KATEMIN - BÜCHEN 52km. 18gr, - Reisverslag uit Katemin, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu KATEMIN - BÜCHEN 52km. 18gr, - Reisverslag uit Katemin, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

KATEMIN - BÜCHEN 52km. 18gr,

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

22 Mei 2015 | Duitsland, Katemin

22 mei 2015.
Wat een heerlijk fietsdagje hebben we gehad vandaag. Lekker in een korte broek gefietst, wel een shirt aan met mouwen, maar ook de dikke jacks konden in de fietstassen blijven. We zijn vanmorgen om half 10 vertrokken richting Bleckede. Vlak langs de Elbe en door de bossen. We hadden wind tegen maar in de bossen had je er niet zo’n last van. We fietsten vandaag een route die we al vaker gefietst hebben. We hebben 2 keer op een camping in de buurt van Bleckede gestaan en toen de hele omgeving afgefietst. In Bleckede koffie gedronken en boodschappen gedaan. Toen richting Radegast – Lauenburg. Wat is dat een mooi fietspad langs de Elbe met geweldige uitzichtpunten. En beneden aan de dijk prachtige boerderijen met fachwerk. Overal ooievaars op nesten. In Radegast hebben we het kerkje even bekeken. Onderweg veel fietsers tegengekomen. Ook allemaal bepakt en gezakt. Wij zijn toch niet de enigen die zo’n avontuur ondernemen. Op een bankje aan de Elbe nog met een fietser uit Bremen aan de praat geweest.

In Lauenburg hebben we geluncht. Ik zal er een foto bij doen voor diegenen die denken dat we niet goed genoeg voor onszelf zorgen.
Via de grote brug over de Elbe hebben we deze rivier achter ons gelaten.
We fietsen nu verder via de Salzroute. Het eerste gedeelte was wel een zandweg, waar het moeilijk fietsen was, maar gelukkig verderop lag er weer asfalt. We fietsten verder langs het Elbe-Lübeck-kanaal.

We waren vanmiddag al tegen 15.30 uur op de plaats van bestemming. En ja hoor, we kamperen vanavond. Ik zit nu voor de tent dit verslag te schrijven. Er was geen kamer meer te vinden en op de camping in Büchen (Forellensee) zitten we nu aan het water te genieten van de kwakende kikkers en ruziemakende waterhoentjes. Nu maar hopen dat het droog blijft, maar daar ziet het niet naar uit. De weersvooruitzichten voor morgen zijn ook niet zo gunstig, regen en maar 15 graden en we moeten weer kamperen want in Lübeck, waar we morgen naar toe gaan, is ook geen kamer of hotel meer te krijgen i.v.m. het Pinksterweekend. Ik heb uit voorzorg een plaatsje op een camping besproken.

Maar deze prachtige dag hebben we maar mooi weer gehad.

Er is gelukkig een klein restaurantje op de camping en daar gaan we vanavond lekker zitten. Blijven we tenminste warm. En hopelijk kunnen we vannacht een beetje slapen en houden de kikkers ons niet uit de slaap. Ik heb oordoppen meegenomen, dus als het te erg wordt oordoppen in.

Luu, tot morgen dan maar weer.

Wir haben heute einen schönen Tag gehabt. Viel Sonne und endlich radeln in kurzer Hose. Es geht noch immer super. Hoffentlich bleibt es trocken heutenacht. Wir schlafen nun im Zelt am Forellensee in Büchen. Bis später.

• 22 Mei 2015 - 19:44

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Daar ben ik weer. Gelukkig hebben jullie toch een mooie zonnige dag gehad.
    Zo te zien ook lekker gegeten en heerlijk een kopje Kaffee mit Kuchen.
    Ja dat gaat er wel in hé ! Jammie,jammie.
    Morgen weer een fijne fietsdag en maar hopen dat het droog blijft!
    Gr. Willem en Gretha.

• 23 Mei 2015 - 00:01

Dea:

Fijn dat het weer vandaag goed was,mooie foto"s ,blauwe lucht en de eerste keer slapen in de tent. Slaap lekker en veel fiets plezier morgen groetjes Dea

• 23 Mei 2015 - 15:27

Klaas En Gea:

Hallo Anneke en Geert,
    Wij genieten weer van de verslagen en hopen dat alles goed mag gaan. De kaart ligt op de tafel zodat we jullie kunnen volgen. Onze Henk heeft het huis verkocht en heeft ook een baan''.maar dat horen jullie nog wel. Groetjes van ons doei doei.