BAD SCHANDAU - HEIDENAU - Reisverslag uit Heidenau, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu BAD SCHANDAU - HEIDENAU - Reisverslag uit Heidenau, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

BAD SCHANDAU - HEIDENAU

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

10 Juni 2012 | Duitsland, Heidenau

Bad Schandau – Heidenau – 38 km. 20 graden.

Vandaag was ik niet vooruit te branden. Ik denk te laat naar bed gegaan. Eigen schuld dus, maar het was gisteravond gezellig aan onze pick-nicktafel op de camping. We zaten met een duits echtpaar op de bank te kletsen met een flesje wijn erbij en zo werd het snel 12 uur. Toen heb ik aanstalten gemaakt om te gaan slapen, maar Geert is nog even blijven zitten. En dat werd dus een latertje. En door de lange fietstocht van gisteren met al die heuvels kreeg ik steeds kramp in mijn rechter been. Hoe het kan weet ik niet, maar Geert heeft nergens last van.
We zijn ook laat vertrokken, want het had geregend vannacht en de tent moest eerst drogen. Tegen half elf hebben we de boel opgebroken en zijn we van start gegaan richting Königstein. Maar voor we daar aankwamen moesten we nog zo’n steil bergje over. Au, au, au. Daarna met de pont over de Elbe. In Kurort Rathen zijn we weer met de pont overgevaren en daar hebben we op een terrasje koffie gedronken in de zon. Het uitzicht op die mooie rotsformaties van de Sächsische Schweiz was overweldigend. Je zag heel veel bergbeklimmers aan touwen hangen tegen de rotsen aan.

Het was verschrikkelijk druk met wandelaars en fietsers. Via Stadt Wehlen naar Pirna. Daar wat gegeten. Het werd een echt treuzeldagje. Na 35 km.hebben we besloten een kamer te boeken. In de weide omtrek was er geen camping te vinden. Dus vandaag een dagje kalmpjes aan, wel even lekker na al die bergjes van de afgelopen dagen.

Toen we vanmorgen op de fiets stapten hadden we precies 1500 km. gefietst. We schieten dus al mooi op en liggen een dag voor op ons schema.

We zitten nu in Heidenau aan de Elbe in een hotel. Morgen wordt mooi weer opgegeven. Geert heeft voor morgen een rit gepland van 60 km. en dan is er een camping (als die nog bestaat tenminste). Na morgen wordt er 2 dagen regen voorspelt. En tegen het weekend worden de temperaturen weer boven de 25 graden. Dus we mogen tot nu toe niet echt klagen over het weer, behalve dan de 1e week.

Lieber Anton: Geert versucht Mittwoch Fernsehen zu gucken wenn die Niederlanden gegen Deutschland spielen. Am liebsten in einer Kantine vom Campingplatz. Zwisschen viele Deutsche und dann hoffen wir dass die Niederlanden gewinnen. Ich denke dass es schwierig wird für die Niederlande. Schade dass euer Land nicht mit macht. Östenreich – den Niederlanden wäre schön gewesen.
Morgen gaan we via Dresden, Meißen naar Merschwitz.

Ik heb weer een mooie spreuk voor vandaag:
===FREUDE IST EIN GUTER WEGBEGLEITER==== (brigitte theilen)

Tjuus.