STRASSEN - SCHEIFLING 225 auto km. 23 gr - Reisverslag uit Scheifling, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu STRASSEN - SCHEIFLING 225 auto km. 23 gr - Reisverslag uit Scheifling, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

STRASSEN - SCHEIFLING 225 auto km. 23 gr

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

17 Juni 2017 | Oostenrijk, Scheifling

17 juni 2017.

Na een uitstekend ontbijt vanmorgen zijn we tegen 10.00 uur vanmorgen in de auto gestapt voor een tocht door het Gailtal en het Gurkental. Op de vakantiebeurs in Leeuwarden hadden we al informatie gekregen over het Gailtal en dat wilden we wel eens met eigen ogen zien. We werden beslist niet teleurgesteld. Wat een prachtig dal met adembenemende uitzichten. Eerst al in Kartitsch. Alles heel liefelijk en daarachter zie je de spitsen van de Dolomiten en aan de andere kant de Alpen. Verder via Ober- en Untertilliach. Prachtige dorpjes en authentieke Oostenrijkse boerderijen met natuurlijk rode en witte geraniums. En overal langs de kant weer kleine kapelletjes.

In Kötschach, een redelijk stadje, hebben we koffie gedronken. Via de Bundesstrasse 111 naar Hermagor langs de Presseggersee gereden.

Echt de moeite waard dat Gailtal (de Gail is ook een rivier zoals de Drau).
Daarna via Villach naar de Ossiachersee. We wilden hier eerst nog een fietstocht maken, maar heel veel fietsers die dit gedaan hebben, raden ons dit af. Erg druk en je komt niet aan de zee. Alle oevers zijn verpacht en daardoor kunt je niet bij het water komen. Ook gaat het fietspad niet vlak langs de zee. Maar we hebben een foto gemaakt van de Ossiachersee en dat was het.

Daarna ging het naar het Gurkental, genoemd naar de rivier Gurk. Een prachtig rustig en liefelijk dal. Een dal met veel kloosters, burchten, kerken, enz. Het was er gelukkig niet zo druk met motorrijders, want dat is een groot probleem in het weekend. En hard dat ze rijden. Niet normaal.

In het plaatsje Gurk was een enorm groot klooster te zien en even verder een grote burcht in Strassburg.

We verlaten Kärnten en komen nu in de Steiermarkt. In Dürnstein i.d. Steiermark was nog een oude burcht te zien.

We zitten nu in Scheifling aan de rivier de Mur. De Mur mondt uit in de Drau. We hebben een heel gemoedelijk pension hier en de gastvrouw heeft vanavond een heerlijke forel voor ons klaar gemaakt, vooraf een heerlijke leberknödelsuppe. Daar zijn we verzot op geraakt deze vakantie, zelfs Geert neemt elke avond een leberknödelsuppe.

We gaan morgen verder richting de Donau en hopen morgenavond een pension te vinden in de Wachau. We willen daar maandag een fietstocht gaan maken en dan dinsdag weer richting Duitsland/Parchim te rijden. Daar hopen we dan woensdag of donderdag aan te komen.

Het was vandaag heerlijk weer, helder en we hebben genoten van de mooie dalen waar we door zijn gereden. Ik hoop dat de foto’s laten zien hoe mooi het was.

Gruss Gott en een fijn weekend.

• 18 Juni 2017 - 18:51

Klaas En Gea.:

Hallo Geert en Anneke.
    Wij begrijpen dat jullie weer op de terugtocht zijn. Na een fijne fietstocht, mooie verhalen, en prachtige foto's. Wij zijn voorlopig klaar met de verhuizing van Z. Vanmiddag nog bij Ep geweest en ik moest aan Geert zeggen dat zij mailboot vol zat en jullie de groeten doen. Wij wachten weer op het volgende verhaal.
    Heel veel groeten van ons. Doei, Doei.