ANKLAM - GRAMBIN 38 km. 23 gr. wind 2 - Reisverslag uit Anklam, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu ANKLAM - GRAMBIN 38 km. 23 gr. wind 2 - Reisverslag uit Anklam, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

ANKLAM - GRAMBIN 38 km. 23 gr. wind 2

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

05 Juni 2015 | Duitsland, Anklam

4 juni 2015.

Na een wat lawaaierige nacht van vrachtwagens op de weg die achter de camping langs liep, waren we tegen 10.00 uur gereed voor wat we dachten, een rustig ritje, niet te ver en van de zon genieten. Alleen de zon klopte. Het was heerlijk weer om te fietsen, zelfs warm. Maar rustig en niet te ver, daar is niks van terecht gekomen.

We hebben eerst vanmorgen Anklam even bekeken en koffie gedronken. Daarna zijn we op weg gegaan voor de tocht waar ik me erg op verheugd heb. Een tocht door het natuurgebied van de Peene. Nou het was geweldig. We hebben uren gefietst tussen rietkragen, water, weiden en steeds het geluid van kwakende kikkers om ons heen en dan al die vogelgeluiden en geuren van allerlei bloemen. Een woord geweldig. Ik hoop dat de foto´s een beetje weergeven hoe mooi het was. Geert heeft op een gegeven moment een zeearend gezien. Wij zijn bijna de hele dag alleen met de natuur geweest. Een enkele fietser kwam uit tegenovergestelde richting, verder geen dorpjes, niks. Daarom hebben we vanmiddag lekker midden in de natuur ons boterhammetje opgegeten.

Eindelijk kwamen we tegen 15.00 uur een klein huisje tegen waar we wat konden drinken. Ze hadden o.a. DDR-brause. Een soort limonade met koolzuur. Het was de enige frisdrank die men kende in de DDR-tijd.

Ook kwamen we nog voorbij een veld met rode bloemen. We konden het niet thuis brengen. Het leek wel een soort klaver, die ik nog nooit gezien heb. Misschien weet iemand van jullie wat dit voor een bloem is.

Het fietspad vandaag was belabberd, waardoor de tocht heel zwaar was. Allemaal zand, stenen, DDR beton en op een gegeven moment een fietspad met een breedte van hoogstens 20 cm. Dat was voor ons erg zwaar met die bepakte fietsen. We wilden ook doorfietsen naar een camping even voorbij Uckermünde, maar we zijn gestopt 4 km. voor Ückermunde, omdat we te moe waren.

Maar het was heerlijk weer, we zijn zelfs een beetje verbrand.
We kijken nu vanuit ons tentje op de Stettiner Haff. We zitten lekker op een pick-nick bank samen met een Duitser uit Frankfurt, die bier heeft gehaald. Dus de heren zitten aan het bier en ik heb me een lekker bakkie koffie gezet.

We hebben vanmiddag geen warme maaltijd gehad, maar hier in het dorp is niks te krijgen. Gelukkig heb ik nog brood, beleg en druiven, daar moeten we het vanavond maar mee doen. Om nu weer op de fiets te stappen voor nog weer 8 km. hebben we geen zin meer in.

Als er vanavond geen foto´s op de site komen, dan is de wifi verbinding niet goed. Gisteravond was het ook al moeilijk om alle foto,s geplaatst te krijgen. Ik heb gisteravond nog foto,s toegevoegd van 3 en 4 juni.

Morgen gaan we richting Brohm. (3 boerderijen en een Camping).

Moin moin.

  • 05 Juni 2015 - 21:03

    Frieda:

    Hallo Geert en Anneke,

    Wat een prachtige natuur en ik heb de rode bloem even opgezocht...het is rode klaver!
    Geniet nog even van het mooie weer, wel heel warm hier, dat krijgen jullie morgen.
    Wij wachten nu op noodweer, code oranje en dat na een dag van 33 graden.
    Ik hoop dat de buien afbuigen en niet jullie kant op gaan.
    Hopelijk worden de fietspaden wat beter.

    Morgen maar een lekkere warme maaltijd nuttigen en genieten van wat je tegenkomt.

    Groetjes uit Coevorden

  • 05 Juni 2015 - 22:54

    Gretha Schippers:

    Hoi Geert en Anneke,
    Gelukkig hebben jullie mooi weer gehad. Hier was het vandaag ook erg warm.Wat een mooie foto's van het natuurgebied de Peene. Dat is echt genieten hé. Gelijk hebben jullie dat je gestopt bent, want het lijkt mij ook erg zwaar,morgen maar weer verder zien.Nu alvast maar genieten bij het tentje en dan morgen proberen een lekkere warme maaltijd te krijgen.Wij hebben vanavond de kleinkinderen van de 4 daagse binnen gehaald. Was weer leuk om dat allemaal te zien. Oh ja, die bloemen lijken mij wel precies klaver, alleen ik heb nog nooit rode gezien.Morgen weer een fijne fietsdag !!
    Groetjes, Willem en Gretha.

  • 06 Juni 2015 - 12:56

    Zwaantje Geerlings-Wijgers:

    Hallo Geert en Anneke, Ik heb een paar dagen niet gereageerd. Ik heb het name.lijk zeer druk gehad. Zo je weet werk ik n.l. nog 2 dagen per week bij Johan op kantoor. Ik heb ook nog een grote tuin en het gras groeit maar. Dus nu eindelijk een berichtje. Het is echt genieten geblazen. Schitterende natuur, maar jammer van die slechte wegen. Het duurt vast nog jaren, voordat Duitsland deze achterstand van het Oosten heeft weggewerkt. Hebben jullie ook veel onweer en regen gehad.??. Bij ons viel het nog wel mee. In de rest van Nederland was het erg. Veel branden van inslagen en heel veel regen. Nu dit was het dan. Ik wens jullie nog een hele fijne dag zaterdag en zondag en hopen maar dat de wegen beter worden. Geniet er van. Groetjes van Zwaantje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Hartelijk welkom op mijn web.log. Wij, mijn man Geert en ik houden van lange afstanden fietsen gecombineerd met kamperen in een kleine tent. Wij zijn allebei met pensioen en we hebben nu de tijd voor deze hobby. Wij hebben al diverse lange tochten gemaakt w.o. fietsen naar Praag v.v., fietsen naar Wenen, langs de Oder-Neisse, enz. en in 2015 hebben we een tocht langs de Oostzeekust gemaakt. In juni 2017 fietsten we langs de rivier de Drau in Oostenrijk en Mecklenburg Vorpommern. 2018 stond in het teken van een fietstocht rond het IJsselmeer en in 2019 ??????????? Geert fietst op een Koga Randonneur en ik op een Koga E-bike. Veel plezier met het lezen van ons dagboek. Hartelijke groet - Anneke.

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 178412

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 10 Juni 2018

RONDJE IJSSELMEER per fiets.

22 Augustus 2017 - 28 Augustus 2017

VECHTDALROUTE per fiets.

05 Augustus 2017 - 12 Augustus 2017

Denemarken - eiland Funen.

09 Juni 2017 - 17 Juni 2017

DRAURADWEG - OOSTENRIJK - juni 2017

11 Juni 2016 - 02 Juli 2016

DUITSLAND EN TJECHIË - autorondreis

08 Augustus 2015 - 17 Augustus 2015

MIDDEN NEDERLAND/UTRECHTSE HEUVELRUG - fietstour

15 Mei 2015 - 24 Juni 2015

MECKLENBURG-VORPOMMERN/OSTSEEKUST - fietstour

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

TOUR DE FRANCE - autotour.

25 April 2013 - 28 April 2013

BERLIJN - busreis van 4 dagen.

16 Augustus 2012 - 23 Augustus 2012

DUITSLAND - TJECHIE EN OOSTENRIJK autotour.

24 Juli 2012 - 27 Juli 2012

DRENTSE FIETS-4-DAAGSE 2012.

12 Mei 2012 - 27 Juni 2012

DALEN - PRAAG - DALEN - fietstour 2012

26 Juli 2011 - 29 Juli 2011

DRENTSE FIETS-4-DAAGSE 2011.

21 Mei 2011 - 30 Juni 2011

DALEN - WENEN - fietstour 2011.

Landen bezocht: