Denemarken - Kerteminde west en zuid. - Reisverslag uit Kerteminde, Denemarken van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu Denemarken - Kerteminde west en zuid. - Reisverslag uit Kerteminde, Denemarken van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

Denemarken - Kerteminde west en zuid.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

08 Augustus 2017 | Denemarken, Kerteminde

8 augustus 2017. 29 gr. 35 fietskm.

Vanmorgen eerst lekker uitgeslapen en rustig met de hele familie ontbeten. Renate, Ante en ik hebben eerst boodschappen gedaan en daarna is de familie Daate met de auto vertrokken naar Nordskov, het noordelijkste puntje van dit eiland en wij zijn per fiets vertrokken voor een tour ten westen en zuiden van Kerteminde. Het was inmiddels heerlijk weer geworden 29 gaden, maar nog wel veel wind. We zijn eerst naar de Odense Fjord gereden, door weilanden en veel graanvelden Er werd driftig gemaaid, dus dat was een kriebel neus de hele dag. Er waren hoge golven met witte koppen, dus minstens windkracht 5 a 6. Via Munkebo, wat een redelijke plaats is, naar Kertine Nord, ook een groot fjord. Het ging stevig op en neer en dan met tegenwind was het flink trappen.
We kwamen weer door mooie kleine dorpjes met snoeperige huisjes in het blauw. Prachtig.

Via Traellerup, Fisherhuse, Kalstrup en Kertinge kwamen we bij Ladby. We zijn daar even bij het Vikingmuseum geweest. Was erg duur en je moest een heel eind lopen om überhaupt wat te zien. Dat laatste is voor mij een probleem i.v.m. mijn rug. Fietsen gaat uitstekend maar ver lopen gaat me nog niet zo goed af.

Daarna terug naar Kerteminde waar we ons op een lekker ijsje hebben getrakteerd. Koffie kan ik hier niet drinken, want nergens is in restaurants cafeïne vrije koffie te krijgen. Ook is cafeïne vrije koffie schaars goed in de winkels. Na veel zoeken heb ik gelukkig nog een pak gevonden.

Het was weer een heerlijk fietsdagje.

Geert en ik hebben besloten dat we morgen niet mee gaan naar Kopenhagen i.v.m. het vele lopen daar. Wij gaan morgen samen met Roland een tocht over het eiland maken en Renate, Antje en Max gaan per trein naar Kopenhagen. Heb er veel zin in, want ik wil ook graag naar Nyborg, waar die grote brug begint. In Kopenhagen kom ik hopelijk nog een keer als we de fietstour Berlijn – Kopenhagen gaan maken.

Nel: we hebben echt lekker weer hier, we fietsen in korte broek en t-shirt.

Helaas kan ik geen foto's uploaden, want ik zit aan mijn limiet. Moet eerst weer nieuwe fotoruimte inkopen.

Tot morgen.

  • 08 Augustus 2017 - 22:10

    Nelly:

    Jammer dat Kopenhagen niet doorgaat, fijn dat jullie mooi weer hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Hartelijk welkom op mijn web.log. Wij, mijn man Geert en ik houden van lange afstanden fietsen gecombineerd met kamperen in een kleine tent. Wij zijn allebei met pensioen en we hebben nu de tijd voor deze hobby. Wij hebben al diverse lange tochten gemaakt w.o. fietsen naar Praag v.v., fietsen naar Wenen, langs de Oder-Neisse, enz. en in 2015 hebben we een tocht langs de Oostzeekust gemaakt. In juni 2017 fietsten we langs de rivier de Drau in Oostenrijk en Mecklenburg Vorpommern. 2018 stond in het teken van een fietstocht rond het IJsselmeer en in 2019 ??????????? Geert fietst op een Koga Randonneur en ik op een Koga E-bike. Veel plezier met het lezen van ons dagboek. Hartelijke groet - Anneke.

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 178184

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 10 Juni 2018

RONDJE IJSSELMEER per fiets.

22 Augustus 2017 - 28 Augustus 2017

VECHTDALROUTE per fiets.

05 Augustus 2017 - 12 Augustus 2017

Denemarken - eiland Funen.

09 Juni 2017 - 17 Juni 2017

DRAURADWEG - OOSTENRIJK - juni 2017

11 Juni 2016 - 02 Juli 2016

DUITSLAND EN TJECHIË - autorondreis

08 Augustus 2015 - 17 Augustus 2015

MIDDEN NEDERLAND/UTRECHTSE HEUVELRUG - fietstour

15 Mei 2015 - 24 Juni 2015

MECKLENBURG-VORPOMMERN/OSTSEEKUST - fietstour

08 Augustus 2013 - 27 Augustus 2013

TOUR DE FRANCE - autotour.

25 April 2013 - 28 April 2013

BERLIJN - busreis van 4 dagen.

16 Augustus 2012 - 23 Augustus 2012

DUITSLAND - TJECHIE EN OOSTENRIJK autotour.

24 Juli 2012 - 27 Juli 2012

DRENTSE FIETS-4-DAAGSE 2012.

12 Mei 2012 - 27 Juni 2012

DALEN - PRAAG - DALEN - fietstour 2012

26 Juli 2011 - 29 Juli 2011

DRENTSE FIETS-4-DAAGSE 2011.

21 Mei 2011 - 30 Juni 2011

DALEN - WENEN - fietstour 2011.

Landen bezocht: