TITTMONING - STRASSEN (Oostenrijk) 250 autokm. - Reisverslag uit Strassen, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu TITTMONING - STRASSEN (Oostenrijk) 250 autokm. - Reisverslag uit Strassen, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

TITTMONING - STRASSEN (Oostenrijk) 250 autokm.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 Juni 2017 | Oostenrijk, Strassen

18-28 graden.
9 juni 2017.

Na een goede nachtrust en prima ontbijt zijn we vanmorgen vertrokken om 09.30 uur. Het was al zonnig en het zag er dus prima uit voor een dagje Gross Glockner

Eerst zijn we naar Inzell gereden, waar we koffie hebben gedronken. Bij het ontbijt was er geen cafeïnevrije koffie vanmorgen en zonder een bakkie koffie kunnen we niet.

We hebben vanmorgen eerst de Deutsche Alpenstrasse gevolgd, via de Steinpass – Kniepass tot we in Oostenrijk aankwamen. Een prachtige route, met machtige vergezichten en steeds de besneeuwde bergtoppen in het vizier. We zijn vaak even uit de auto geweest om van al dat moois te genieten en foto’s te maken. Via Lofer naar Saalfelden, waar we weer veel foto’s hebben genomen.

Toen naar Zell am See, waar we wilden pauzeren. Geen parkeerplek, dus geen koffie.
Daarna naar Fusch, en daar is het wel gelukt om te parkeren en koffie te drinken. Toen de Gross Glockner Alpenstrasse op. Eerst even 35 euro betalen en toen ging de slagboom open. En wat hebben we genoten van deze Hochstrasse. Het was in een woord overweldigend. Ik zal nog een paar foto’s van al dat moois bijvoegen bij dit verslag. Het was vandaag trouwens heel bijzonder op deze Hoch Alpenstrasse. Er was een evenement met oude raceauto’s. Niet zo maar een paar, maar misschien wel meer dan 200 waaronder hele gave exemplaren met heel veel cylinders – Jaguars enzo. Volgens mij was het een soort Treffen boven bij de Gross Glockner. Ook was er nog een groep mensen die de Gross Glockner reden met allemaal oude brommers. En heel veel nieuwe Porsches, die vreselijk hard de berg op en af gingen, niet normaal. En dan al die motorrijders en fietsers niet te vergeten.

We zijn vanmorgen op 765 meter begonnen aan de klim naar de Gross Glockner en toen we boven waren was dat op een hoogte van 2500 m. Ik kan niet onder woorden brengen hoe mooi het was en het was ook zo helder.

Bij het verlaten van de Hochstrasse zijn we richting Heiligenblut gereden, en hebben daar even wat gedronken. Daarna zaten we ook al in het gebied van de Hohe Tauern.
Het was nu niet ver meer naar ons doel Strassen aan de Drau, waar morgen de eerste fietstour begint.

We zitten in een heel luxe hotel, met een Michelin aantekening v.w.b. het eten. Nou en dat was geweldig. We werden omringd met service. Eerst kregen we in de tuin een aperitief geserveerd, daarna werden naar onze tafel gebracht, waar allerlei broodjes en smeerseltjes klaar stonden. We kregen daarna een heerlijk soepje. Als hoofdgerecht Zwiebelrostbraten en een Kaiserschmarrenparfait met marillen toe. Heerlijk eten, maar het duurde allemaal wel lang, vandaar dat mijn verhaaltje zo laat op mijn website staat.

Onze auto blijft nu hier bij het hotel staan en vanaf morgen gaan we dus fietsen langs de Drau. Volgens mij zijn de weersvooruitzichten prima, met voor midden volgende week 34 graden. Had niet perse gehoeven. We hebben veel zin om weer op de fiets te stappen. We fietsen morgen naar Berg, zo’n kleine 60 km.

Alles bij elkaar was het een dag met een gouden randje en we genieten met volle teugen.

Ik zal nog proberen de foto’s op de site te krijgen, maar internet is erg zwak, dus jullie zien wel of het gelukt is. Anders komen die foto’s morgen wel.

Daaaag tot morgen.

• 10 Juni 2017 - 14:55

Margot Brink:

Hallo Anneke en Geert

Ja , ja maak ons maar lekker met het eten. Mooi he de Gross Glockner. Wij zijn er voor enkele jaren ook geweest. Geniet er maar van wij gunnen het jullie van harte.
    Groetjes Margot en Ad

• 10 Juni 2017 - 18:48

,Klaas En Gea,:

Wat weer een mooi verhaal. Wij zijn een keer in Fuzz geweest op wintersport.Een heel mooi gebied.Wij wensen jullie nog veel plezier en geniet er van.Groetjes

• 10 Juni 2017 - 19:02

Evert Plugge:

Komt me bekend voor wat mooi uitzicht heb je daar he.
    Geniet er maar van en verder nog fijne fietsdagen.
    Grtjes Ria en eef

• 10 Juni 2017 - 22:44

Gretha:

Hoi geert en Anneke,

Jeetje wat mooi daar en erg mooie foto's. Wat hebben jullie al veel gezien en genoten, geweldig!
    Een luxe hotel, fijn voor jullie en geniet er maar van.
    Het weer ziet er ook goed uit, dus morgen veel fietsplezier.
    Groetjes, Willem en Gretha