HORNAU - GUNZENHAUSEN 65 km. - Reisverslag uit Günzenhausen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu HORNAU - GUNZENHAUSEN 65 km. - Reisverslag uit Günzenhausen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

HORNAU - GUNZENHAUSEN 65 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

07 Juni 2011 | Duitsland, Günzenhausen

Na een regenbui vannacht was het vanmorgen weer droog en scheen de zon weer heerlijk. Een goed verzorgd ontbijt zorgde er voor dat we vol goede moed op weg gingen richting Gunzenhausen. Eerst hebben we een poos staan kijken bij een meertje nabij de Altmuhlquelle. Een vreemd gezicht, je zag steeds overal in het meertje grote bellen omhoog komen. Dus een echte quelle. En wat ging het fietsen makkelijk. Je bleef op de hoogvlakte en dat merkte je goed na al dat geploeter van de afgelopen dagen. En wat een mooie natuur daar op die hoogvlakte. Orchideeën, en allerlei andere soorten bloemen waarvan ik helaas de naam niet kan (Jan, ik mis je kennis nu). Toen voelden we enkele sputtertjes, maar een echte regenbui bleef uit. Onderweg ontmoeten we steeds weer dezelfde groepjes mensen die ook de AltmühlRadweg aan het fietsen zijn. Heel gezellig en overal even ervaringen uitwisselen en even bijkletsen. Ook zie je steeds onderweg leuke bankjes die daar speciaal neergezet zijn voor de fietsers, met gastenboekjes, water, enz.
In Ornbau was een oude muur om de stad te zien met heel veel torentjes. Leek een beetje op Rothenburg in het klein.
Maar onderweg voelde Geert zich een beetje misselijk worden. Later knapte het wel wat op. Nu geeft zijn lichaam de reactie van vermoeidheid en hij ligt nu lekker te slapen in de tent. Ja we slapen vannacht weer in de tent. Tussen de middag belden Jans en Ina dat ze nu met de camper naar Gundeshausen kwamen en daar op een camping stonden. Nu staan we dus bij hen op het veldje. Eerst lekker koffie gedronken en Ina heeft lekker gekookt voor ons. Weer echte verwennerij. Heerlijk na zo'n dag van 65 km, alleen even douchen, en dan kunnen aanschuiven voor de warme maaltijd. Hopelijk doet een goede nachtrust Geert goed en is hij morgenvroeg weer fit genoeg. Zo niet dan blijven we hier een dagje staan.
Ik zit nu met Jans die ook de laptop meegenomen heeft, te computeren. Gratis internet op de camping, maar daarvoor zitten we aan een tafeltje midden op de camping, want daar heb je alleen maar toegang tot het internet. Jullie moesten ons eens zien zitten.
Morgen gaan we verder de Altmühl volgen richting Eichstatt als Geert tenminste weer opgeknapt is.

Tot morgen maar weer.

• 07 Juni 2011 - 20:16

Frieda:

net even gebeld met jullie en zoals je merkt, de code werkt. Prachtige foto's en verhalen. Morgen vertrekken wij weer uit Weimar en dan hoor je weer meer van ons. groetjes Ron en frieda

• 07 Juni 2011 - 21:17

Arjan En Ingrid:

Wat ontzettend leuk om al jullie verhalen te lezen!! We zijn wat later "ingehaakt" maar zijn helemaal bij nu!!

Wat een onderneming zeg... echt knap!! We blijven jullie zeker volgen.

Pas goed op jullie zelf en inderdaad, Geert, niet ziek worden he!!!

Groet,
    Arjan en Ingrid

• 08 Juni 2011 - 11:11

Lina:

Geniet van jullie reisverslagen en van de mooie foto's.
    Geert, beterschap!
    Ik heb veel bewondering voor jullie onderneming en blijf het volgen.

Groetjes Lina

• 08 Juni 2011 - 17:39

Klaas En Gea.:

Hier weer een berichtje van ons uit Oosterhesselen. We zijn 5 dagen bij Henk geweest om te klussen. Zondag weer thuis gekomen. Dinsdag alle reis- verslagen gelezen. Jammer van de snoepjes, hebben jullie te veel gegeten? Wij vinden het nog steeds fantastisch wat jullie aan het doen zijn. Klaas is nog met zijn knie naar het ziekenhuis geweest en heeft een spuit in zijn knie gehad.
    Groetjes van ons en tot de volgende reactie.
    Klaas en Gea.