ZONS - GODORF 55 km. - Reisverslag uit Godorf, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu ZONS - GODORF 55 km. - Reisverslag uit Godorf, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

ZONS - GODORF 55 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

27 Mei 2011 | Duitsland, Godorf

Na een heerlijk ontbijtje en uitgezwaaid door de gastheer en gastvrouw hebben we eerst het dorpje Zons eens goed bekeken. Een prachtig oud stadje omringt door een oude muur met enkele poorten. Toen de dijk op richting Keulen (Köln). Gelukkig was het vandaag geen harde wind. Zelfs de hele dag een beetje in de rug. Hadden we ook wel verdiend na dat dagje van gisteren. Al snel werden de weilanden ingewisseld door de grote chemische industrieen. Net voor Keulen kwam de mooie Dom inzicht. We hebben de Dom even van dichtbij bekeken, maar het was zo verschrikkelijk druk. En je werd er nogal aggresief benaderd door heel veel Roemenen met rozen. Was heel vervelend.Op de Rijnboulevard werden we aangehouden door een fietser. Die kwam uit Frankfurt en ging naar Arnhem. Even verder wilden mensen uit Australie weten wat we aan het doen waren. Daarna kwam een groep Canadeze vrouwen ons tegemoet, dus ook daar een kwartiertje mee gepraat. Inmiddels was het niet meer fietsen op de Rijndijk, maar over een fietspad zoals we die kennen uit alle folders. Ja en toen moesten we een slaapadresje vinden. Niks, niks, niks. Er bleek een Messe in Keulen te zijn, dus alles was giga duur en volgeboekt. Even voor Godorf troffen we een vrouw die voor ons enkele telefoontjes pleegde voor een overnachting. Helaas. Toen heb ik nog enkele adresjes gebeld, maar of vol, of ze wilden geen gasten voor 1 nacht. In Godorf was een klein hotel. Ik heb heel wat moeten praten en een beetje zielig gedaan en toen konden we nog een klein kamertje krijgen voor 125 euro. Uiteindelijk is het 70 euro geworden, maar het bed is goed, douche en WC schoon en verder is het niks. Maar ja, beter dan slapen in een park of zo. Een camping was ook niet in de buurt. Maar ja, vanavond wordt het slapen met oordoppen in want het blijkt dat hier Schutzenfest is, dus dat kan leuk worden. Morgen gaat het richting Bonn. Arnold: ben benieuwd naar de heuvels die we moeten nemen. En hopelijk is er morgen weer een camping op de route.

Tot morgen.

• 27 Mei 2011 - 18:58

Iet:

Hallo Anneke en Geert.
    Wij vinden het een hele prestatie wat jullie doen. Hopelijk wordt het weer beter.
    Wij volgen jullie.
    Groeten Frits en Iet.

• 27 Mei 2011 - 20:19

Ria En Eef:

Hallo (oudjes), we hebben respect voor
    jullie wat je zoal meemaakt onderweg, maar het lijkt meer dan mooi en gezellig op wat tegenwind na. Wel het gaat jullie goed hou de banden hard en het stuur op wenen gericht. Met vr. groet Ria en Eef

• 29 Mei 2011 - 13:56

Margot Prins:

Vandaag heb ik aan jullie gedacht omdat ik weet waar jullie nu fietsen langs de Rijn. Wij rijden dit stuk vaak met de auto als wij uit of naar het Zwarte Woud gaan. We vinden het heel leuk om jullie verslagen steeds te lezen. Goed hoor met mooi of slecht weer dit te doen. Ga zo door!!

Groetjes van Ad en Margot