WILDESHAUSEN - PEHEIM. - Reisverslag uit Peheim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu WILDESHAUSEN - PEHEIM. - Reisverslag uit Peheim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

WILDESHAUSEN - PEHEIM.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

25 Juni 2012 | Duitsland, Peheim

Wildeshausen – Peheim – 49 km. 14 graden.

Na een ontbijt met broodjes van 3 dagen oud zijn we om 09.15 uur vertrokken. Het was zowaar droog, maar de lucht voorspelde niet veel goeds. We waren Wildeshausen nog niet uit of de regenbroek kon al weer aan en het heeft de hele morgen flink doorgeregend. In Wildeshausen kwam een politieagent naar ons toe en vroeg of we hulp nodig hadden. Hij heeft ons een alternatieve weg aangeraden en niet de GeesteRadweg. Dat was 6 km. korter en gewoon over een geasfalteerd fietspad. En dat hebben we gedaan. Trouwens Wildeshausen is een mooi stadje met een prachtige oude kerk uit 1300 en een mooi raadhuis uit 1400. Ook moeten hier veel hunebedden zijn in de omgeving, maar door de regen hebben wij ze niet gezien.

Vlak voor Cloppenburg hebben we een ware wolkbreuk meegemaakt. Geen droge draad meer aan het lijf. In Cloppenburg wilden we wat gaan eten, maar ja 't is maandag, dus Ruhetag. In een portiek hebben we nog even geschuild en daar stond een man die ons adviseerde om in het ziekenhuis van Cloppenburg te gaan eten. Het restaurant van het ziekenhuis is toegankelijk voor iedereen en je kunt er goed eten, verzekerde hij. Dus op naar het ziekenhuis en echt we hebben lekker gegeten daar, heel goedkoop en het restaurant zat stampvol personeel.

Toen we weer verder wilden begon het opnieuw te plenzen. Op een gegeven moment moet je toch beslissen om weer verder te gaan. En al dat water op de weg werd lekker door voorbij rijdende auto’s omhoog gespoten en zo krijg je dus ook van die kant nog eens een bulk water over je heen.

En zo waar, toen we 6 km. verwijderd waren van het eindpunt van vandaag, werd het droog. En nu zitten we in Gasthof Elbers in Peheim. Een goede kamer, de verwarming kan aan, dus alles kan nu lekker drogen. We gaan nu eerst maar een pilsje voor Geert en een wijntje voor mij drinken.

En nu de laatste 2 fietsdagen van deze tour. Morgen willen we tot Meppen komen en vanavond ga ik maar weer uit voorzorg een kamer boeken.

Wel een raar idee dat de tour nu snel voorbij is. Je ziet nu ook weer van die bekende nummerborden op de auto’s nl. EL (Emstland) en NOH (Nordhorn). Als je dat ziet dan ben je bijna weer thuis.

Op een gegeven moment begin je ook wel weer naar huis te verlangen. 6.1/2 week onderweg is ook best lang. Maar het zal wel weer afkicken en moeilijk worden om je normale ritme weer op te pakken. Het gevoel van vrijheid, steeds midden in de natuur zijn, is zo heerlijk.
Voor het komende weekend wordt er heel goed weer voorspeld, dus lekker in de tuin zitten, en dat is ook wel aanlokkelijk. Want uitrusten moet ik nu wel, want je merkt de moeheid in je benen nu erg goed. Geert heeft overigens nergens last van, zegt hij.

Als ik de weerman mag geloven, dan hebben we morgen weer een droge dag gelukkig. Heerlijk, want de regen zijn we nu wel zat.

Morgen dus naar Meppen en dan de laatste etappe terug naar Dalen. Waar we precies de grens passeren is nog niet duidelijk, maar dat zal ik morgen vermelden.

Tschuß en tot morgen.

• 25 Juni 2012 - 20:35

Ria:

Hallo Anneke en Geert,

Vandaag met veel plezier de reisverslagen gelezen van de afgelopen tijd. Wij zijn nu ook op de terugreis naar huis. Zondagochtend zijn we uit Istrië vetrokken en vandaag zijn we in Königsberg in de Pfalz beland. Morgen gaan we weer verder op weg naar huis. We hebben de laatste 2 weken in Kroatië doorgebracht en hebben het daar behoorlijk warm gehad zo'n 30 graden C. Een groot
    verschil met jullie. Een hele goede voortzetting van jullie reis gewenst en tot hoors!!

Groeten, Peter en Ria

• 25 Juni 2012 - 20:38

Willem En Gretha,:

Hoi Geert en Anneke,
    Vreselijk wat een weer hebben jullie toch, niet leuk mee'r. Heb medelijden met jullie, weet ook niet goed wat ik hierop moet schrijven, maar alleen voor morgen droog weer en een fijne fietsdag. Zet hem op de laatste eindjes.
    Groetjes, Willem en Gretha.