12 mei - Dalen (Ned.) - Lingen (Duitsland), - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu 12 mei - Dalen (Ned.) - Lingen (Duitsland), - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

12 mei - Dalen (Ned.) - Lingen (Duitsland),

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 Mei 2012 | Duitsland, Lingen

DALEN – LINGEN Am Wasserfall – 71 km.

Van morgen om kwart over zeven kraaide de haan ten teken dat we op moesten staan. Toen ik de gordijnen opendeed zag ik een strak blauwe lucht, wind uit het noord-westen. Ja hoor de Blommetjes gaan weer op vakantie en het is weer mooi weer. Tegen kwart voor negen zijn we vertrokken, uitgezwaaid door de buurtjes. In Coevorden werden we eerst uitgezwaaid door mijn moeder en later op de dijk aan het Alte Picardie Kanaal stonden Ron, Frieda en Ilse ons op te wachten.
Al snel waren we aan de grens. Langs het Alte Picardie Kanaal ging het richting Emlichheim. Het ging geweldig, want we hadden de wind in de rug. En dat fietst toch zo lekker he. Heel wat beter dan vorig jaar toen we de 1e week alleen maar wind tegen hebben gehad. In Emlichheim hebben we een lekker ontbijtje genuttigd. Geert werd aangeklampt door een mevrouw die hem wilde bekeren. Maar ja, geen schijn van kans. En met een gezegende reis nam ze afscheid van Geert.
Verder ging het richting Georgsdorf. In Georgsdorf stond een prachtige gerestaureerde molen. Een zelfde type molen als de molens bij ons in Dalen.
Verder ging het door prachtige Hoog-Veen gebieden, met heel veel “witte wieven” ook wel wollegras genoemd. Het drassige veen stond er vol mee. En toen begon het een beetje te regenen.
Een paar kilometer verder hield een man ons aan en vertelde dat er 300 meter verderop een prachtige oude schaapskooi stond die helemaal ingericht is als pick-nickplaats. Het was inderdaad de moeite waard. Een hele mooie schaapskooi, veel oude werktuigen, een expositie en daartussen stonden de picknicktafels. Het begon inmiddels behoorlijk hard te regenen en te waaien en we hebben daar onze lunch maar genuttigd (lekkere verse bolletjes uit Emlichheim). Inmiddels was het regenen gestopt en zijn we verder gefietst richting Lingen. Een prachtige fietspad er naar toe, veel prachtige huizen, bloeiende rodondendrons en seringen. Het rook heerlijk en dan al die vogelgeluiden erbij. Ja mensen dat is echt vakantie.
In Lingen hebben we koffie gedronken en veel bekijks gehad bij onze volgepakte fietsen. Nog een hele tijd gekletst met een ouder echtpaar die alles wilde weten over onze tocht.
In de schaapskooi had ik gebeld voor een overnachtingsplaats. Geen tent vannacht omdat het best koud was vandaag en vannacht wordt het niet warmer dan 3 graden. We zitten in een prachtig hotel (Am Wasserfall) heel sjiek met sauna en zwembad. Dus jullie kunnen raden wat ik als eerste gedaan heb. Daarna heerlijk asperges gegeten. En nu worden mijn oogjes klein, dus dat wordt nog even hangen op de bank en dan gauw slapen.
Morgen gaat het richting Rheine – Greven bij Münster. We zitten nu aan de Ems en gaan morgen de EmsRadweg verder volgen.
Wat hebben we een telefoontjes, sms-jes, mailtjes, facebook-berichten gekregen van jullie om ons een goede reis te wensen. Hartverwarmend. Allemaal bedankt.

--------------------------------------
Wir sind heutemorgen angefangen mit unserem Radtour nach Prag. Sonne, Regen und Wind im Rucken. Er war wonderschön. Den Alte Picardie Kanal entlang – Moor – Wald – viele Rhodondendrons – und ein Konzert von Vögel. Wir radeln nun in Niedersachsen Kreis Emsland. Wir folgen die Ems-Radweg. Morgen Richtung Rheine – Greven.
Bis Morgen und Tjuus.
---------------------------------------

Zo mijn eerste blog staat er weer op. Straks lekker slapen en dan morgen weer fris aan de start.
Tot morgen en groetjes van ons.

• 13 Mei 2012 - 14:44

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke, Zo, de eerste rit zit erop en nog lekker gefietst ook zo met de wind in de rug. Een prachtig hotel en heerlijk eten, wat wil je nog meer? Krijg er ook wel zin aan. Nu s'nachts nog iets warmer en dan is het helemaal tof. Verder samen
    nog een (gezegende) fietstocht.
    Willem en Gretha.

• 14 Mei 2012 - 13:50

Nelly:

Hoi Anneke en Geert,
    De eerste 3 dagen zitten er weer bijna op. Ik volg jullie verslagen en wetenswaardigheidjes. Heelijk om te lezen. Hopelijk wordt het weer lekkerder en kunnen jullie je warme kleding uittrekken.
    Heel veel succes en we volgen jullie.
    Veel liefs,
    Nel