GUNZENHAUSEN - DOLLNSTEIN - 64 km. - Reisverslag uit Dollnstein, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu GUNZENHAUSEN - DOLLNSTEIN - 64 km. - Reisverslag uit Dollnstein, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

GUNZENHAUSEN - DOLLNSTEIN - 64 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

08 Juni 2011 | Duitsland, Dollnstein

Geert stond vanmorgen weer fit op gelukkig. Jans en Ina hadden het ontbijt klaar, dus we hadden weer een makkie vanmorgen en daar hebben we ook best van genoten. Vannacht heeft het behoorlijk geregend, maar vanmorgen was het droog en kwam er zelfs een mager zonnetje tevoorschijn. Na de koffie hebben we afscheid genomen van onze buurtjes en zijn we op weg gegaan naar Dollnstein. Eerst kwamen we door een klein gehuchtje met de mooie naam Aha. Toen ging het fietspad slingerend met de Altmühl mee. Wat hebben we een pracht aan bloemen gezien aan beide kanten van het fietspad. Ik zal er een foto bij doen, maar dat geeft de werkelijkheid bij lange na niet weer. Het was echt overweldigend. En dan niet 1 veldje, maar kilometers lang. Dat zie je bij ons in Nederland niet meer, zoveel bloemen en kruiden in het wild. Verder fietsend naar Treuchtlingen kwamen we onderweg steeds weer dezelfde mensen tegen die we gisteren ook al gezien hadden. Soms hoorden we al van verre: ah da kommen die Holländer wieder. In Treuchtlingen hebben we lekker een bakkie koffie met een heerlijke Himbeertorte genomen. Kan allemaal, want anders vallen we teveel af. Niet te geloven dat je nu gewoon Kuchen kunt eten zonder aan de lijn te hoeven denken. Daarna ging het richting Pappenheim, ja die stad van dat gezegde: Daaraan herken je je Pappenheimers. Er staat tegen de berg aan een prachtig oud kasteel. Daarna richting Sollnhofen. Ja Jan en Gerda, ik heb me moeten bedwingen om niet steeds te gaan zoeken in die bulten stenen naar fossielen. Inmiddels was het lichtjes gaan regenen. Ik heb tegen 2 uur maar weer de telefoon gepakt om te kijken of ik een Doppelzimmer voor vannacht kon krijgen. Na een paar telefoontjes is dat gelukt. We zitten nu in Dollnstein in een zeer ruime Doppelzimmer, incl. eethoek, banken, bar (zonder drank), wasmachine, enz. Dus zeer luxe en dat voor maar 40 euro incl. Frühstück. Voor een camping betaal je gemiddeld 20 euro p.n., dus voor 20 euro meer zit je er heel luxe bij en warm. Vanavond toen we het dorpje ingingen om wat te eten, was het best fris, dus lekker een warm bedje vannacht. Het eten was niet zo bijzonder, maar ja je maag is gevuld moet je maar denken.

Astrid: Glückwünsche mit deinem Geburtstag. Wir haben es gefeiert mit ein Stück Himbeersahnetorte. Wir feiern es zusammen im August.

Eef ook gefeliciteerd met je verjaardag.

Mensen geniet van de foto's, hopelijk krijgen jullie zo een goed idee hoeveel mooie dingen we zien en beleven.
Het fietsen ging vandaag ook weer prima. We herstellen steeds sneller na een dag fietsen.

Morgen gaat het richting Eichstatt -Beilngries. Hopelijk gaat het niet te veel regenen, want de vooruitzichten zijn wat onbestendig.

Tot morgen maar weer.

• 08 Juni 2011 - 18:54

Klaas En Marja:

hallo Geert en Anneke.

Fijn om te horen dat alles weer goed is bij jullie.Hebben jullie nu de zwaarste etappes gehad?
    Wij gaan dit weekend met de kinderen uitwaaien in Kijkduin.
    Nog heel veel fietsplezier.

groetjes Klaas en Marja

• 08 Juni 2011 - 18:56

Ina En Jans:

Gelukkig dat het weer goed gaat met Geert, weer 65 km erbij.
    Als het zo door gaat zijn jullie zo in Wenen.

• 08 Juni 2011 - 20:37

Willem En Gretha:

hoi Geert en Anneke,
    Gelukkig dat het met Geert weer goed gaat. Wat hebben jullie vandaag weer veel gefietst door een mooie omgeving zo te zien op de foto`s. Ik (gretha) heb vandaag ook gefietst maar een klein ritje van Eibergen naar Haaksbergen door het bos ,totaal 22 km. Zondag gaan we naar Willem z`n zus en zwager,ze zijn dan 30 jaar getrouwd. Even een kopje koffie halen met Kuchen. Maar een stuk Himbeersahnetorte lijkt mij ook wel wat. Nou Geert en Anneke, morgen weer veel fietsplezier en we hopen ook goed weer.
    Groetjes, Willem en Gretha.

• 09 Juni 2011 - 10:38

Frieda:

We zijn weer thuis, met een leuk souvenier :) In de kleuren blauw en rood en dat slaat niet op de mooie wilde bloemen in Thüringen. Langs de weg hadden ze papaver en korenbloemen gezaaid en dat door hele streek, prachtig. Vanavond komt Ilse weer thuis uit Valencia en Frank heeft het komend weekend ETDS (Europees danstoernooi voor Studenten) in Eindhoven. Veel fietsplezier maar weer en gelukkig is het komende gedeelte vlak!

• 11 Juni 2011 - 16:28

Arnold:

De bloemen worden in NL allemaal afgesneden, gemaaid of verdelgt vermoed ik. Ik weet niet goed waarom, het staat netjes? Een beter overzicht, maar wel minder kleurig. Hier in de Tarn zijn er nu ook zoveel mooie bloemen, vol, uitbundig en kleurijk, ondanks dat er geen drup regen valt.
    Goed te lezen dat je na een paar zware dagen en wat verzuurde spieren er toch weer snel op bent gekomen. Jullie zijn nu echt op krachten, de rest wordt een makkie denk ik.
    Veel fiets plezier, en daar ontbreekt het niet aan als ik het zo lees. Leuk hoor,
    Arnold

• 11 Juni 2011 - 16:30

Arnold:

Foto P1030780 is wel heel erg mooi, jullie zien er goed uit!