WOSENDORF - LANGENSCHONBICHL - 65 km. - Reisverslag uit Langenschönbichl, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu WOSENDORF - LANGENSCHONBICHL - 65 km. - Reisverslag uit Langenschönbichl, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

WOSENDORF - LANGENSCHONBICHL - 65 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

20 Juni 2011 | Oostenrijk, Langenschönbichl

Het bijzondere van deze blog is dat ik deze schrijf op de laptop van onze gastvrouw. We zitten nu op een Bauernhof bij zulke aardige mensen en het klikte meteen tussen ons. We wilden eerst kamperen, maar de enige camping in de buurt was een voetbalveld en er stond niemand. Zo open op het veld, achteraf, neen dat leek ons geen goed idee. Toen zijn we verder gefietst en nu hebben we een prima kamer. Ik zit nu lekker in het tuinhuisje te internetten.

Maar eerst nog iets over gisteravond. In het dorp was slechts 1 restaurant en wij daar dus heen voor een hapje. Wij werden met een buiging ontvangen, naar de tafel begeleid, alles heel chic hoor. Eerst allerlei kleine hapjes vooraf wat we niet besteld hadden. Toen kwam pas het bestelde, en lekker dat het was. Achteraf zagen we dat het een restaurant was met een Michellin ster. Hebben we dat ook eens meegemaakt. We vonden al dat ze zo naar onze kledij keken - tshirt en bermuda. En de prijs voor het eten, gewoon het hollands prijsniveau.

Nu verder over de tour van vandaag. Het was lekker weer, zo nu en dan zonnig, dan weer bewolkt en soms enkele sputtertjes. Vooral het eerste stuk was geweldig. We hebben er heel lang over gedaan, want we zijn heel vaak van de fiets gestapt om foto,s te maken of van het uitzicht te genieten. Zo mooi. Het plaatsje Weissenkirchen was een plaatje. Wat een prachtig historisch plaatsje met een prachtige kerk. Daarna weer tussen de wijndruifjes door en grote rotsblokken. Door naar Durnstein. Heel toeristisch en commercieel. We hebben even door de hoofdstraat gelopen, wat foto,s gemaakt en toen weer doorgereden. Op naar Krems. En daar is Geert in het nieuw gestoken, want zijn tshirt en bermude vertoonden grote slijtage plekken. Dus die kleding is achtgergebleven in de winkel. Bij Krems moesten we een grote brug over, vervelend om te fietsen, een beetje een enge brug. Langzamerhand verdwenen de bergen en werd het landschap vlakker. En het windje in de rug, een behoorlijke wind zelfs. Dus met een vaartje van 20 km. p.u. op te teller ging het naar Zwentendorf. Daar staat de enige kerncentrale van Oostenrijk, maar die heeft nooit gewerkt. Alle protesten hebben hiervoor gezorgd. Er staan nu allemaal zonnepanelen en er wordt alleen op deze manier energie opgewekt.
Vanavond hier in het dorpje gegeten in een boerencafe.
Wat ik nog vergeten heb te vertellen is dat er in de Wachau langs de DonauRadweg heel veel appels, peren, kersenbomen staan. En Marillen. En dat is toch lekker. We eten al 3 dagen tussen de middag semmeln mit Marillenmarmelade. Marillen zijn abrikozen en daar maken ze hier van alles van. Jam, likeur, saft, enz.
Morgen gaan we naar KLosterneuburg en blijven daar 2 dagen op de camping. We fietsen dan woensdag op ons gemak naar Wenen. En dat vieren we dan hoor.
Ik hoop maar dat jullie het verhaal niet te lang vinden, want ik heb zelf het idee dat ik nog heel veel meer kan schrijven.
Morgen wordt er mooi weer voorspeld. Lekker en tot morgen dan maar weer.

• 20 Juni 2011 - 20:29

Jans En Ine:

Hallo fietsers, bijna de finisch!
    De verhalen de laatste dagen wel gelezen, maar we hebben een druk weekend achter de rug.
    We zijn weer opa en oma geworden vrijdagmiddag van een keindochter.
    Het verhaal van vandaag herken ik.
    Dat was ons laatste stukje van Tuln langs die kerncentrale tot de kraftwerk moesten we nog een stukje van 25 km heen en terug fietsen en dan hadden we alles gehad tot Wenen.
    Jullie hebben de rust in Klosterneuburg verdiend.
    Wat zal dat raar aankomen, niet meer verder moeten fietsen.
    Geniet maar van de rust en Wenen, en hopelijk niet te veel ontwenningsverschijnselen.

• 21 Juni 2011 - 11:21

Nelly:

Uit je laatste verslagen spreekt een zekere ontspanning. Je bent er nog niet, dus blijf geconcentreerd. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Veel succes en jullie hebben het verdiend om het uitgebreid te vieren.
    Geweldig!

• 21 Juni 2011 - 13:11

Frieda:

Niet te hard fietsen he, anders is het al weer voorbij.....tenzij jullie besluiten om ook terug te fietsen! ;)
    Geniet er nog even van.

Groetjes van ons.