FRANKENFELD - THEDINGHAUSEN. - Reisverslag uit Thedinghausen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu FRANKENFELD - THEDINGHAUSEN. - Reisverslag uit Thedinghausen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

FRANKENFELD - THEDINGHAUSEN.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

23 Juni 2012 | Duitsland, Thedinghausen

Frankenfeld – Thedinghausen – 57 km. 20 graden.

Het geklepper van de ooievaar was een natuurlijke wekker vanmorgen voor ons. De camping bezit namelijk een eigen ooievaarsnest midden op de camping met jonge ooievaars.

Het is een bijzondere dag voor ons vandaag - 40 jaar getrouwd. Het plan was om vanavond lekker uit eten te gaan hier in het dorp, maar helaas geen restaurant, alleen een Imbiss, dus dat houden we te goed en nemen we maar brood, fruit en joghurt op de kamer.

De herrie van gisteravond duurde gelukkig niet te lang. Om half elf werd het stil en konden we slapen. Toch eigenlijk vreemd dat er niks aan gedaan wordt en dit gewoon toegelaten wordt. We hebben dat in deze vakantie nu 3 keer meegemaakt.

We reden vanmorgen weer over een oude spoorbaan en dat fietste heerlijk.Door de bossen had je niet zoveel last van de wind. Ik denk dat het wel windkracht 4 was en tegenwind. Op de dijk langs de Aller hebben we nog een tijd genoten van het uitzicht. Toen via Hönisch naar Verden. Daar wat gegeten en even door het stadje gelopen, maar de dorpjes die we onderweg aandoen, zijn mooier. Toen hebben we nog een tijd gekeken naar het plaatsen van een enorme brug over het Weser SeitenKanal. Een hele volkstoeloop daar inclusief braadworst en biertent. Die brug wordt in 2 dagen geplaatst en je kon goed zien dat het enorme gevaarte steeds een eindje verder over het kanaal werd geschoven. Meteen hadden wij dus ook weer veel aanspraak en bekijks met onze bepakte fietsen.

Wat ons opvalt deze vakantie is, dat we zoveel soorten spechten hebben gezien.

Toen verder naar Thedinghausen. Hier hebben we een kamer geboekt, want de voorspelling is weer veel regen vannacht en morgen. Kan er nu al tegenop zien om morgen de hele dag weer in de regen te fietsen. Maar ja, regen hoort ook bij zo’n lange tocht nietwaar. We zien wel, deze kamer nog een dag bijboeken kan niet, omdat de kamers morgen volgeboekt zijn. En misschien heeft de weerman het wel verkeerd gehad (hoop ik een beetje op).

Bedankt allemaal voor de lieve sms-jes, telefoontjes en reacties op de web-log n.a.v. onze trouwdag.

Dit was het weer voor vandaag.

Groetjes van ons en tot morgen.

• 23 Juni 2012 - 19:47

Jan En Wil:

van hartegefeliciteerd met jullie 40 jarig huwelijk. Arjan en ingrid zijn vandaag op vacantie gegaan. Naar duitsland, het zuiden maar niet op de fiets. De weers voorspellingen voor morgen zijn niet goed maar we gaan er van uit dat ze het weer verkeed hebben. gr jan en wil

• 23 Juni 2012 - 19:55

Frieda:

Vanmorgen al gebeld en gezongen voor jullie 40 jarig jubileum, nu nog even de schriftelijke felicitaties van ons. Wat een uitgestorven gebied, niets te eten en vaak geen slaapplek. Kom maar gauw weer terug naar Dalen, daar is het goed toeven. Het aftellen kan beginnen. Voor morgen een leuke droge dag gewenst. Het is zondag, dus Kuchen zijn er altijd te krijgen!!!!
    groetjes Ron en Frieda

• 24 Juni 2012 - 09:34

Willem En Gretha,:

Hoi Kanjers,
    40 jaar getrouwd, Gefeliciteerd!! Dat er geen restaurant in de buurt was, waar je eens lekker kon gaan eten, maar dan doen jullie het later maar eens.Neem vandaag dan maar lekkere kuchen bij de koffie, want dat verdienen jullie wel.Gisteravond hebben we een barbeque feestje gehad van Richard en Mariska, ze waren 18 december 2011 12 1/2 jaar getrouwd geweest en hebben het nu gevierd bij hun thuis met alle vrienden en buren en opa's en oma. Gelukkig mooi en droog weer. De hele avond buiten (grote partytent) en binnen met zitjes en statafels. Ongeveer 30 personen en 18 kids. Een hele drukte, maar erg gezellig. Jullie zien later de foto's nog wel eens. Vanmiddag weer een verjaardag in Enschede. Ga zo maar door hé. Nog even en jullie zijn weer in Dalen. We hopen de laatste ritjes voor jullie toch nog op droog weer en geniet er nog van.
    Groetjes, Willem en Gretha.

• 24 Juni 2012 - 09:47

Klaas En Marja:

Hoi Geert en Anneke

Ook van ons nog van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarig jubileum.
    We zijn een beetje laat met onze reactie, maar we hadden het druk met werken en Marja was 2 dagen op cursus.
    We lezen jullie avonturen met veel plezier.
    Hopelijk hebben jullie de komende tijd mooi weer dan is het dubbel genieten.
    Klaas heeft nu ook een rode eend aangeschaft en is druk bezig met oppoetsen.
    Hij start en rijdt heel goed!! Dus Geert als je terug bent moet je hem maar eens uitproberen.

Groetjes Klaas en Marja

• 24 Juni 2012 - 17:56

Jeroen:

Van harte gefeliciteerd!
    Balen dat het weer minder is en geen restaurant in de buurt.
    Ik hoop dan ook dat er morgen (vandaag) iets beters voor jullie te wachten staat.

Het blijven zeer mooie foto's bij jullie reisverslag en ik wil ze zeker zien als jullie weer terug zijn.
    Ik blijf het zeker volgen.
    Veel plezier!

Jeroen