DUISBURG - ZONS 65 km. - Reisverslag uit Zons, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu DUISBURG - ZONS 65 km. - Reisverslag uit Zons, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

DUISBURG - ZONS 65 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Mei 2011 | Duitsland, Zons

Dat was me het dagje wel vandaag. Vanmorgen zaten we al voor 09.00 uur op de fiets. Eerst moesten we Duisburg uit zien te komen. In totaal hebben we er 2 1/2 uur over gedaan voor we Duisburg en omliggende plaatsen uit waren. En druk dat het was en wat kwam er veel viezigheid uit al die grote schoorstenen. We waren blij toen we weer op de Radweg zaten en wat bleek, weer een harde wind tegen. Dus weer een dagje ploeteren. Maar nog erger was dat de bewegwijzering het vandaag volledig af liet weten. Verschillende malen werden we gewoon de verkeerde kant op gestuurd of er stonden helemaal geen bordjes meer van Rheinradweg. Uiteindelijk werden we weer richting Dusseldorf verwezen en dat klopte. Toen begon het pas echt erg te worden. De wind was aangewakkerd tot windkracht 6 pal van voren. Op een gegeven moment werd de gemiddelde snelheid 9 km. per uur. En omdat het waterpeil van de Rijn zo laag is waaide het gele zand op. Het leek op zandstralen, zo hard sneed dat in je gezicht. En dan nog al die vallende takken van de bomen. Boven op een brug bij Dusseldorf was het zo erg dat we de fiets bijna niet konden houden. Dus van het mooie uitzicht op Dusseldorf hebben we niet lang genoten. En eindelijk kregen we daarna de wind van opzij. In Hamm in een boerencafé hebben we even een uurtje uitgerust en wat gegeten. Het bleek dat een week eerder daar ook 2 hollanders uit Katwijk waren geweest die ook naar Wenen gingen. Dus er zijn nog meer van die gekken. Na deze versterking van de inwendige mens ging het richting Himmelgeist. Zowaar kregen we nu de wind van achteren en hard dat het toen ging. In Benrath op zoek gegaan naar een hotelkamer, want dat hadden we wel verdiend na zo'n dagje. Bovendien gaf het weerbericht vannacht nog meer storm op en regen. Aber leider, vollgebucht. Toen heb ik maar in een plaatsje aan de andere kant van de Rijn een Gästehaus opgebeld en die hadden nog een Doppelzimmer. De pont kwam gelukkig net aanvaren dus we kwamen snel in Zons aan. Een prachtig appartement hebben we nu met ligbad. Dus jullie begrijpen wel wat ik als eerste ben gaan doen. En daarna een klein tukje.
Geert zit nu voetbal te kijken.

Jans en Ina we zijn zondag als alles meezit in St. Goar aan de Loreley.

Ik ga mijn zware benen in de ruststand brengen en maar weer tot morgenavond. Hopelijk regent het dan niet zo hard, want de vooruitzichten voor morgen zijn niet zo goed. Maar voor het weekend wordt weer stralend weer opgegeven en daar houden we maar aan vast.

• 26 Mei 2011 - 21:33

Frieda:

Dat klinkt wel heftig zeg, inderdaad morgen ook niet veel soeps. Na zondag komt de zon eraan en is de wind gaan liggen, dus nog even afzien. Pas op bij de Loreley he, jullie kennen dat verhaal toch wel van die lonkende dame, maar ondertussen.....
    Ilse heeft morgen haar laatste examen, biologie en dan maar afwachten en duimen. Slaap lekker.
    Groetjes van ons

• 27 Mei 2011 - 09:52

Koos En Marry:

65 km met windkracht 6 tegen is een wereldprestatie. Vooral met een fiets vol bagage
    Petje af .