KLOSTERNEUBURG - LANGENSCHÖNBICHL - 35 km. - Reisverslag uit Langenschönbichl, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu KLOSTERNEUBURG - LANGENSCHÖNBICHL - 35 km. - Reisverslag uit Langenschönbichl, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

KLOSTERNEUBURG - LANGENSCHÖNBICHL - 35 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

23 Juni 2011 | Oostenrijk, Langenschönbichl

Vanmorgen zijn we laat voor onze laatste kilometers van onze tour op de fiets gestapt. Gisteravond kwamen nog een aantal nederlanders naast ons staan met de tent. 2 broers van rond de 50-55 jaar die op weg waren naar Istanboel en een echtpaar van onze leeftijd die vanuit Passau via Budapest en Wenen fietsten en morgen met de trein terug gingen. Zij hadden exact dezelfde kampeerspullen aangeschaft als wij. Dus dat was vanmorgen ervaringen uitwisselen. Zij hadden ook 40 jaar niet meer gekampeerd. Dus er zijn meer van die gekke mensen. Ook voor hen was het een groot succes net zoals het voor ons is. Wij zaten tenminste vanmiddag al op fiets te fantaseren over een volgende tour (de Noordzeekust) volgend jaar. Maar dan niet meer zo lang, niet meer dan 3 weken. We merken nu wel dat we moe zijn en het lichaam begint te sputteren. 's Nachts wakker worden van kramp in de benen, tenen, enz.
We zijn snel naar Langenschönbichl gefietst.
Het was druk op de Radweg. Het is nl. een feestdag in Oostenrijk. Ze vieren Frohleichtnam. (Sonnewendefest).
We werden hier op de boerderij van de familie Kerschner met koffie en gebak verwelkomt. Waar tref je dat nog aan.
Er was voor vandaag slecht weer voorspeld, maar het engeltje zit nog steeds op onze schouder. De hele dag was het mooi zonnig weer. Pas vanavond barste het onweer en regen los.

Kees en Margje: van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag.

Koos en Marry: we zijn klaar voor een diepte interview en er is een grote keuze uit foto's hoor.

Iedereen hartelijk bedankt voor de felicitaties voor het volbrengen van onze tour. Fijn.

Toen we vanmiddag de fietsen op slot zetten stond de teller op 1805 km. Toch iets meer geworden dan de voorspelde 1550 km en nog binnen de tijd die we er voor uit hadden getrokken.

En straks gaan we denk ik het klokje rond slapen. Dan zijn we morgen weer fit. Henk en Dea stuurden net een smsje dat ze al in Deggendorf zijn en daar overnachten. Het is dus morgen niet zo ver meer.

Gruass Gott en tot morgen maar weer.

• 23 Juni 2011 - 19:42

Jan En Gerda Veldhui:

Proficiat met jullie geweldige prestatie!
    We zijn benieuwt naar de verhalen en de fotos.
    Net terug uit Noorwegen,mooie reis gehad!
    Gauw tot ziens!
    Jan en Gerda.

• 23 Juni 2011 - 19:44

Marry En Koos:

Herman Woltersum zou graag 4 july het diepte interview willen houden voor de krant.
    Schikt dit .
    Dan kan ik dit doorgeven

• 23 Juni 2011 - 20:40

Frieda:

Jullie net even aan de telefoon gehad, dubbel gefeliciteerd. Een super prestatie en vandaag 39 jaar getrouwd. Vandaar dat lekkere stukje taart? Rust maar lekker uit, jullie hebben het verdiend !!!!!
    Groetjes Ron en Frieda

• 24 Juni 2011 - 12:03

Ilse:

Hallo Anneke en Geert!!
    Allereerst nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Daarnaast natuurlijk gefeliciteerd dat jullie het hebben gehaald. Ik vind het echt zo knap!
    En wat zijn jullie weer lekker bruin geworden. Maar dat had ik natuurlijk ook niet anders verwacht. ;)
    Veel plezier nog de laatste dagen en tot snel!
    Liefs Ilse