WOLFSBURG - FLETTMAR. - Reisverslag uit Flettmar, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu WOLFSBURG - FLETTMAR. - Reisverslag uit Flettmar, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

WOLFSBURG - FLETTMAR.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

20 Juni 2012 | Duitsland, Flettmar

Wolfsburg – Flettmar – 51 km. 20 graden.

En het regende, regende en het regende nogmaals. Om 4 uur vannacht werden we wakker door het getik op de tent. Toen we opstonden regende het nog steeds een beetje. Dat wordt dus de tent nat inpakken. Tegen half 10 zaten we op de fiets met onze regenpakken aan, want het regende nu echt heel hard. We moesten heel Wolfsburg door, dus dat was uitkijken. Wat een stad, alles staat in het teken van VW (Volkswagen). Als die fabriek failliet mocht gaan, dan kunnen ze deze stad ook wel opdoeken. Alles is VW, van voetbalstadion tot winkelcentra, alles heeft de naam Volkswagen. En druk natuurlijk. Via een park kwamen we Wolfsburg uit, maar dan moet je nog al die plaatsen er omheen door. Dat nam heel veel tijd in beslag en het regende steeds erger.

We hebben dus niet veel gezien van de AllerRadweg vandaag, want het was zo mistig van de regen en we merkten dat alles doorweekt werd, ook al hebben we goede regenpakken. Tegen deze slagregens was echt niets bestand.

In Gifhorn besloten we wat te gaan eten, konden we even weer wat opdrogen. Op een oversteekplaats kwam mijn voortas in aanraking met Geert’s achtertas, dus ik verloor mijn evenwicht en daar ging ik. Gelukkig dat ik mijn regenpak aan had, dus de schade is beperkt gebleven. Ik heb nu alleen een zere hand en arm. Daar ben ik op gevallen.

Toen richting centrum van Gifhorn. Daar was een klein restaurantje en we besloten daar wat te gaan eten. Nou, eigenlijk wilden ze ons niet hebben, want we zagen er blijkbaar niet netjes genoeg uit. We kregen een tafeltje achter in de zaal en verder werden we maar een beetje met zo’n vreemde blik bekeken. Maar ja, we zijn gewoon betalende klanten, dus ze moesten wel fatsoenlijk tegen ons blijven. Maar je kon duidelijk merken dat ze ons liever kwijt waren dan rijk. En dat bleek na het eten ook, want we kregen de rekening gepresenteerd terwijl we er niet eens naar gevraagd hadden. Allemaal een beetje onbeschoft, maar we waren weer lekker opgedroogd en het eten was heerlijk en van de rest …….. ach zij hadden een probleem, wij niet.

Toen ging het verder naar Mude. Even buiten Gifhorn zagen we een caravanhandel en we hadden camping-gaz nodig. En daar hadden ze blijkbaar zo’n medelijden dat we een grote beker warme chocolademelk kregen aangeboden.
Toen meteen maar gebeld voor een kamer en dat lukte meteen. We zitten nu in Flettmar op een mooie kamer. De fietsen staan nu in de grote feestzaal, en wij zitten nu schoon aan tafel achter een bakkie cappuccino. Wat zagen we eruit. Overal modder. Gelukkig mocht ik een wasmachine gebruiken, dus morgen kan alles weer schoon aan.

’t Was me het dagje wel zo. Morgen wordt goed weer opgegeven, maar eerst zien dan geloven.

We gaan morgen richting Wietze. Als het droog is zoeken we een camping, omdat de tent weer droog moet worden.

Luitjes moin moin en tot morgen.

• 21 Juni 2012 - 09:30

Frank:

Op naar mooier weer dan maar! Een geruststelling: hoe dichter bij Nederland, hoe mooier het weer ;-)

Beterschap aan je hand en arm!

• 21 Juni 2012 - 17:17

Willem En Gretha,:

Hoi Geert en Anneke,
    Het zit jullie ook niet mee met het weer hé, bah!! Wat is dat nou toch, Anneke stuurloos, maar gelukkig de Engel was er weer, dus de schade is beperkt gebleven, het is nog goed afgelopen.
    Toch fijn dat er ook nog fatsoenlijke mensen zijn, dan vergeet je die aso,s maar,want daar kom je er ook wel om. Vandaag ben ik bezig geweest met alle bedden te verschonen, want we hebben de 3 kids te slapen gehad. Af en toe moet dat wel eens hé, want ze hadden er al een paar keer in geslapen.Willem is weer aan het schilderen geweest, maar nog niet klaar. Een hele klus dat structuren. Morgen nog weer even en als het niet af komt de volgende week maar weer. Zo blijf je wel bezig. Hoop voor jullie op mooi weer morgen en dat Anneke verder geen last van haar arm en hand krijgt.
    Groetjes, Willem en Gretha.