Lingen - Saerbeck (bij Greven) - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu Lingen - Saerbeck (bij Greven) - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

Lingen - Saerbeck (bij Greven)

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

13 Mei 2012 | Duitsland, Lingen

13 mei Lingen – Saerbeck – 66 km. 14 graden.
Na een heerlijk uitgebreid ontbijt zaten we vanmorgen om kwart over negen op de fiets. Het was behoorlijk koud. We hebben geen handschoenen meegenomen, maar eigenlijk was dat wel nodig. Maar de zon kwam al snel door de wolken heen en toen werd het aangenamer. We fietsten richting Emsburen. Een heel mooi fietspad met steeds de rivier de Ems naast ons. In Emsburen hebben we koffie gedronken en daar was de open haard aangemaakt. Wat opviel was, dat de kroeg al vol zat met mannen aan het bier. Frühshoppen noemen ze dat geloof ik. Na een half uurtje waren we weer heerlijk opgewarmd en konden we weer verder. We fietsten de hele dag door kleine dorpjes met prachtige grote boerderijen en dan weer door bossen, door weilanden met heel veel bloemen. Heel afwisselend. De boerderijen leken soms wel wat op de boerderijen zoals wij ze kennen in Twente en de Achterhoek. Met zo’n knik in het dak. Via Salzbergen ging het richting Rheine. Bij Rheine nog even Slot Bentlage van de buitenkant bekeken. Niet erin want dan moet je de fietsen onbeheerd achter laten en dat is te riskant.
We dachten in Rheine dat het wel een heel gedoe zou zijn om door de stad heen te fietsen, maar dat viel 100% mee. De EmsRadweg ging er dwars doorheen, was goed aangegeven en binnen een kwartier waren we aan de andere kant. Daarna een stuk door het bos. Toen kwamen we in Bochalt waar een klein eng veerpontje fietsers en wandelaars naar de overkant bracht. Wij hoefden gelukkig niet met de pont. Het was een aardig wankel en krakkemikkig bootje. We hebben daar even op een terras gezeten in de zon. Ik heb toen maar gelijk weer een kamer geboekt voor vannacht in Saerbeck, want het is echt te koud voor de tent.
Toen had de EmsRadweg nog een verrassing in petto. Een heerlijk onverhard fietspad met heel veel mul zand. Dat werd voor mij dus een heel eind lopen en duwen om mijn zware fiets voorruit te krijgen.
Vandaag weer met veel mensen een praatje gemaakt. Iedereen is benieuwd waar je naar toe gaat . De meesten snappen er niks van. Je ziet ze denken: die twee zijn gek. Tegen vijf uur waren we in Saerbeck waar we vannacht slapen.
In het dorp is een pizza besteldienst, dus maar snel een bestelling gedaan en dat werd netjes gebracht. Hoeven we de deur niet meer uit vannavond. Ik ben best een beetje moe, want je merkt dat je in de buurt van het Teutoburgerwoud komt. Veel glooiingen de hele dag en dat voel je dan wel in je benen. Ook even weer wennen natuurlijk aan die heuveltjes. Morgen wordt er redelijk weer opgegeven met een temperatuur van 16 graden. Misschien kunnen we dan ons fleecejack eens uit doen.
We zitten nu in de deelstaat Nordrhein Westfalen. Morgen gaat het richting Warendorf.
Ik ga een lekker bakkie koffie zetten, want ik heb hier een koffieapparaat ontdekt en dan vroeg onder de wol.

Luitjes, tot morgen.

• 13 Mei 2012 - 20:33

Frieda:

Dat pontje lijkt me heel wankel,zeker met 2 van die zware fietsen!
    We duimen voor mooi weer, maar naast de zon zijn er ook regenbuien voorspeld voor de komende dagen, het is te hopen dat ze vallen bij mooie stopplaatsen zoals die schaapskooi.
    Groetjes van ons en fietse!

• 13 Mei 2012 - 21:20

Ina En Jans Gossen:

Hallo Anneke en Geert,
    Allereerst onze excuses dat we jullie niet uitgezwaaid hebben.
    We waren al vanaf 7 uur smorgens met de keuken aan het werk en jullie waren al weg voor we er aan dachten.
    We hebben de twee verslagen al even gelezen en zien dat het goed gaat, alleen de temperatuur moet nog wat omhoog. Hopelijk word dat beter.
    We wensen jullie veel succes verder en we reageren wel weer een keer.
    Groeten van Ina en Jans.