LANGENSCHÖNBICHL - KLOSTERNEUBURG - 35 km - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu LANGENSCHÖNBICHL - KLOSTERNEUBURG - 35 km - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

LANGENSCHÖNBICHL - KLOSTERNEUBURG - 35 km

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

21 Juni 2011 | Oostenrijk, Klosterneuburg

Midden op het veldje van fietsende tentkampeerders maak ik nu deze blog. Er staan een paar van die picknicktafels en naast me zitten 2 jongens heerlijk spaghetti te eten, uit welk land, ik ben er nog niet achter.
Vanmorgen na een heerlijk ontbijt en uitgezwaaid door de familie Kerschner zijn we op weg gegaan naar Klosterneuburg. Eerst naar Tulln waar we koffie hebben gedronken. We hebben het monument "Nibbelungen" nog even bekeken. Ook even naar het station geweest voor inlichtingen over treinen naar Wenen. Want morgen gaan wij op de fiets naar Wenen en als Dea en Henk vrijdag komen, gaan we nog met zijn vieren 3 dagen Wenen doen.
Hierna zijn we rustig fietsend over de dijk verder gegaan. Het was meestal windje in de rug en een effen weg, dus dat ging snel. We kwamen steeds meer nederlanders tegen op de fiets. Al vroeg kwamen we in Klosterneuburg aan. Een overvolle camping en er was geen plek voor ons. Ze gingen er nl. van uit dat wij oudjes met de auto kwamen en niet met de fiets. Maar toen ik zei dat we met de fiets waren, mochten we blijven. Hutje mutje, scheerlijnen door elkaar en beslist geen meter voor jezelf. Ach, we redden het hier wel twee dagen. Morgen zonder bepakking op de fiets naar ons einddoel Wenen en dan bij het bord Wenen met fiets en al op de foto. Ja mensen, dan hebben we ons einddoel bereikt.

Jans en Ine, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleindochter.

Nog even over wat anders. Ik zag hier in Oostenrijk op elke menukaart staan: Leberknödelsuppe, en ik wist dus niet wat dat was. Het klinkt smerig in ieder geval, maar ik heb het geprobeerd en het smaakte prima. Het is runderbouillon met een grote gehaktbal, maar dan gemaakt van lever.
Je moet tenslotte ook de dingen eten die de mensen hier eten, dus ook leberknödelsuppe.

Het was een warme dag, drukkend en waren blij dat de afstand maar kort was. Ach morgen is het maar 7 km. naar Wenen, maar we gaan wel met de fiets de Altstadt in. Hoe we dat beleefd hebben horen jullie morgen. Tot dan.

Klaas En Gea,:

Gefeliciteerd, jullie hebben bijna het einddoel bereikt. Geweldig. Hier is alles goed. Morgen zonder bagage op de fiets naar Wenen, dat zal wennen zijn. Wij denken als jullie weer in Dalen zijn , dat er een flinke afkik tijd komt, maar stel je gerust daar zij pilletjes voor. Geert en Anneke wij verheugen ons er op jullie weer te zien, maar toch nog een paar fijne dagen. Wij gaan waarschijnlijk nog een paar dagen naar Schagen. Groeten van ons Klaas en Gea.

• 21 Juni 2011 - 19:06

Jan En Wil:

gefeliciteerd met het behalen van je einddoel alles is hier oke

• 21 Juni 2011 - 20:19

Willem En Gretha:

Hoi Geert en Anneke
    Beina het einddoel bereikt, heel goed.Morgen nog 7 KM en ook nog zonder bagage dat is ja niks voor jullie.Dan lekker genieten in Wenen, want het is prachtig daar. Straks moeten jullie denk ik wel afkikken met fietsen, maar wij met het lezen van jullie reisverslag elke avond en de mooie foto`s te bekijken, wat we met plezier doen. Nou morgen op weg naar Wenen een fijne fietsdag.
    Groetjes, Willem en Gretha.

• 21 Juni 2011 - 20:25

Gretha:

Sorry, een tikfoutje gemaakt, beina moet bijna met een lange ij zijn.
    Gr. Gretha.

• 21 Juni 2011 - 20:59

Frieda:

Geert met z'n nieuwe kleren aan, na de Leberknödelsuppe verwacht ik toch echt die Lederhose!!!!!
    En dan eindelijk "Satisfaction", wat een prachtfoto.
    In Wenen wordt het tijd voor de echte Sachertorte en wie weet komen jullie André Rieu nog wel tegen. Dat zal gek fietsen zijn zonder bepakking morgen.
    Groetjes Ron,Frieda en Ilse

• 22 Juni 2011 - 10:38

Annie Nusteling:

Gefeliciteerd met het volbrengen van jullie grote tocht. Ik heb genoten van je verslagen en de mooie foto's. Ja, ik denk ook wel dat het een terugslag zal geven als je weer huis bent. Net zoals bij Kees na zijn wandeling naar Compostella.

Liefs van kees en annie vanuit frankrijk