DALFSEN - AERDT - Reisverslag uit Aerdt, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu DALFSEN - AERDT - Reisverslag uit Aerdt, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

DALFSEN - AERDT

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

23 Mei 2011 | Nederland, Aerdt

DALFSEN - GORSSEL - 50 km.

Na een heerlijk ontbijt zijn we tegen 10.00 uur vertrokken. Toen we opstonden regende het behoorlijk, maar toen we tegen 10.00 uur op de fiets stapten was het droog, maar er woei een behoorlijk briesje. Jan en Gerda hebben ons tot Heino vergezeld. Daarna ging het richting Wijhe. Bij het pontje van Wijhe stonden Dea en Henk ons op te wachten. Ze hadden koffie en wat lekkers op de picknicktafel staan, dus dat was wel een verrassing. De hondjes nog even geknuffeld en toen via de dijk, met wind tegen, richting Deventer. In Deventer nog even aan de IJssel gezeten om te genieten van het mooie uitzicht. Even later belandden we midden in een turkse bruiloft. Prachtige, zeer kleurrijke gewaden en grote limo's. Toen nog een stuk dijk met tegenwind en in Gorssel vonden we het welletjes voor die dag. Daar op een terras lekker gegeten. Even later moesten we het restaurant invluchten want er brak een hevige regenbui los. Daarna snel naar de camping in Gorssel en vroeg ter kooi gegaan, want al die tegenwind voel je wel in je benen.

GORSSEL - AERDT 55 km.
Toen we vanmorgen om 07.30 uur opstonden, scheen het zonnetje. Even een snel ontbijtje en een kop koffie. Op de camping stonden Zwitsers naast ons die een rondje Noord-Europa maakten. Ze complimenteerden ons dat wij de spullen zo goed voor elkaar hadden. Trouwens onderweg worden we veelvuldig aangehouden, steken mensen de duim omhoog of roepen woorden als respect, klasse. Ach ja twee van die oudjes en dan met een tent achterop de fiets en dan helemaal naar Wenen. En weer was het wind tegen richting Zutphen - Doesburg. In Doesburg een koffiestop in de Waag. Wat een prachtige binnenstad heeft Doesburg en even buiten Doesburg op de IJsseldijk had je een een mooie terugblik.
Daarna het drukke verkeer in richting Zevenaar. We kwamen langs een oude steenbakkerij. Daar adviseerde de eigenaar om over de dijk verder te rijden naar Pannerden. Het loonde de moeite, want het was een prachtig stuk oude Rijndijk. In Pannerden hebben we wat gegeten en daar gaven ze ons een suggestie om naar de boerencamping de Rijnstrangen te gaan en daar zijn we nu Een prima camping, ontvangst met koffie en een camping die van alle gemakken is voorzien incl. internet. Morgen verlaten we Nederland en komen aan bij de volgende rivier nl. de Rijn.

Fijn trouwens al die leuke reakties van jullie.

• 23 Mei 2011 - 19:36

Koos En Marry:

Dat waren vast moeilijke kilometers de algelopen twee dagen . Windkracht 4 tot 6 en pal tegen.
    Om met Andre Hazes te spreken , snot , zweet en tranen.
    Morgen noord/westenwind , dus iets beter.
    Groeten

• 23 Mei 2011 - 20:37

Frieda:

Het reisje langs de Rijn kan beginnen.
    Willy Alberti heeft daar een liedje op gemaakt, al zingend krijg je nog meer bekijks. Volgens het KNMI morgen de wind in de rug, even bijkomen van deze 2 heftige dagen.
    Groetjes van ons

• 23 Mei 2011 - 21:07

Arnold:

Hoi, het ziet er uit dat de start is goed gegaan, prachtig en nu de Duitse kant op met een beetje meer golvend terrein. Dat valt eerst nog wel mee, maar ja, toen ik naar mijn werk fietste langs de Rijn in Bonn was de heenweg toch 7 min. langer dan de terugweg. Maar goed ik wou ook niet te veel zweten, dus ik hield het rustig.
    Veel plezier en als de spierpijn nauw echt komt blijf je gewoon een dagje staan of maar een klein eindje.

Totziens en veel fietsplezier,
    Arnold

• 23 Mei 2011 - 21:48

Henk & Dea:

Gezellig zondag de koffie pause bij het pondje van Wijhe,er stond veel wind,maar daar draaien jullie je hand niet voorom.Leuk dat de mensen zo positief reageren.Dinsdag en woensdag minder wind en veel zon dus genieten maar. groetjes van ons

• 24 Mei 2011 - 10:25

Willem En Gretha:

Hoi Geert en Anneke
    Wat een mooie foto`s en wat hebben jullie al een eind gefietst Wij gaan morgen naar Duitsland voor een paar dagen. Als we terug zij gaan we jullie verder volgen.Nog veel fietsplezier en geniet ervan.Groetjes, Willem en Gretha.

• 24 Mei 2011 - 16:55

Wil Jan:

leuk deze verslagen. De wind wordt minder,dus zullen de benen wel goed gaan.geniet en tot het volgende verslag.Leuke foto's Groetjes jan en wil bo