BAD MERGENTHEIM - CREGLINGEN 35 km. - Reisverslag uit Creglingen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu BAD MERGENTHEIM - CREGLINGEN 35 km. - Reisverslag uit Creglingen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

BAD MERGENTHEIM - CREGLINGEN 35 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

05 Juni 2011 | Duitsland, Creglingen

Ja lieve mensen vandaag maar 35 km. De warmte en de vele beklimmingen eisen hun tol. We zitten nu in een Gastehaus in Creglingen en vanmiddag om 16.00 uur ben ik eerst maar naar bed gegaan en ben direkt in slaap gevallen. Ben dus net wakker en we gaan zo eten.
De tocht viel ons allebei zwaar vandaag en bovendien was het erg drukkend weer ivm de onweersbuien. Dus een echt bed in een huis is voor nu heerlijk en we gaan er goed van genieten.
Vanmiddag kwamen we door een prachtig plaatsje Weikersheim. Heel mooie Altstadt en daar nog met een hollands echtpaar gepraat die ons weer enkele leuke suggesties deed voor Wenen en omgeving.
Als je op een gegeven moment achterom kijkt dan zie je pas goed hoeveel stijgingen je achter de rug hebt. Je rijdt continu vals plat omhoog. Morgen krijgen we de meeste steile hellingen. 7 hellingen voor Rothenburg en na Rothenburg nog 6. En dan hebben we het gehad. Dus morgen nog een dagje afzien en ik denk dat we dan wel weer overnachten in een hotel of zo. We proberen dus morgen voorbij Rothenburg o.d.Tauber te komen. Of het lukt dat horen jullie morgen weer.
Al twee dagen lukt het niet om foto's op de site te zetten. Maar we blijven het proberen.

Groetjes van twee slaperige en vermoeide gekke fietsers uit Dalen.

• 05 Juni 2011 - 18:05

Ina En Jans:

Nou Anneke en Geert, zo te lezen waren de laatste twee dagen wel heftig.
    De combinatie van stijgingen en temperatuur eist wel heel veel van jullie.
    Maar zo te lezen geeft het ook een goede nachtrust (of was het de drank?)
    Wij zijn vandaag verkast van Karlstad naar Ochsenfurt.
    Vanmiddag al weer op de fiets naar Wurtzburg geweest.
    Op de terugweg werden we verrast door onweer.
    We hebben een half uur onder een viaduct geschuild.
    morgen gaan we richting Kitzingen.
    Anneke en geert veel succes morgen met de laatste beklimmingen, jullie kunnen het!

• 05 Juni 2011 - 18:35

Geert En Anneke:

Jans en Ina jullie ook nog veel plezier daar in Ochsenfurt. De droge witte wijn is hier heerlijk, dit moest ik even zeggen van Geert. Net gegeten en ik ga nu naar bed mijn benen rust geven.

• 05 Juni 2011 - 18:52

E.Plugge:

Hallo klimmers het is nu toch wel even afzien in de heuveltjes. Wel met ons gaat het goed op wat verkoudheid en keelpijn na. Vandaag ook onweersbui gehad met regen die zo hard viel zodat er een mistgordijn over het veld hing zodat je niks meer zag. De Grtjes van Ria en Eef

• 11 Juni 2011 - 16:07

Arnold:

Heerlijk dat je ook een echt bed kunt vinden, dan geniet je nog eens van zo'n ding. Dat is nu net leuk van al dat fietsen, de gewone dingen komen weer over als 'heerlijk'!
    Ik heb gisteren 5 uur gelopen met een stel vrienden uit amerika. Heuvel op en af, door de wijngaarden, prachtig en heerlijk lui aan het eind, dan smaakt een witbier op zijn lekkerst!
    Groet Arnold