PEHEIM - ÜBERMÜHLEN. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu PEHEIM - ÜBERMÜHLEN. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

PEHEIM - ÜBERMÜHLEN.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Juni 2012 | Duitsland, Berlijn

Peheim – Übermühlen – 51 km. 18 graden.

De denderende vrachtwagens fungeerden vanmorgen als wekker, dus we zaten precies om 08.00 uur aan het ontbijt. Toen we wegfietsten vanmorgen was het weer zwaar bewolkt en de lucht zag er niet zonnig uit. Na een paar kilometer voelden we enkele druppeltjes. Maar gelukkig is het bij druppeltjes gebleven. Het was gewoon lekker om eens niet in een regenpak te hoeven fietsen.

We zijn niet de GeesteRadweg gevolgd, maar de provinciale weg naar Sögel. Er liep een mooi asfaltfietspad naast, dus dat leek ons het beste. De kans om op modderige bospaden te moeten rijden leek ons niet zo fijn. Dus het zekere maar voor het onzekere genomen. Het ging vanmorgen best vlot, een rechte weg, dus dat was lekker fietsen. Via Vrees kwamen we in Werlte. Daar hebben we koffie gedronken en waren we getuige van het ontslag van een medewerker. Dat speelde zich allemaal af achter de toonbank, ongehoord. Ik mocht niks doen, maar ……..mijn handen jeukten.

Daarna ging het verder richting Sögel. Vlak voor Sögel hebben we Schloss Clemenswerth van de buitenkant bekeken. Het jachtslot in het midden en daar omheen 8 kleinere gebouwen waar nu exposities in zijn en een kerk, die nu gebruikt wordt door paters van een nabijgelegen klooster. Het jachtslot werd in 1937 in opdracht van Aerzbischof Clemens August von Köln gebouwd. Dit alles wordt omringd door een prachtige slottuin. Heel bijzonder om te zien. Rond dit slot zagen we weer allemaal van die poppen die we al in het begin van onze tour hebben gezien (15 mei). En nu kwamen we ze hier weer tegen. Er was een pop bij die ons aan Marjolein deed denken (zie foto).

Toen op naar Sögel. Daar wilden we wat gaan eten. We hadden net besteld toen de telefoon ging. Henk en Dea waren ook in Sögel en wilden ons verrassen. Dus zij zijn ook snel naar het restaurant gekomen en we hebben daar lekker met zijn vieren heerlijk gegeten en koffie gedronken en de tijd genomen om even bij te praten. Een fijne verrassing.
Daarna zijn Henk en Dea weer naar Zwolle gegaan en hebben wij onze tocht vervolgd richting Meppen.

Een prachtig gebied kwamen we door, nl. het stroomdal van het riviertje Nordradde. Onderweg zagen we veel hunebedden en zelfs een mooi waterrad in werking.
Tegen vijf uur kwamen we aan in Übermühlen (4 km. van Meppen). We logeren hier op een Bauernhof. Prachtig verbouwd met gastenverblijf en restaurant, enz.

En dan nu morgen onze laatste etappe van deze tour. We gaan via Nieuw Schoonebeek, Zandpol, Dalerveen naar Dalen. We denken dat we ongeveer tussen 4 en 5 uur weer thuis zijn.
Oh wat zal dat vreemd zijn om weer in je eigen lekkere stoel te zitten en in je eigen bed te slapen.

Moin moin, tot morgen.

• 26 Juni 2012 - 18:16

Nelly:

Hoi Anneke & Geert,

Morgen wordt het lekker weer dus geen regenjacks nodig en op naar je eigen bedje.
    Geniet morgen extra want nu kan het nog.
    Na morgen kun je geen fiets meer zien denk ik, of gaan jullie nog een soort van aftrainen, lijkt me wel beter voor 't lijf. eerst maar ff lekker goed uitrusten!
    7 dagen eerder thuis dan gepland?? petje af jullie zijn kanjers
    WELKOM THUIS!!!!!

liefs en groetjes van
    Albert & Nelly

• 26 Juni 2012 - 18:34

Frieda:

Die laatste foto lijkt het Schoonebekerdiep wel!
    Lest best....het wordt mooi weer morgen en donderdag zelfs 25 graden.
    Welkom thuis, de zon is besteld en het hele spulleboeltje kan drogen.

Tot morgen

• 26 Juni 2012 - 19:46

Jan En Wil :

de laatste lootjes. Dan lekker genieten van jullie eigen huis tuin

• 26 Juni 2012 - 19:57

Ria En Eef:

Hallo kanjers, de laatste loodjes en dan weer lekker thuis. Rust dan maar eens lekker uit en geniet weer van je huisje en tuin. Maar niet vergeten even de fietsen schoon te maken hoor , niet vuil wegzetten. Haha grapje. Welkom thuis en tot weder ziens. Grtjes Ria en Eef

• 26 Juni 2012 - 21:22

Willem En Gretha,:

Hoi Bikkels,
    Morgen weer lekker thuis, kun je ook best van genieten en dan fijn in jullie mooie tuin zitten, want het wordt mooi weer.
    Nou zet hem op het laatste ritje, maar dat zal wel lukken hé.
    Welkom thuis!!!
    Lieve groetjes, Willem en Gretha.

• 26 Juni 2012 - 21:34

Mariet:

Hoi Anneke en Geert,

Zo, morgen alweer de laatste dag van jullie geweldige fietstocht. Weer heel wat beleefd en dat pakt niemand jullie meer af. Wij hebben genoten van jullie mooie verhalen. Wij hopen dat jullie nog veel van die fietstochten mogen maken. Geniet nog van die laatste dag fietsen en van het thuiskomen. Wie weet onrmoeten wij elkaar nog eens.

Groetjes,
    Gerrit en Mariet

• 27 Juni 2012 - 11:54

Ilse:

Hoi Anneke en Geert,

Nog een paar uurtjes en dan kunnen we jullie weer begroeten!
    Prachtig om al jullie verhalen te lezen en met name het zien van jullie foto's.
    De foto's van Geert tussen beelden zijn toch wel erg leuk, haha.

Ik heb net even op de voorspelling van Buienradar gekeken, maar ik denk dat we jullie moeten begroeten met een handdoekje.

Tot snel :D
    Liefs Ilse