GODORF - BAD BREISIG en BAD BREISIG - SPAY. - Reisverslag uit Spay, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu GODORF - BAD BREISIG en BAD BREISIG - SPAY. - Reisverslag uit Spay, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

GODORF - BAD BREISIG en BAD BREISIG - SPAY.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

29 Mei 2011 | Duitsland, Spay

GODORF - BAD BREISIG - 65 km.
Wat een geweldige fietsdag was het vandaag. Met broodjes waarmee je een tegenstander knock-out kon slaan, zijn we al om 8 uur vanmorgen op de fiets gestapt. Wel lekker geslapen zonder al te veel herrie. Eerst in het plaatsje Wesseling broodjes gekocht want ja je moet waken voor de hongerklop niet waar. Het zonnetje scheen al volop en over een zowaar mooi fietspad pal naast de Rijn ging het richting Bonn. Daar was het behoorlijk druk, het leek wel of heel Bonn aan het oefenen was voor de marathon die in juli daar wordt gehouden. We zijn Bonn niet ingegaan, want we moesten over een drukke verkeersweg of via trappetjes naar het centrum. Dat met die zware fietsen leek ons niks. Dan een andere keer maar het geboortehuis van Beethoven bekijken. Bij de Fähre van Bonn hebben we toen maar een bakkie koffie gedronken. Na Bonn werd de natuur steeds mooier, er kwamen heuvels in zicht en natuurlijk wijndruiven. Een prachtig gezicht om daar door te fietsen. Arnold, wij vonden het stijgingspercentage in de buurt van Bonn reuze meevallen. Na Bonn ging het richting Bad Godesberg. Aan de andere kant van de Rijn lag Koningswinter. In Oberwinter troffen we nog een echtpaar dat ook naar Wenen fietste, maar die sliepen in hotels en dus hadden ze ook maar weinig bagage. Het gebeurt nogal eens dat Duitsers vragen of we al ons huisraad meenemen op de fiets. Want voor de lol doe je zo iets niet. Even later werden we in hetzelfde dorpje aangehouden door een echtpaar uit Essen. Na een half uur hebben we het gesprek maar beeindigd, van een kant jammer want ik kon nu lekker met duits oefenen. Al snel kwam het gesprek op politiek, dus dat was heel wat leerstof die ik nu kon gebruiken.
Geert wilde eerst doorfietsen naar een camping in de buurt van Koblenz, maar dat was mij veel te ver. Je voelt nu wel dat je al 8 fietsdagen achter je hebt liggen en we moeten er nog heel wat. Dus we kijken nu na 40 km waar we gaan overnachten. De praktijk leert dat je dan nog meestal minimaal zo’n 15 km. moet fietsen voor je iets hebt gevonden. En 55 km op een dag is mooi en ver genoeg. We staan nu op een camping in Bad Breisig – camping Rheineck. Helemaal ingericht voor fietsers. We zitten nu onder een overkapping, met licht, stroom enz. in lekkere tuinstoelen. Alleen bestemd voor de tentkampeerders. Dat noem ik nog eens service. (zie foto).

Für unsere deutsche Freunde. Es geht uns gut. Die erste Woche war windig (Starke 6 am Donnerstag). Die Radwege entlang der Vechte und IJssel waren tol. Aber die Rheinradweg war schlecht bis Bonn und nicht gut ausgeschildert. Schade. Aber nun ist es grossartig. Wir haben schönen Städten besucht wie Xanten, Düsseldorf, Zons, Köln und heute waren wir in Bonn. Die Leute unterwegs sind sehr freundlich und behilfsam um einen Campingplatz oder Übernachtung zu finden. Und viele Leute wundern sich dass wir von Holland nach Wien fahren. Es ist doch viel bequemer mit einem Schiff über den Rhein zu fahren.Da waren schon mehrere Leute die sagen: Ihr macht wovon wir traumen. Heute haben wir Nordrheinland-Westfalen verlassen und radeln nun in Rheinland-Pfalz. Wir sind noch nicht müde, schlafen im Zelt geht vorzüglich und Kaffee mit Kuchen smecken gut.
BAD BREISIG - SPAY - 55 km.
Vanmorgen tegen half 10 vertrokken richting Koblenz. Het was al prachtig weer toen we opstonden. In een hempje met veel zonnebrandcreme op ging het richting Koblenz. Weer prachtige vergezichten over de Rijn. Het was erg druk op de Radweg vanwege het mooie weer. In Weissenthurm hebben we heerlijke taart gegeten, vers aardbeiengebak met een lekkere cappucino. Even daarna werden we aangehouden door een ouder echtpaar (begin 70) uit Hoogeveen die op 1 april vertrokken waren richting Rome en nu op de terugweg waren. Met andere woorden: er zijn dus mensen die nog gekker zijn dan wij. Ze sliepen ook meestal in een tentje en kookten ook nog elke dag zelf.
Even later kregen we een SMS-je. Jans en Ina waren onderweg naar ons toe.
Even daarna kwam Koblenz in zicht. We kwamen Koblenz binnen precies aan de andere kant van der Deutsche Eck. Hier hebben we een paar mooie foto's gemaakt. Toen via de binnenstad waar het ontzettend druk was vanwege de BUGA een tuinshow. Het heeft minstens 1.1/2 uur geduurd voor we Koblenz achter ons konden laten. Toen via een grote omleiding weer naar de Radweg, want er was een wielerkoers aan de gang. Toen we op de camping aankwamen waren Jans en Ina al aanwezig. En wat werden we weer verwend. Ina had koffie met lekkere appeltaart klaarstaan en later hebben we lekker aspergesoep en asperges gegeten (Marcel bedankt - was heerlijk). Het was een mooie lekkere fietsdag, veel zon, niet te veel kilometers en lekker ontspannen.

Mensen bedankt voor alle lieve sms-jes, telefoontjes, reakties op de weblog. Heerlijk om te merken hoeveel mensen meeleven met ons avontuur.

• 29 Mei 2011 - 19:30

Roelof:

ik vind het een mooie site en een mooi reis verslag Ik jullie heel veel plezier kracht en mooi weer toe groet roelof p.s kruiswijk is als negende geeindigd

• 29 Mei 2011 - 20:09

Annie Scholten:

Hallo Anneke en Geert

Ik heb je reisverslag gelezen en vind het geweldig wat jullie doen. Jullie zijn al een heel eind op weg en wat een geluk dat het weer nu mooi is.
    Natuurlijk ook wel veel wind gehad en dan is fietsen tegen de wind in niet altijd leuk.
    Wat leuk dat jullie buren Ina en Jans jullie opwachten op de camping. Erg leuk om even weer met bekenden te kletsen. Het is vast een belevenis en het lijkt me ook geweldig. Wij gaan 20 juni a.s. fietsen bij de Bodensee maar dat is niets met wat jullie doen.

Veel fietsplezier en ik volg jullie tot in Wenene.

Groetjes Annie Scholten uit Dalen

• 29 Mei 2011 - 20:44

Frieda:

Jullie rijden nu een prachtig gebied in en er zijn vast meer campings te vinden. Hebben jullie de klompjes nog aan de tas zitten? Dat verraadt wel dat jullie uit Nederland komen, maar bekijks hebben jullie toch al.
    Vanmorgen zijn we (Ron,Frieda,Frank,Ilse,Wouter) om 7 uur vertrokken naar Eindhoven voor het NK Streetdance en vanavond om 21.00 uur weer terug, een lange vermoeiende dag , maar Ilse heeft met Solution wel een 4e plaats behaald! Helaas geen beker en een podiumplek, maar wel heel knap.
    Veel plezier morgen en de zonnebril hebben jullie vast nodig, want het wordt 26 graden!
    Doei tot de volgende keer.
    Ron, Frieda, Frank, Ilse en Wouter

• 30 Mei 2011 - 16:56

Jan En Gerda:

Met fiets en tent naar de Orient
    maar houdt het maar bij Wenen
    anders voel je het te veel in de benen!
    Petje af voor jullie tweetjes !
    Tot over drie weken.