GROßHEUBACH - REICHOLZHEIM - 49 km. - Reisverslag uit Reicholzheim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu GROßHEUBACH - REICHOLZHEIM - 49 km. - Reisverslag uit Reicholzheim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

GROßHEUBACH - REICHOLZHEIM - 49 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

03 Juni 2011 | Duitsland, Reicholzheim

Het was vanmorgen wat bewolkt toen we opstonden en we moesten direkt onze fleecejacks aan, zo fris was het. Maar na het ontbijt kwam het zonnetje door en al gauw ging het richting Wertheim in t-shirt en korte broek. En het werd een heerlijke temperatuur om te fietsen en weet je wat we vandaag hadden: windkracht 4 tegen de hele dag. En dan te bedenken dat we de eerste heuveltjes moesten beklimmen. Oh, ik heb best eens een lelijk woord gezegt hoor, want wat deden mijn benen zeer op een gegeven moment. Heb wel een paar keer gebruik gemaakt van de hoogste stand van mijn el. fiets, daar heb ik dat ding tenslotte voor. De route vandaag was heel mooi, ook vrij druk met fietsers. We kwamen door hele mooie dorpjes zoals Miltenberg, Freudenberg, Collenberg, enz. Allemaal van die oude stadjes met veel vakwerkhuizen, niet wit maar van rooie steen. Heel apart. Ook kwamen we voorbij enkele stuwen in de Main. Dat geeft al aan dat we aan het klimmen waren. We hebben vandaag rustig aan gedaan en vaak de tijd genomen om iets te bekijken en om even bij te komen van de beklimmingen. Geert vertelde net al dat we morgenvroeg met drie beklimmingen beginnen en dat op de vroege morgen. Moet ik maar niet aan denken. In Wertheim komt de Tauber in de Main, dus vanaf nu volgen we "Liebliches Taubertal". Dag Main, het was tot nu toe de mooiste Radweg van deze tour. We hebben onszelf maar getrakteerd op een lekker ijsje en toen moesten we nog 6 km bergop naar de camping. Een kleine camping en een heel gemoedelijke sfeer. Straks gaan we lekker eten in het restaurant naast de camping (Forellen). Morgen richting Weikersheim.

Gea: Probleem, de lekkere snoepjes zijn op, hoe moet dat nou?

Arnold: Geert's favoriete wijn is er een uit het Frankenland, een droge witte wijn. Fijne dagen in Pampelonne.

Ina en Jans: jullie ook nog mooie dagen aan de Main. Maar dat zal wel lukken.

Eef en Ria: veel plezier in ons huis.

Ik zal nog proberen wat foto's te downloaden, maar hier op de camping is de verbinding niet zo heel goed.

Tot morgen maar weer.

• 03 Juni 2011 - 20:29

Janny:

Jullie verslag weer gelezen, zo te lezen hebben jullie het genieten inmiddels aardig te pakken, de foto.s laten dat ook zien.tot mijn verbazing lees ik over het drinken van wijn alsof het dagelijkse kost is. Als jullie terug zijn moeten we met dit gegeven, hier toch ook maar eens iets doen. Want Anneke alcoholische versnaperingen heb ik bij mijn weten aan jouw nog nooit kunnen slijten. Wat een fietsvakantie toch kan doen.Vandaag heb ik voor de laatste keer de post ,planten en jullie vissen verzorgd. Alles verkeert in goede gezondheid.Wij hebben onze spullen klaar staan om morgenochtend te vertrekken richting Croatie, voor onze vakantie. Voorlopig dus even geen contct, goede fietstocht verder in goede gezondheid. Vanaf 25 juni zijn wij terug en zullen jullie tocht dan zeker verdeer volgen. Voor nu het beste, groet Roelof en Janny

• 03 Juni 2011 - 20:41

Marjon:

Hey anneke & geert.
    elke avond lees ik aandachtig jullie blog door en bekijk ik jullie foto's. tjonge wat zijn jullie bijgekleurd !!!!!
    ondanks soms wat kleine tegenslagen(tegenwind, regen, valpartijen) genieten jullie volgens mij nog elke minuut van jullie reis.
    volgens mij zijn jullie zelfs zo op dreef dat jullie wenen voorbij rijden en doorgaan tot ergens in azie.

heel veel fiets plezier gewenst hier vanuit zwolle.

en een poot en een dikke lebber van je Anzacje ;)

• 04 Juni 2011 - 09:33

Nelly:

Hoe waren de forellen gisteren? Geert, nog een lekker droog wit wijntje erbij gedronken?
    JOH Anneke, ik wist niet dat je ook wijn drinkt, gaat het wel een beetje met jullie? Zitten jullie op schema? We genieten van het verslag en van de foto's, als we het lezen zijn we ook een beetje op reis. Leuk hoor. Zet je fiets maar in de hoogste versnelling en het motortje op fullspeed, dat zul je nodig hebben. Veel plezier nog
    groetjes,
    Albert en Nelly