DALEN - DALFSEN 65 km. - Reisverslag uit Dalfsen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu DALEN - DALFSEN 65 km. - Reisverslag uit Dalfsen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

DALEN - DALFSEN 65 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

21 Mei 2011 | Nederland, Dalfsen

Vanmorgen ging om half zeven de wekker. Zwaar want de avond ervoor was het nogal laat geworden vanwege een bruiloft in Ruinen. Albert en Nel (vrienden uit Capelle a.d. IJssel en tevens collega's van mij bij de FNV) zijn gisteren getrouwd en dat hebben we uitbundig gevierd. Een heerlijk dagje en leuk om al je oud-collega's weer eens te zien.

Om 08.45 uur zijn we vanmorgen vertrokken richting Dalfsen uitgezwaaid door alle buren. Halverwege werden we gefilmd als echte sterren door de aanwezige papparazzi. In Coevorden stond mijn moeder, Ron, Frieda en Ilse ons toe te juichen en uit te zwaaien.
Eerst zijn we richting Gramsbergen gefietst. Daar hebben we ongeveer een uur oponthoud gehad, eerst een oudere man die toch eerst wilde weten waarom we zoveel bagage op de fiets hadden en later nog twee fietsers die ook benieuwd waren waar we heen gingen. Gelijk maar koffiegedronken. Toen moesten we de vaart er wel inzetten, want anders zouden we Dalfsen niet halen vandaag, want het was inmiddels al 11.00 uur. Even voor Hardenberg ging mijn telefoon. Koos en Marry, onze huisoppassers, wilden weten waar we zaten. Onze locatie opgegeven en even later een gezellig treffen in Hardenberg. Toen langs een mooi natuurgebied richting Diffelen, Beerze. Onderweg nog even een pick-nick gedaan om het energiepeil weer wat op te krikken, want we hadden de hele dag wind tegen. Via Ommen, de stuw bij Vilsteren naar Dalfsen, waar Jan en Gerda (vrienden van ons) de koffie klaar hadden staan. Ja jullie denken dat we zielig in een tent moeten slapen, maar vannacht gaan we op de luxe toer. Heerlijk slapen op een heus landgoed Den Aelshorst. De eerste fietsdag zit er op, het was heerlijk zonnig weer, en we hebben genoten.

• 21 Mei 2011 - 18:31

Frieda:

Hoi,
    De kop is eraf!
    Als dit een voorbode is voor de rest van de reis, dan tel er maar een paar dagen bij:). Het weer was inderdaad geweldig.
    De foto's van het vertrek hebben we naar jullie toegestuurd, zie maar wat je gebruikt, maar het is het echte begin.
    Nou slaap lekker, dat zal wel lukken denk ik en...kop d'er veur.
    Groetjes Ron, Ilse en Frieda

• 21 Mei 2011 - 18:58

Koos En Marry:

In Hardenberg de fietsen en tassen geinspecteerd. Alles zag er piekfijn uit. Vervolgens hebben wij de weg gewezen richting Wenen. IMMER GERADE AUS !!

• 22 Mei 2011 - 10:50

Wil Jan:

de eerste dag zit er op met geweldig weer. We gunnen julie dat het zo blijft met de wind in de rug. groetjes jan wil en bo

• 22 Mei 2011 - 12:01

Janny Reurink:

Mazzelaars met het fijne fietsweer van gisteren, kon niet beter. Vandaag een iets ander vooruitzicht, maar dat zal jullie denk ik niet deren, na zo,n luxe nachtrust. Op naar Doesburg en verder genieten. Groet Roelof en Janny

• 22 Mei 2011 - 20:20

Wim De Vos:

In de eerste plaats doet het ons goed dat jullie zo'n fietstocht aan kunnen.
    Veel fiets plezier en wind in de rug.

Mooi zo'n verslag zal het volgen.

Groeten, lida en wim