RÜDESHEIM - FLÖRSHEIM - 45 km. - Reisverslag uit Flörsheim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu RÜDESHEIM - FLÖRSHEIM - 45 km. - Reisverslag uit Flörsheim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

RÜDESHEIM - FLÖRSHEIM - 45 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

31 Mei 2011 | Duitsland, Flörsheim

De Drosselgasse gisteravond, ik had er veel van verwacht, gezien onze ervaringen uit de 80-iger jaren, maar helaas, geen sfeer meer, en heel weinig mensen. (zie foto, lijkt wel of ik alleen in de Drosselgasse loop). Dus ook geen wijn daar gedronken, hebben maar een flesje meegenomen naar de tent en daar smaakte het ook prima. En dus goed geslapen op 2 glaasjes wijn p.p.
Zowaar heeft het vannacht wat geregent, maar toen we opstonden was het bewolkt maar droog. Dus snel op weg voor de volgende etappe. De eerste 20 km. ging uitstekent. Wel een stukgereden fietspad, maar pal langs de Rijn met mooie uitzichten. Onderweg nog een vos en 2 visarenden gezien. In Eltville am Rhein hebben we koffiegedronken op een terrasje en met Dea gebeld. Even later werd de lucht boven ons steeds donkerder, op een gegeven moment zwart. Dus regen, regen, regen. Gauw de tassenhoezen gepakt om de bagage te beschermen en regenpakken aan gedaan. Die hebben we de hele dag niet meer uit gehad. De route ging verder door naar Mainz. Daar hebben we de rivier de Rijn verlaten en gaan nu verder via de MainRadweg richting Wertheim. In Flörsheim hebben we even wat gegeten en heb ik geprobeerd een kamer te krijgen. Alles was vol en in de buurt ook geen camping. Via het restaurant zijn we aan een kamer gekomen helemaal boven in een hotel, maar wel mooi. Elke minuut vertrekt er een vliegtuig van vliegveld Frankfurt en die gaat hier precies over. Dus ramen dicht vannacht.
De weersverwachting voor morgen en de komende dagen zijn goed. Morgenvroeg kan het nog lichtjes regenen en daarna droog. Eind van de week weer warm weer. Dus wij hebben geen reden tot klagen en dat doen we dan ook niet.Verder gaat het uitstekend met ons.

Nun lieber Anton. Schade dass ich deine Nachricht gelöscht habe. Ich dachte dass ist ein Fehlbericht. Es tut mir sehr leid. Grüße deine zwei Brüder von uns. Wir sehen uns in Wien.

Wir radeln nun im Hessen, und haben den Rhein verlassen und sind nun am Main (der MainRadweg). Nordlich vom Odenwald. Es geht uns noch immer gut und haben bestimmt keine Langeweile.

• 31 Mei 2011 - 17:39

Willem En Gretha:

Hoi Geert en Anneke
    We zijn weer thuis dus tijd om jullie verslagen te bekijken Nou dat waren er heel wat en veel gezien onderweg.Een hele prestatie dat doen wij jullie niet na. Ook erg mooie foto`s je kunt wel zien dat jullie ervan genieten.Wat een natte dag was het maar gelukkig dat je nog een kamer boven in het hotel hebt gekregen.Wij zaten ook een keer in een hotel in berlijn bij vliegveld Tegel waar telkens de vliegtuigen weggingen en binnen kwamen we konden dat wel mooi volgen,maar ook de ramen dicht.Het weer wordt weer beter ,dus geniet ervan. We blijven jullie volgen. Lieve groetjes, Willem en Gretha.

• 31 Mei 2011 - 18:35

Annie Nusteling:

dag Anneke en Geert, We zijn in Frankrijk en kunnen nu jullie belevenissen nu volgen op internet. Geweldig wat jullie presteren! Petje af!
    Groeten van Kees, Annie, Hans en Gerda (die hier nu ook op de camping zijn)

• 01 Juni 2011 - 13:40

Jans En Ina:

Hallo fietsers, we kunnen jullie weer volgen.
    We hebben zo juist een dongel gekocht met een tegoed dus we kunnen internetten en jullie verder volgen.
    Het heeft hier de hele morgen nog geregend, maar nu is het weer droog.
    We hopen dat het fietsen weer zonder regenkleding kan dat is voor jullie wel zo makkelijk.
    Wij zijn dus nu in Karlstadt aan de Main en gaan hier de komende dagen verder fietsen.