AERT - XANTEN 63 km. - Reisverslag uit Xanten, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu AERT - XANTEN 63 km. - Reisverslag uit Xanten, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

AERT - XANTEN 63 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

24 Mei 2011 | Duitsland, Xanten

Vannacht regende het een paar keer, maar vanmorgen scheen het zonnetje weer toen we opstonden. Wel een straf windje, maar Geert beloofde mij de hele dag wind in de rug. Eerst fietsen we richting Tolkamer - Spijk. Hier hebben we Nederland verlaten en zijn we in die Heimat aangeland. Om dit te vieren hebben we onszelf maar eens getrakteerd op Café mit Kuchen, want we moesten even wat energie opdoen. Voor ons doemde de grote Rijnbrug bij Emmerich op en die moesten we bedwingen met een stevige zijwind. Stuur stevig vast en zo zijn we aan de andere kant van de Rijn beland. Nu via de dijk richting Grieth. We hadden nog steeds wind in de rug of zijwind, het ging nog steeds goed. Toen richting Xanten. Een prachtig stukje natuur doemde voor ons op, alleen werd het toen wel zwaarder, want we maakten zulke rare draaiingen om de XanterSudsee (een prachtig meer met heel veel watersportmogelijkheden). Dus hier vaak wind tegen en dat zorgt er voor dat je benen zwaar worden. Tegen 16.00 uur zijn we in Xanten gearriveerd en hebben dit stadje eens goed bekeken. Een stad met veel oudheden, waaronder veel romijnse bouwwerken van vroeger. Hier hebben we wat gegeten en toen op aanraden van een inwoner van Xanten een mooie camping gevonden aan een klein watertje. Geert heeft zijn belofte van een dagje fietsen zonder wind tegen niet helemaal waar kunnen maken, maar alles bij elkaar was het weer een heerlijke fietsdag. Morgen komen we in het Ruhrgebied, zal wel druk worden, ben benieuwd. Mensen wij gaan zo ter kooi en maar weer tot morgen.

  • 24 Mei 2011 - 20:45

    Frieda:

    Net even contact gehad via msn, ik maak me grote zorgen ;) ze drinken zich warm 's avonds met wijn. Ik heb de tip gegeven de lege waterflesjes te vullen met heet water en dat als kruik te gebruiken. Maar voor de rest gaat alles goed! Op naar de Rijnwijn, want die smaakt heerlijk...........
    Groetjes

  • 24 Mei 2011 - 20:50

    Marjon:

    ik denk ik zal nog even jullie reisverslag doorlezen voordat ook ik het bed induik.
    alleen al bij het lezen van de titel 63 km krijg ik al spontaan zere benen ;)
    maar gelukkig heb ik een fantastische oom en tante die dat voor mij doen zodat ik vanuit de luie stoel hun foto's en verslagen kan bekijken/lezen.

    Groetjes Marjon en pootjes en lebbers van de hondjes en met name Anzac ;p

  • 25 Mei 2011 - 07:15

    Arnold:

    Vandaag start ik mijn dag met jullie reisverslag. Leuk hoor om het te lezen, het geeft wel het gevoel dat je er van geniet en natuurlijk is het mooi, de openheid, je eigen tijd hebben en de wijn, ja die smaak veel lekkerder na zo'n dag fietsen. Ik moet zeggen 63 km, ja dat is voor mij ook nu even te ver. Maar Marjon, je oefent en je krijgt in 5 dagen sterke benen :)!
    En via deze weg, Marjon hoe gaat het op de arbeitsmarkt, heb je nog wat uren gevonden met de honden training? En kan ik je nog uitnodigen voor een tripje naar Pampelonne? Ik ben er van 9 - 24 juli. Is dat niet een leuk vakantie idee?
    Gr. Arnold

  • 25 Mei 2011 - 14:31

    Ma:

    Hallo Anneke en Geert,
    Ik ben nu bij Frieda en we zitten in de tuin thee te drinken. Ik heb net alles gelezen en gehoord dat er veel wind is.
    Je moet maar vaker even rusten en koffie met kuchen eten, die caloriën fiets je er wel weer af! De nieuwe hulp bevalt goed. De lift is stuk, dus ik ben mijn spieren ook aan het trainen!
    Veel succes verder en de groetjes van mam.

  • 25 Mei 2011 - 15:10

    Klaas En Marja:

    Hallo flinke fietsers!!!
    Zo te horen gaat het fietsen prima.
    Bevalt het slapen in de tent ook nog steeds goed? En 's morgens natuurlijk ontbijten met lekkere duitse bolletjes om weer nieuwe energie op te doen.
    Het is leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    groetjes Klaas en Marja

  • 25 Mei 2011 - 16:19

    Jans En Ina Gossen:

    Zo te lezen gaat het lekker met goed weer.
    We houden het in de gaten en misschien tot zondag.

  • 25 Mei 2011 - 18:26

    Anneke Blom-van Tibberen:

    Leuk al die reakties van jullie. Ja de wijn smaakt lekker, maar met mate hoor. Frieda we hebben een fleecedeken aangeschaft om je gerust te stellen. En de wijn smaakt best, maar met mate hoor.

  • 26 Mei 2011 - 18:58

    Gea En Klaas:

    hele leuke verslagen. wij volgen jullie iedere dag. hebben jullie al problemen met het zitvlak en hoe is het met geert zijn nieuwe fiets. als hij niet goed is kun je hem aan klaas verkopen. hier is alles goed. en fiets vrolijk verder. hartelijke groeten een stevige pakkert van ons
    klaas en gea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Hartelijk welkom op mijn web.log. Wij, mijn man Geert en ik houden van lange afstanden fietsen gecombineerd met kamperen in een kleine tent. Wij zijn allebei met pensioen en we hebben nu de tijd voor deze hobby. Wij hebben al diverse lange tochten gemaakt w.o. fietsen naar Praag v.v., fietsen naar Wenen, langs de Oder-Neisse, enz. en in 2015 hebben we een tocht langs de Oostzeekust gemaakt. In juni 2017 fietsten we langs de rivier de Drau in Oostenrijk en Mecklenburg Vorpommern. 2018 stond in het teken van een fietstocht rond het IJsselmeer en in 2019 ??????????? Geert fietst op een Koga Randonneur en ik op een Koga E-bike. Veel plezier met het lezen van ons dagboek. Hartelijke groet - Anneke.

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 178316

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 10 Juni 2018

RONDJE IJSSELMEER per fiets.

22 Augustus 2017 - 28 Augustus 2017

VECHTDALROUTE per fiets.

05 Augustus 2017 - 12 Augustus 2017

Denemarken - eiland Funen.

09 Juni 2017 - 17 Juni 2017

DRAURADWEG - OOSTENRIJK - juni 2017

11 Juni 2016 - 02 Juli 2016

DUITSLAND EN TJECHIË - autorondreis

08 Augustus 2015 - 17 Augustus 2015

MIDDEN NEDERLAND/UTRECHTSE HEUVELRUG - fietstour

15 Mei 2015 - 24 Juni 2015

MECKLENBURG-VORPOMMERN/OSTSEEKUST - fietstour

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

TOUR DE FRANCE - autotour.

25 April 2013 - 28 April 2013

BERLIJN - busreis van 4 dagen.

16 Augustus 2012 - 23 Augustus 2012

DUITSLAND - TJECHIE EN OOSTENRIJK autotour.

24 Juli 2012 - 27 Juli 2012

DRENTSE FIETS-4-DAAGSE 2012.

12 Mei 2012 - 27 Juni 2012

DALEN - PRAAG - DALEN - fietstour 2012

26 Juli 2011 - 29 Juli 2011

DRENTSE FIETS-4-DAAGSE 2011.

21 Mei 2011 - 30 Juni 2011

DALEN - WENEN - fietstour 2011.

Landen bezocht: