BÜCHEN - GENIN (bij Lübeck) - 55 km. 13-16 gr. - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu BÜCHEN - GENIN (bij Lübeck) - 55 km. 13-16 gr. - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

BÜCHEN - GENIN (bij Lübeck) - 55 km. 13-16 gr.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

23 Mei 2015 | Duitsland, Lübeck

23 mei 2015.

Oh heerlijk, we hebben een hotelkamer gevonden, 4 km. voor Lübeck. En daar zit ik nu mijn verslag voor vandaag te maken.
Het was me het dagje wel weer. Het begon vanmorgen heel goed. Toen we wakker werden regende het nog niet. Het was wel zwaar bewolkt, maar de tent was nog droog. We hebben redelijk goed geslapen en het was niet koud gelukkig. Van andere kampeerders hoorden we dat de nachten hiervoor het ’s nachts heel erg koud was geweest. Dus we hebben mazzel gehad. Tegen kwart over 9 hadden we alles op de fiets gepakt en toen vielen de eerste drupjes regen. Wij blij dat alles droog ingepakt is. We zijn gestart met onze regenkleding aan en de regenhoezen om te tassen heen.

Eerst hebben we in Büchen proviand ingekocht en daarna even koffie gedronken. Daar heb ik nog weer geprobeerd een kamer voor vannacht te krijgen en dat is gelukt. Niet in Lübeck, maar in Genin een voorstadje van Lübeck. Het is inmiddels flink gaan regenen en dan is het wel lekker dat je weet dat je ’s avonds niet in je tent hoeft te kruipen. We hebben de hele dag langs het Elbe-Lübeck kanaal gefietst. De regen hield aan en het fietspad langs het kanaal werd steeds slechter. Men had de bovenkant van het fietspad afgeschraapt en er bleef een klei-achtige substantie over. Dat kleefde aan je banden en zorgde er voor dat je elke 100 meter van je fiets af moest om de troep tussen de wielen en het spatbord te verwijderen. Het fungeerde compleet als een rem. We schoten dus niks op. En de fietsen en wij zagen er op een gegeven moment niet meer uit van al die opspattende rommel. Tegen 12.30 uur hadden we nog maar 28 km. op te teller staan en we moesten nog 30 km. Gelukkig werd het droog en konden we bij een picknickplaats wat boterhammetjes opeten. Geert heeft toen met behulp van onze thermosfles met kanaalwater het ergste vuil er afgewassen. Zo werden de tassen en de fiets weer toonbaar. Nu wij nog. Een douche vanavond zal wonderen verrichten denk ik.

Gelukkig werd het fietspad beter. De schraapmachine was hier nog niet geweest. Toen schoot het tenminste weer wat op. In Berkenthin hebben we een kop soep gegeten en wat gedronken. Toen bleek dat we weer op een geschraapt stuk fietspad moesten. Gelukkig was hier een wals over geweest en kon je er goed op fietsen.

Tegen 17.00 uur arriveerden we bij ons hotel. Eenvoudig, goed bed en een lekkere warme douche en verwarming, want de kleren van vandaag moest ik direct wassen, zo vies was het. Dat hangt nu te drogen boven de verwarming. Het is wel snik heet op de kamer nu, maar het moet droog voor morgen. Helaas vandaag geen warme maaltijd. Hier in het dorp is niks en in het hotel is ook niks te krijgen. Dus dat wordt cup a soup en brood. Ook niet zo erg voor een keer.

Jullie zien dat we een bewogen dag achter de rug hebben, ’s morgens heel zwaar door de regen en de viezigheid en ’s middags lekker toen de regen ophield.

Het is fijn om te merken hoeven mensen ons volgen op onze reis. Het sterkt ons om jullie reacties op tibberentour en alle e-mails te lezen.

Morgenvroeg gaan we eerst Lübeck bezoeken en daarna via Travemünde naar Wohlenberg, even voorbij Boltenhagen. Daar hebben we ook een Zimmer geboekt. We zitten dan aan de Oostzee. Als we de weersverwachting mogen geloven dan hebben we morgen voor het eerst wind in de rug. Nu al 4 dagen tegenwind, wat best vermoeiend is. Op warmte rekenen we maar niet meer. Alles boven de 15 graden is meegenomen.

Graag tot morgen. Liefs van ons.

Für unsere Freunde in Deutschland.
Wir fahren nun entlang das Elbe-Lübeck-Kanal Richtung Lübeck. Es war heutemorgen schwer. Nur Regen und den Radweg war schlecht. Sand und Steine und es war schwer zu radeln. Unsere Räder und wir waren bedeckt mit Schlamm. Zum Glück habe ich heutemorgen ein Hotel gefunden. Eine warme Douche war schön und wir und unsere Kleidung sind wieder sauber. Morgen gucken wir uns Lübeck an und dann geht es via Travemünde nach Boltenhagen.

Schön ist es zu mercken dass so viele Leute unsere Radtour folgen. Wir freuen uns sehr darüber.

Liebe Grusse von uns.

• 23 Mei 2015 - 20:47

Klaas En Marja:

Hallo Geert en Anneke. Nou dat was
    afzien vandaag.
    Gelukkig hebben jullie een lekkere warme douche.
    Morgen wordt het hier lekker weer.

Hopelijk bij jullie ook!
    Groetjes

• 23 Mei 2015 - 23:40

Arnold :

Ja je kiest ook wel een noordelijke route uit en met alle eerdere succesvolle tochten van mooi weer dan biedt mij in alle eerlijkheid te zeggen dat de kans groter is dat je dit keer met minder weer er een leuke tocht van mag maken. Is het niet juist de afwisseling die het zo interessant maakt? De modder, schoon voelen na een warme douche en dan geen diner. Wat zal het morgen lekker smaken
    ☺.
    In Lubeck, Radthaus Keller met Fish pfanne, een aanrader voor een lunch. En daarna verder fietsen om het er weer af te fietsen. Succes!

• 24 Mei 2015 - 21:10

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Ik wil toch nog even reageren op het bericht van gisteren, want ik ben er niet aan toe gekomen.
    Dat was niet leuk zo'n dag, maar gelukkig hadden jullie een kamer en warme douche.Dat was fijn.
    De kleren weer schoon en droog en zelf weer lekker warm.
    Groetjes, Willem en Gretha.