FLETTMAR - WINSEN. - Reisverslag uit Winsen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu FLETTMAR - WINSEN. - Reisverslag uit Winsen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

FLETTMAR - WINSEN.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

21 Juni 2012 | Duitsland, Winsen

Flettmar – Winsen – 57 km. 21 graden.

Mijn was lag vanmorgen netjes opgevouwen klaar toen we gingen ontbijten. Heerlijk geslapen vannacht en we voelden ons weer stukken beter dan gisteren na die beroerde regendag. En nu zitten we voor ons tentje, die inmiddels ook weer helemaal opgedroogd is. Dus alles is weer onder controle.

Vanmorgen ging het eerst richting Celle. Een prachtig fietspad door uitgestrekte weilanden en daartussen stroomde de Aller. Een heel mooi natuurgebied met heel veel vogels en reeën. Het was inmiddels lekker weer geworden, het zonnetje begon magertjes te schijnen, dus heel wat beter dan gisteren. We kwamen door allerlei kleine dorpjes heen, zo prachtig. Echt typische bouw die je veel op de Lüneburger Heide ziet. Rode steen in Fachwerkstijl gebouwd en prachtige daklijsten. En dan die grote boerderijen. We zijn een paar keer afgestapt om al dat moois te bekijken. Het hele gebied lijkt net een museum. En de mensen praten hier ook een beetje Drents (Plat Duuts). Het lijkt wel een beetje op ons drentse dialect.

Tegen de middag kwamen we aan in Celle. Wat een geweldige stad is dat. De hele stad staat vol met prachtige Fachwerkhuizen, de een nog mooier dan de ander. De gevels zijn allemaal anders, sommigen met prachtig beeldhouwwerken in vele kleuren. We hebben daar lekker op een terrasje een tijd naar gekeken. We moeten hier beslist nog een keer heen.

Na Celle over een goed begaanbaar onverhard fietspad door het bos naar Hambühren. Daar hebben we even echt wielereten gehad, nl. pasta bij de Italiaan. Toen door het bos verder naar Winsen. Hier is Geert even naar de Tourist Information gegaan om te vragen of de camping in Jeversen (8 km. verder) er nog was. Die camping konden ze niet vinden op internet, dus we moesten er maar van uitgaan dat de camping er niet meer was. De Tourist Information van Winsen verzekerde ons dat de camping die Geert toen heeft uitgezocht wel bestaat en dat het een heel mooi klein en rustig campinkje is met een kleine kiosk. Deze camping lag 4 km. verder dan Winsen aan de AllerRadweg. Dus prima voor ons. Toen we daar aankwamen bleek dat het inderdaad erg rustig was. Er was niemand bij de aanmelding. Toen de camping over gefietst, geen mens te bekennen en allemaal oude rotzooi en onverzorgde plekken waar wat verwaarloosde caravans opstonden. ’t Leek wel een horrorccamping. Geert natuurlijk weer boos op de Tourist Informatie, die ons weer eens foutief heeft voorgelicht. Dus wij weer 4 km. terug naar Winsen, waar we nu op een prima camping zitten, ook aan het riviertje de Aller.

Het fietsen ging vandaag weer prima, maar dat komt ook omdat er geen heuveltjes meer inzaten, want die doen nu wel erg zeer aan je benen. Niet alleen bij mij, maar Geert gaat het ook voelen gelukkig.

Morgen gaat het naar Frankenfeld waar 2 campings vlak naast elkaar liggen. Er zal er altijd wel één open zijn. Toch eigenlijk wel vreemd dat de boekjes met de routebeschrijving zoveel fouten hebben en campings aangeven die er niet zijn. We hebben speciaal de laatste druk gekocht van de boekjes, maar je ziet het, het is geen garantie. En laten we maar niks meer zeggen over de slechte voorlichting van de Tourist Informatie.

Ik heb gelukkig niet te veel nadelige gevolgen overgehouden van mijn val gisteren. Wat stijfheid in mijn schouders en mijn rechterhand doet wat pijn, maar ik kan er gelukkig goed mee fietsen.

Nu straks nog even een lekker wijntje aan de oever van de Aller en dan weer vroeg ter kooi.

Moin moin (dat is de groet hier).