PARCHIM - KAY 825 auto km. 12 - 23 graden - Reisverslag uit Tittmoning, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu PARCHIM - KAY 825 auto km. 12 - 23 graden - Reisverslag uit Tittmoning, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

PARCHIM - KAY 825 auto km. 12 - 23 graden

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

08 Juni 2017 | Duitsland, Tittmoning

8 juni 2017.

Oh wat was het nog vroeg vanmorgen toen de wekker afliep. De vogeltjes floten er al lustig op los, maar wij hadden nog niet zo veel praats. Het was nl. 04.30 uur. Ik heb snel voor een ontbijtje gezorgd en Geert heeft de fietsen achter op de auto gezet. Het was koud, slechts 12 graden en het miezerde een beetje. Na alles goed afgesloten te hebben in de tuin zijn we om 05.45 uur vertrokken richting Oostenrijk.

Eindelijk is het dan zo ver. Mijn rug is weer beter geworden, dus dat ziet er allemaal goed uit. We hadden een Autobahn dagje in het vooruitzicht, want Geert wilde vandaag toch wel in de buurt van de Alpen komen.

Eerst ging het richting Berlijn. Vlak bij Berlijn was er file, dus we hebben een klein ommetje gemaakt via Fichtenwalde. Even na Berlijn kwamen we voorbij het plaatsje Lederhose. We waren nog lang niet in Bayern, maar toch. Ik had koffie en broodjes voor onderweg meegenomen, dus na 2 uurtjes rijden even een stop gemaakt en om even wat beweging te krijgen en dat stoppen om de 2 uur hebben we netjes de hele dag volgehouden.

Het ging allemaal voorspoedig. Tegen 14.30 uur waren we al in de buurt van Regensburg.
Bij Staubing zijn we van de Autobahn afgegaan om verder toeristisch te gaan rijden. We waren toch vroeg genoeg en goed op schema. Via Landau an der Isar naar Burghausen. Toen zagen we de Alpen al voor ons liggen met dik besneeuwde toppen, want het had er twee dagen geleden nog flink gesneeuwd.

Tussentijds nog even ergens een lekker aarbeientaartje gegeten, want ook dat hoort bij een vakantie toch.

Tegen half 5 hebben we een Zimmer gevonden. Een mooie kamer, eenvoudig met een mooi uitzicht op de Alpen in het plaatsje Tittmoning/Kay. Een piep klein gehuchtje tegen de Alpenrand aan.

Het rijden de hele dag is ons heel erg meegevallen. Alles liep voorspoedig.
Morgen gaan we als het helder weer is via de Gross Glockner naar Sillian in Oostenrijk, waar onze fietstour zaterdag begint. Bij mist en regen gaan we door de Tauern tunnel van 6 km. lengte. Hoop dus maar dat het mooi weer is (de vooruitzichten geven goed weer aan), want die tunnel zie ik eigenlijk niet zo zitten. Dus hopelijk wordt het morgen een prachtige dag zodat we veel foto’s kunnen maken van de Gross Glockner.

Een heerlijk begin zo van de vakantie. Reis ging prima, rug is beter geworden, lekker warm weer hier, 23 graden, wat wil een mens nog meer.
Nu straks beneden in het Gasthof lekker eten. Dit is een gasthof met een slagerij erbij, dus dat zal wel een lekker stukje vlees worden vanavond.

Allemaal Gruss Gott, want dat zeggen ze hier in Bayern en tot morgen.

(Hopelijk heb ik morgen wifi in het hotel. Heb geen Oostenrijkse dongel).

• 08 Juni 2017 - 20:51

Henk En Annie Scholten:

Hoi Anneke en Geert,
    Dus jullie zijn inmiddels aangekomen in Oostenrijk, maar wat een pech vorige week; in de rug geschoten, slecht weer gehad. Maar je kunt nu een paar dagen uitrusten in de auto en dan hopelijk zaterdag een begin maken met de fietstocht. Wat hebben jullie daar trouwens een leuk huisje met groentetuin. Leuk daar hoor!!! Hopelijk blijft het nu goed weer. Wij hebben ook veel regen en wind gehad de afgelopen dagen en we hopen dat het weer hier nu ook beter wordt. Veel plezier met fietsen en een spoedig herstel, beetje rustig aandoen en dan laat je je maar even verwennen door Geert.

• 08 Juni 2017 - 21:18

Margotbrink:

Hoi Anneke en Geert
    Wat een mooie tocht zullen jullie vandaag gemaakt hebben!!
    Fijn Anneke dat het met je rug beter gaat. Wij wensen jullie veel fiets plezier.
    Wij zijn ook wel eens op de Gross Glockner geweest mooi is het daar.

groetjes van Ad en margot

• 09 Juni 2017 - 21:56

Gretha:

Hoi Geert en Anneke,
    Fijn dat het met je rug weer beter is. Voor morgen hoop ik dat het goed weer is en dat jullie dan via de Gross Glockner kunnen rijden. Daar zijn wij nog nooit geweest, maar lijkt mij wel erg mooi en kun je denk ik mooie foto's maken. Morgen een goede reis en lekker genieten!
    Groetjes, Willem en Gretha