WITTENBERG - PRETTIN - Reisverslag uit Prettin, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu WITTENBERG - PRETTIN - Reisverslag uit Prettin, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

WITTENBERG - PRETTIN

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Mei 2012 | Duitsland, Prettin

Wittenberg – Prettin – 53 km. 25 graden.

Gisteravond een gezellige avond doorgebracht met Peter en Ria uit Lelystad. Het klikte goed tussen ons en we hebben een heerlijk wijntje gedronken.
Vanmorgen toen de wekker af ging (hanegekraai via mijn Iphone) kreeg ik dat ding niet meer uit. Dus de hele camping moet er wel wakker van geworden zijn. Wonder boven wonder kregen we geen boze gezichten van de tentbewoners om ons heen.
Tegen half 10 werden we uitgezwaaid door Peter en Ria, met de belofte dat we na de vakantie kontakt met elkaar opnemen. Zij gaan verder met hun camper richting het Bayerische Wald.

De rustdag heeft ons goed gedaan en weer met frisse moed zijn we begonnen aan het vervolg van onze tour naar Praag.
De eerste kilometers gingen vlak langs de Elbe. Wat een prachtig landschap is het toch. Heel veel vogels en reeen vergezelden ons. Vooral de zwarte wouw en buizerds waren in grote getale aanwezig. En wat zo leuk was, de herten zag je net boven de graanvelden uitkomen met hun koppies. Ook een paar keer een gevecht gezien van kraaien met wouwen. En ik heb een visarend gezien.En in een klein gehuchtje hebben we een enorm groot ooievaarsnest gezien met een ooievaar op het nest.

Je kunt merken dat de Pinksterdagen er aan komen. Er waren nl. heel veel fietsers onderweg. Het zal morgen en maandag nog wel erger worden. Maar een enkeling hebben de fietsen zo volgepakt als wij. Maar we hebben fietsen gezien die nog veel meer bagage droegen dan onze fietsen.

De ElbeRadweg was mooi geasfalteerd en we gingen dus als een speer. Om half een hebben we een picknick-plaatsje opgezocht en brood met aarbeien gegeten. We hadden toen al zo’n 30 km. gefietst. We konden dus de hele middag doen over de resterende 20 km.
Vanmiddag hebben we veel op provinciale wegen gefietst. Maar het verschil met hier is dat er bijna geen verkeer is.
Wat wel opvalt is de droogte. De boeren klagen hier steen en been. Er is hier de afgelopen 3 maanden geen druppel regen gevallen. Je ziet het grasland ook dor en geel worden. Maar wat ons betreft mag die regen nog best even wegblijven.

We zitten nu al op ongeveer 875 km. en dat in 14 dagen. Ook al hebben we een rustdag ingelast, we zitten nog mooi op schema.

In Prettin was het even zoeken naar de camping. Niet dat het plaatsje wat voorstelt, maar de camping stond nergens aangegeven.
En wat ik nu hoor maakt me niet echt blij. Van die boenke-boenke-herrie muziek. Op de camping is een pinkstercamp met jongeren en die hebben midden op de camping van die grote geluidboxen neergezet. De campingbeheerde waarschuwde al dat het best herrie zal worden, maar ja, er is geen andere camping in de buurt en we hebben een plekje helemaal achteraan op de camping gekregen. Dus dat wordt weer slapen met oordoppen.

Morgen gaat het richting Mühlberg. Weer een tocht van ongeveer 50 km.
Vanaf Torgau komen we weer op bekend terrein, want een aantal jaren geleden hebben we dit deel al eens gefietst.
Nog even wat mooie foto’s erbij en dan was dit weer de blog van vandaag.

Allemaal fijne Pinksterdagen.

• 26 Mei 2012 - 19:00

Marry En Koos:

Wat boffen we toch met het prachtige weer.
    Hier is het oosten wind, windkracht 4
    Ik hoop dat jullie niet continu wind tegen hebben.
    Af en toe wind mee is wel zo prettig.

Groeten
    Marry en Koos

• 26 Mei 2012 - 20:47

Annie Scholten:

Hallo fam.

Wat een leuke verhalen heb ik gelezen over jullie mooie reis naar Praag, wat hebben jullie alweer veel meegemaakt onderweg. Veel leuke mensen ontmoet

• 26 Mei 2012 - 20:56

Annie Scholten:

Hallo Anneke en Geert,

Eindelijk even een reactie van mij. Ik heb vana vond de reisverslagen gelezen, wat hebben jullie al veel kilometers gemaakt. Mooi weer gehad en alweer heel veel gezien onderweg. Leuke mensen ontmoet en veel natuurschoon gezien tijdens het fietsen langs de Elbe. Prachtige foto's hebben jullie reeds gemaakt.
    Wat maak je veel mee op zo'n fietsreis en ik hoop dat jullie goed gezond blijven en niet weer vallen met de fiets Geert, want dan moet Anneke je nog verzorgen ook. Geniet van deze mooie reis en ik blijf jullie volgen. Hopenlijk blijft het weer goed; slaap lekker in jullie tentje en geniet.
    Wij gaan ook genieten van de zonnige pinksterdagen