BUCEK - NOVE STRASECI - BUCEK. - Reisverslag uit Buček, Tsjechische Republiek van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu BUCEK - NOVE STRASECI - BUCEK. - Reisverslag uit Buček, Tsjechische Republiek van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

BUCEK - NOVE STRASECI - BUCEK.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

04 Juni 2012 | Tsjechische Republiek, Buček

Bucek – Nove Straseci – Bucek - 12 km. 17 graden.

Weer heerlijk uitgeslapen en laat ontbeten met heerlijke broodjes van de camping. We hebben er vandaag zo’n 10 samen opgegeten, want we hebben steeds honger. En vanavond heerlijk Tsjechische Goulash met Semmelknödel gegeten, dus onze magen zijn goed gevuld. Geert had een lekker forelletje. Ik mocht eerst de knödel voorproeven, want die dingen zien er niet uit. Maar de smaak was redelijk en met de goulash erbij, heerlijk. Dit was typisch Tsjechisch en als je hier bent moet je dat toch gegeten hebben. De Tsjechische naam zal ik jullie besparen, want die is zelfs moeilijk te typen.
Vanmorgen eerst even boodschappen gedaan bij de Lidl in het dorpje Nove Straseci. Toen we terug kwamen op de camping heb ik eerst nog even een middagdutje gedaan, want slapen doe ik de afgelopen dagen veel. Geert niet, want hij is eigenlijk helemaal niet zo moe. Onvoorstelbaar eigenlijk.

Morgen gaan we naar Praag met de trein. De camping eigenaar brengt ons naar Nove Straseci, daar is een station. Een boemeltje brengt ons dan naar Praag. We hebben besloten 1 dag naar Praag te gaan, omdat ik toch wel vermoeid ben en donderdag moet ik weer fit zijn voor de terugtocht.
Als we de belangrijkste dingen van Praag eerst maar gezien hebben, later komt de rest dan wel een keer.
Vanmiddag een rondje camping gedaan, maar overal zijn we blijven plakken. Bij Gerrit en Tietie uit Gees thee gedronken en al keuvelend zo van de ene caravan naar de andere caravan terug gelopen naar ons appartement.
Verder was het een rustig gemoedelijk dagje en de rust doet ons goed. Al zou Geert vandaag al wel weer op de fiets weg willen.

Klaas en Marja: met Geert’s knie is alles weer in orde hoor.

Koos en Marry: de camping is inderdaad Camping Bucek bij Trtice. Knap hoor Koos dat je het gevonden hebt, want het is een heel klein gehuchtje met alleen wat zomerhuisjes en een camping.

We hebben voor morgen een rugzak kunnen lenen van mensen hier op de camping. Kunnen we tenminste nog iets meenemen, zoals een regenjack. Want vandaag was het eigenlijk best goed weer, maar er valt regelmatig toch wel een bui naar beneden.
Morgen zal ik wel laat zijn met mijn verhaal over Praag, want we zijn pas om 20.00 uur terug met het boemeltje.

Tot morgen.

• 04 Juni 2012 - 18:44

Frieda:

Waarom nemen jullie niet een extra dagje vrij, want de terugweg is ook nog best zwaar.
    Wat heeft Geert een conditie zeg!
    Zo te horen is het daar op de camping gezellig, het weer wordt pas tegen het weekend beter.
    Hier staat de kachel aan en de sneeuwgrens ligt nu op 1500 meter hoor ik net, we kunnen beter een skivakantie plannen! Rust lekker uit en geniet van de Tsjechische lekkernijen.

• 04 Juni 2012 - 18:56

Anton Nuss Aus Wien:

Na oiso, da bin i wieda, eia Aunton aus Wean.
    Euere Grüsse aun Peta und Georg san überbracht wordn.
    Da Andingo ght es jetzt wieda guad. Er hod si schlimm übergebn müssn.
    Vielleicht a schlechte Maus ggessn oda sovue gsoffn.

Bin Heitemorgn extra für eich z beruhigung mit ar Flasche Urin zum Arzt ggaungn.
    Und i kau eich sogn, wird san alle gsund.
    Meine Brüda, dee Hunde, dee Katzn, des liabe Vieh.....

Na, ruht eich moi guad aus und lasst eich des guade Tschechische Essn guad schmeckn.

Wie imma,

Eua Anton.

• 04 Juni 2012 - 20:54

Arnold:

Nog een 2de dagje in Praag, waarom ook niet? Goede raad komt via internet, maar ja je moet maar doen wat het beste bij je past. Als je een dag gaat, laat je dan verwennen in het restaurant, direct onder de oude brug. Ik heb daar eens met Beth uitstekend gegeten met het uitzicht op het water en het kasteelcomplex aan de overkant. Mooie plek! Ik geloof dat het op 2 juni was, onze trouwdag. In de Fred+Ginger pand is ook een mooi restaurant, maar de keuken viel erg tegen. Sla dat maar over.
    Wat ook leuk is een biertje of een lunch op de pier, een soort ombouwde muur rond een landtong, ook bij de oude brug. Dit is een mooie plek als hetzonnig is met uitzicht op het water en het centrum. En verder, er zijn veel mooie biercafes, de oudste is ook leuk om te eten, maar ik ben de naam kwijt. Veel plezier in Praag en maak er toch twee dagen van. Jullie zijn toch met pensioen!

• 05 Juni 2012 - 11:31

Jan En Wil:

jan houd iedere dag jullie verslag bij maar een berichtje terug is nog te moeilijk Jammer dat jullie maar een dag Praag doen. Maar jullie weten hoe je je voelt.Geniet nog even van de rust.Groetjes jan en wil

• 05 Juni 2012 - 12:44

Dea:

Vandaag jullie eerste dag Praag,misschien wel zo geweldig dat jullie er toch nog een dagje bij aanplakken, dat hebben jullie wel verdiend en geniet van alle mooie dingen die Praag te bieden heeft.Hier komt het zonnetje een beetje door,dus ga ik nu met de honden wandelen voordat er weer een bui komt groetjes dea

• 05 Juni 2012 - 16:38

Koos En Marry:

De camping waar je verblijft heeft ook een webcam.
    Deze is op het strand van het meertje gericht.
    Ik maar kijken naar de webcam of jullie aan het zwemmen zijn.
    Niemand gzien . Veel te koud waarschijnljk.

Groeten
    Marry en Koos

• 05 Juni 2012 - 18:54

Peter En Ria:

Hallo Anneke en Geert,

Het is ons nu pas gelukt om een internetverbinding te krijgen. Met de dongel die we in Dresden hebben aangeschaft lukte het niet. Hopelijk is Praag jullie niet tegengevallen wat betreft de drukte.
    Wij zijn nu sinds gisteren op een camping aan de Ossiachersee bij Villach, na een heleboel regen onderweg. Hebben jullie nog veel slecht weer gehad op jullie reis naar Praag?
    Wij vertrekken binnenkort richting Istrië.
    Groeten en nog veel reisplezier en wie weet tot ziens!
    Peter en Ria uit Lelystad.