RUSTDAG LANGENSCHÖNBICHL - Reisverslag uit Langenschönbichl, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu RUSTDAG LANGENSCHÖNBICHL - Reisverslag uit Langenschönbichl, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

RUSTDAG LANGENSCHÖNBICHL

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

24 Juni 2011 | Oostenrijk, Langenschönbichl

Lekker uitgeslapen vanmorgen en genoten van een heerlijk uitgebreid ontbijt. Even helemaal niks doen vanmorgen. Geen tent afbreken, geen fiets bepakken met tassen. Het voelt vreemd aan. Daarna lekker koffie gedronken in het tuinhuisje. Weer is er niks terecht gekomen van het slechte weer dat voorspeld is. Vannacht heeft het een paar keer geregend maar daar is het bij gebleven en nu is het weer zonnig en ik denk zo’n 23 graden. Tegen 11.00 uur smsje van Dea dat ze Linz al voorbij zijn. Tegen 13.00 uur waren ze in Langenschönbichl. Even bijpraten onder het genot van een kopje koffie. Vanmiddag zijn we met de auto naar Tulln gegaan en hebben met zijn vieren de stad bekeken, bij het Nibelungen denkmal aan de Donau gestaan en lekker een taartje gegeten. Ook alvast bij het station kaartjes gekocht voor de treinreis naar Wenen morgen en een dagkaart voor de ondergrondse. Is in het weekend niet te koop aan een loket en via een automaat gaat het allemaal zo ingewikkeld of de automaat accepteert de betaalpas van Nederland niet. Dus maar geen risico nemen.
Vanavond in een naburig dorp wat gegeten, maar dat kun je scharen onder “maagvulling”. Morgen in Wenen maar wat beters uitzoeken. Ze zullen wel geen zin hebben gehad om er iets van te maken.
Vanavond een lekker tukkie gedaan en Geert en Henk hebben nog een eindje gefietst. Sommige mensen kunnen er geen genoeg van krijgen, maar ik raak de fiets deze week echt niet meer aan.
Nu straks nog even met zijn vieren rond de tafel om de plannen voor morgen te bespreken en wat we allemaal willen bekijken in Wenen. We richten ons morgen op de binnenstad en op de beroemde Sachertorte. Maandag gaan we Schonbrunn en omgeving bezoeken.

Koos en Marry: we kunnen 4 juli voor het interview. Maak maar een afspraak, we kunnen de hele dag.

Mensen morgen de belevenissen vanuit Wenen van ons vieren.
Tot dan.

• 24 Juni 2011 - 21:35

Willem En Gretha:

Hoi Geert en Anneke,
    Gefeliciteerd met jullie 39 ste trouwdag. Dan mag je ook wel een taartje eten. Wij zullen er morgen een glaasje op drinken. Erg leuk dat er een interview komt. Dat mag ook wel na zo`n prestatie. Verder lekker genieten van Wenen en de prachtige omgeving.
    Groetjes, Willem en Gretha.