CREGLINGEN - HORNAU 43 km. - Reisverslag uit Hornau, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu CREGLINGEN - HORNAU 43 km. - Reisverslag uit Hornau, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

CREGLINGEN - HORNAU 43 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

06 Juni 2011 | Duitsland, Hornau

DE KONINGINNERIT vandaag.
Na een nachtrust van 10 uur waren we weer aardig opgeknapt na gisteren. Een lekker ontbijtje en toen richting Rothenburg o.d. Tauber met in het vooruitzicht al die klimmetjes. Aan het ontbijt werden we er al voor gewaarschuwd door 2 Duitsers die ook richting Rothenburg gingen. De eerste klimmetjes vielen mee, ik hoefde maar 1 keer van de fiets af. Het Taubertal is zo verschrikkelijk mooi, weids, met slingerend de Tauber daar tussendoor. Als er een stenen bruggetje over de Tauber gaat dan staat daar altijd een beeld van een heilige op. Dat is typisch iets hier van de streek. Zie foto van gisteren. De Tauber werd steeds smaller en er stroomde steeds minder water. De boeren klagen hier ook verschrikkelijk. De hele oogst is mislukt want vanaf februari heeft het hier niet meer echt geregend op een enkel onweersbuitje na. Toen doemde Rothenburg o.d. Tauber op. Hoog boven ons en daar moesten we naartoe. Gelukkig ging het voorspoedig en konden we in 1 keer naar boven fietsen. Dat waren in totaal al 7 beklimmingen en we voelden ons nog steeds fit. In Rothenburg eerst maar koffie met Kuchen gegeten, want dat hadden we wel verdiend. Daar kwam Geert aan de praat met een Nederlander die op de fiets naar Roemenie ging. Even later kwam er nog een Nederlander bij en laat die nu ook op de fiets naar Roemenie gaan. Wel heel toevallig. Rothenburg is een prachtige stad. Alleen al dat "Kerstgedoe" daar is raar in de zomer. Ben ook niet in zo"n winkel geweest. Ik zal proberen er wat foto's bij te doen van de beklimming naar Rothenburg. Hier hebben we dus afscheid genomen van de rivier de Tauber. Op naar de Altmühl, onze volgende rivier. Toen we de stad verlieten begon het te spetteren. Het heeft een klein uurtje wat geregend en eigenlijk wel lekker want er kwam me daar een beklimming aan. Niet normaal. Een bult met een stijging van 16% naar Wachsenberg. En ja hoor, Geert moest zelfs van de fiets af, en dat mag een waar wonder heten. Zelfs het omhoog schuiven van de fietsen ging met heel veel moeite. Maar bovenaan hadden bewoners een krat met mineraalwater staan en kon je voor een euro een fles water nuttigen. Toch een leuke geste. Daarna merkten we duidelijk dat we op een hoogvlakte zaten want het fietsen ging direkt lichter. En een prachtig overzicht over het dal natuurlijk. En toen kwam er iets heerlijks. Een afdaling van wel 5 km. lengte. En dat was echt genieten. Met een vaartje van 35 km. per uur soefden we op weg naar het dorpje Hornau. Even voorbij het dorpje is de Altmühlquelle en daar hebben we eerst even gekeken. Moet je tenslotte geweest zijn, niet waar. (zie foto). Toen terug naar het dorpje Hornau en we zitten nu op een prachtige kamer in een Gästehaus waar we vanavond lekker asperges krijgen. Dus weer heerlijk genieten van de luxe en een goed bed vannacht. Ondanks de zware beklimmingen was het een heerlijke dag en hebben we met volle teugen genoten van al dat moois om ons heen.
Morgen gaat het richting Gunzenhausen.
Lieve volgers, na al de onberingen van gisteren en zware dag van vandaag, zit de moed er weer stevig in bij ons. We zijn nu over de helft en op naar Wenen.

• 06 Juni 2011 - 17:26

Evert En Ria:

Toppie Toppie, petje af voor jullie
    Hou zo vol en dan komt wenen vanzelf in beeld. De fiets groeten van Ria en Eef.

• 06 Juni 2011 - 17:58

Willem En Gretha:

hoi geert en anneke
    Tjonge, tjonge, tjonge, wat kunnen jullie er wat van, niet te geloven.Gisteren was wel erg zwaar hè,en vandaag een klim van 16%. Ik word er al moe van als ik er aan denk. M`n petje af voor jullie. Houd de moed erin, maar dat zal jullie wel lukken. Ook prachtige foto`s. Nou luitjes nog veel fietsplezier.

• 07 Juni 2011 - 10:12

Nelly:

In een woord: geweldig!
    Ik doe het je niet na hoor, zou zeker af en toe een dagje vrij nemen. Wat een bikkels. Luister naar je lichaam he Anneke?! Dit is gewoon topsport. Als het straks achter de rug hebt, moet je zeker gaan afbouwen anders gaat het lijf alsnog protesteren!
    Wist niet dat Duitsland zoveel mooie plekjes heeft. Begin zowaar enthousiast te worden om zelf ook meer van Duitsland te bekijken. Verheug met o de volgende foto's.

• 07 Juni 2011 - 22:28

Dea:

Wat hebben jullie die klim naar Rothenburg snel gedaan,zo had ik jullie aan de telefoon en een uur later zaten jullie daar al aan de kaffee mit kuchen.Mooie foto"s,prachtige omgeving,dat is genieten.