziek luistere. Alleen ben ik bang dat ik niet lang wakker blijf. Na een hele dag in de buitenlucht voel je je ’s avonds zo lekker rozig.
Beth, happy birthday morgen.
Al met al hebben jullie allemaal goed geduimd voor mooi weer. Een hele dag regen is het niet geworden en daar hadden we wel op gerekend. Duim morgen ook nog maar even, want voor morgen wordt ook nog regen voorspeld en kou. Daarna zal het beter worden en tegen het weekend zelfs temperaturen van boven de 20 graden. Eerst zien, kan het me gewoon niet voorstellen.
Nou dit was het dan weer voor vandaag. Morgen gaan we de Emsquelle bezoeken en gaan verder richting Detmold via de R1.

Tjuus en tot morgen.

• 15 Mei 2012 - 19:44

Roelof:

het is hier ook erg koud en we hebben de tuin stoelen bezet maar dan met hagelstenen slagter was vandaag zesde in een fines bergop

• 15 Mei 2012 - 19:56

Ruud:

Hopelijk zet die 20 graden van het weekend lekker door (zonder de voorspelde regen dan).
    Succes morgen!

• 21 Mei 2012 - 16:03

Arnold:

bedankt voor de verjaardagwensen voor Beth. We hebben een gewone werkdag gehad in parijs en zijn 's avonds gaan eten in de 'augurk', een naam van een leuk restaurant in de buurt. De tijd was kort en nog geen gelegenheid gehad om jullie blog te volgen. Ik had alleen gekeken of je daadwerkelijk vertrokken was en inderdaad jullie waren zo 'gek' :). Nee hoor, prachtig dat je weer gegaan bent. Veel plezier