SELIGENSTADT - GROßHEUBACH - 56 km. - Reisverslag uit Großheubach, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu SELIGENSTADT - GROßHEUBACH - 56 km. - Reisverslag uit Großheubach, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

SELIGENSTADT - GROßHEUBACH - 56 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

02 Juni 2011 | Duitsland, Großheubach

Na een prima ontbijt en uitezwaaid door de gastvrouw zijn we vertrokken om half 10 met een zonnetje boven ons. We zijn direkt begonnen in t-shirt en korte broek. En het is me lekker weer geworden vandaag en zelfs een licht windje in de rug. Het fietsen vandaag ging prima. Had gelukkig weinig last van mijn val gisteren. Wat een nachtrust van 10 uur goed voor kan zijn. Het was heel druk vandaag op de MainRadweg. Veel Duitsers hebben een lang weekend en bovendien is het Herrentag vandaag. De mannen gaan dan in groepjes van kroeg naar kroeg hebben een netje om de hals waar een glas in past en zo drinken ze de hele dag en eten gegrilde bratwurst en zo. We zagen hele hordes lopen met bolderkarren vol bier en snaps en trekkers met wagens vol mannen met rode koppen en veel gezang. Op ieder marktpleintje was het feest en Geert had veel belangstelling van het vrouwvolk (al dan niet in beschonken toestand) en ik kon ook genoeg gratis overnachten. Oh oh wat een zooitje. Maar we hebben wel gelachen hoor en dat is ook belangrijk.
De route was ook heel mooi vandaag. Wat een goed verzorgde Radweg is het langs de Main en prima bewegwijzerd. Wat een verschil met de Rijn. We zijn vaak van de fiets gestapt om te genieten van de mooie vergezichten. De heuvels worden nu ook hoger en je merkt wel dat er zo nu en dan een klimmetje in de Radweg verstopt zit. Niet erg, zo oefenen we mooi voor de TauberRadweg die de meeste klimmetjes heeft. We zitten nu voor ons tentje op een camping in Großheuberg, 5 km. voor Miltenberg. Lekker aan de Main. Zal vanavond er wel een foto bij doen hoe wij hier staan. Vanavond in het dorp gegeten, maar het was niet zo best, veel te vet. Geert had er al last van en een buurvrouw bracht zo'n klein glaasje voor Geert met zelfgemaakt "water".
Nou hij was zo weer in de benen hoor.

Jans en Ina: is het verderop aan de Main ook zo mooi en zulke goede fietspaden?

Hier komen steeds veel van die grote cruiseschepen langs. Dus vanavond wordt het weer bootjes kijken.
Het is fijn om te weten dat er zoveel mensen ons avontuur volgen en ik maak met plezier elke avond mijn weblog up to date.
Morgen fietsen we eerst naar Miltenburg, dan Wertheim en dan gaan we de TauberRadweg volgen.
Tot morgen maar weer, groetjes en liefs voor jullie allen.

Wir sitzen nun im Bundesland Bayern. Herrn mit Lederhosen und viel Bier, das war das Bild von heute - Herrentag.
Morgen verlassen wir den Main und radeln dann entlang der Tauber bis Rothenburg o.d. Tauber. Es geht uns noch immer gut und haben viel Spasz.
Liebe Grüsze für euch allen.

• 02 Juni 2011 - 20:32

Arnold:

Zelf zit ik nu in Pampelonne en ben hier dinsdagavond aangekomen. Behoorlijk koud is het hier, hoewel vanavond de temperatuur weer ging oplopen richting 15 en morgen naar 22.
    Herrentag, grappig he, een gebruik waar je van moet houden maar het verbind wel mensen. Het is echt duits, je vindt het niet in Frankrijk voor zo ver ik weet.
    Een aantal verslagen lees ik van je, je kunt horen dat je wel wat krachten in de benen hebt. De helling percentage is niet veel maar toch het loopt omhoog en tot nu toe geeft dat geen enkel probleem. Mooi en was Mainz leuk om door te rijden? Ik heb daar langs een grote rommelmarkt aan de Rhein gereden, nou ja gelopen met fiets aan de hand, dat was wel leuk om te zien. Frankfurt, ja dat is wat saaier en nu ga je het binnenland meer in, dat wordt ook weer mooi met meer bergen en wijnbouw. Mijn favorite duitse wijn komt uit deze streek als ik het goed herinner.
    Zelf hebben we een rustige hemelvaart gehad en onze 16-de trouwdag gevierd met een lunch in het nabij gelegen dorp Mirandol. Daarna nog een wandeling gemaakt.
    Morgen weer een dag aan het werk en daarna weekend, heerliijk! En de rust hier ook een verademing ten opzichte van Parijs, waar er bijna altijd verkeerslawaai is. Na 3 weken vind ik het lekker om even op het rustige platteland te zitten. Maar goed, het is ook wel erg mooi daar in Parijs.

Fiets ze en ik kijk uit na de volgende verslagen, groet

• 02 Juni 2011 - 21:33

Jans En Ina:

Gelukkig dat je niets hebt overgehouden aan de val van gisteren.
    Dus morgen verlaten jullie de mainradweg.
    De fietspaden aan de main zijn prima en breed.
    We hebben vandaag van Karlstad naarLohr heen en terug gefietst (65 km).
    Morgen naar Wurtzburg heen en weer.
    Geert en Anneke veel fiets plezier aan de Tauber .