RONDJE WACHAU - Reisverslag uit Langenschönbichl, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu RONDJE WACHAU - Reisverslag uit Langenschönbichl, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

RONDJE WACHAU

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Juni 2011 | Oostenrijk, Langenschönbichl

Vanmorgen na een overheerlijk en goed verzorgd ontbijt door mevrouw Kerschner zijn we om 10.00 uur vertrokken voor een autotour door de Wachau. Het was wat bewolkt maar droog. Voor ons was het een heel vreemd iets om nu langs de bekende plekken met de auto te rijden i.p.v. met de fiets. Eerst hebben we Durnstein bekeken en in allerlei winkeltjes gesnuffeld. Op het hoogste punt in het dorp wat foto’s gemaakt en toen lekker koffie gedronken met lekkere Apfelstudel. Morgen moeten we volgens Arnold in de tuin bij paleis Schonbrunn de lekkerste Studel krijgen, dus we moeten wel vergelijkingsmateriaal hebben. Dus we hadden een goede reden om Apfelstrudel te bestellen.
Met een volle maag richting Willendorf, waar Henk en Dea in het Venus museum zijn geweest. Ik heb daar in mijn blog Wösenberg al over geschreven. We zijn ook nog even naar boven geklommen, waar een grote kopie van het beeld staat. Daarna naar Melk. We hebben besloten niet de Stift van Melk te bezoeken omdat we morgen ook al naar Schonbrunn gaan. Te veel van het goede is ook niet goed, nietwaar. Toen weer verder langs de Donau. Wat is die Wachau toch mooi. Je kunt er geen genoeg van krijgen en wij hebben het nu heel anders ervaren dan op de fiets. Met de fiets beleef je het veel intenser.
Het weer werd steeds warmer en zonniger. We zijn doorgereden tot Grein, waar we even wat gegeten hebben. We zijn daar omgekeerd en de navigatie ingesteld op Tulln. Geert reed en heeft op de navigatie gereden. Ja, ja Geert en de navigatie. Hij zal er toch een keer aan moeten geloven.
Tegen 6 uur vanavond waren we in Tulln en nu zit ik lekker in het tuinhuisje, waar het heerlijk vertoeven is, mijn verhaal te schrijven. Ik kan nu op het draadloos internet van de boerderij hier en dat is beter, want de internetstick werkt niet altijd goed en gisteravond kon ik ook geen foto’s meer downloaden. Maar die staan inmiddels op de blog van gisteren. Toch heel attent van onze gastheer de heer Kerschner.
Wat hier ook veel te zien is. Bij elk huis staan wel een aantal potten met Oleander en allemaal rijkelijk in de bloei en in vele kleuren. Een prachtig gezicht. Je ziet ze eigenlijk niet zo veel in Nederland. Of is het klimaat in Nederland niet goed voor deze plant?
En wat ook opvalt is de prachtige massief houten deuren die toegang verschaffen tot de Bauernhofen. De ene is nog mooierversierd dan de andere. Staat in ieder geval heel chiq.
Een lekker rustig dagje met een prachtige tocht door de Wachau met zijn vele wijngaarden en fruitbomen en marillen natuurlijk.

Gruatt Gott en tot morgen maar weer. Dan hebben we Schonbrunn bezocht en daar is denk ik ook best veel over te vertellen.

• 09 Juli 2011 - 09:02

Arnold:

leuk hoor zo'n oud vrouwenbeeld met Dea. Zoals een lokale dorpsman tegen mij zei, je gaat heel anders tegen je eigen vrouw aankijken.

Nietwaar?