PARCHIM 22 gr. - Reisverslag uit Parchim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu PARCHIM 22 gr. - Reisverslag uit Parchim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

PARCHIM 22 gr.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

05 Juni 2017 | Duitsland, Parchim

5 juni 2017.

Het Pinksterweekend heeft niet helemaal gebracht wat we er van verwacht hadden. Zaterdag en zondag de hele dag regen en vandaag was het mooi en zonnig. Alleen heb ik er niet veel aan gehad. Zaterdagmiddag is het in mijn rug geschoten en ik heb dus veel op bed gelegen vanwege de pijn. We wilden eigenlijk morgen vertrekken
naar Oostenrijk, maar dat gaat niet door. We willen nu kijken of het woensdag gaat lukken, in het uiterste geval donderdag, want a.s. zaterdag begint onze fietstour.

Mocht het niet lukken dan gaan we donderdag naar huis om onze reis te annuleren. Gelukkig hebben we een annuleringsverzekering. Nu slik ik maar pijnstillers en warm mijn rug op met een warmtezak. Hopelijk zorgt dat er voor dat de pijn woensdag in ieder geval minder is en we toch noch kunnen vertrekken voor onze fietstour. ’t Is wel balen hoor.
Maar ja we blijven positief en hopelijk is de pijn morgen al minder.

Op verzoek van Jeroen zal ik jullie vandaag iets laten zien van ons stekkie in Parchim waar ons huisje is. Parchim ligt in de deelstaat Mecklenburg Vorpommern en is een Kreisstadt. Het is zo groot als Coevorden. Het ligt in het voormalige DDR. In de DDR hadden de inwoners recht op een volkstuin om zodoende hun eigen groente en fruit te verbouwen want dit was bijna niet te krijgen in de winkels. Ook woonden de mensen in van die giga huizenblokken zonder balkon. Dus om even buiten te kunnen zijn hadden ze elders in de stad een volkstuin. In zo’n volkstuin zitten wij nu. We hebben hier een stenen huisje met een zit-slaapkamer, keuken en veranda. In de tuin zelf hebben we een houten schuurtje gebouwd waar we onze douche en wc in hebben. Dus een heerlijk rustig vakantieverblijf voor erg weinig geld. Het is hier heerlijk toeven en de mensen ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Alles wordt met elkaar gedeeld en hulp krijg je van alle kanten. We hebben hier inmiddels veel vrienden gemaakt en vaak zitten we ’s avonds met elkaar om het kampvuur e.d. Wij vinden het hier een ideaal vakantiestekje. Ik zal nog een paar foto's downloaden van de tuin.

Woensdag horen jullie van mij of onze fietstour door gaat.

Moin moin en tot woensdag.

• 05 Juni 2017 - 21:21

Klaas En Marja:

Hallo Geert en Anneke.Wat vervelende berichten.Hopelijk knapt het snel op en kunnen jullie toch nog vertrekken. Groetjes Klaas en Marja

• 05 Juni 2017 - 22:31

Henk En Dea:

Dat is balen! Een paar dagen rustig aandoen en gewoon gaan. Mooie foto's van de tuin.
    Groetjes van Henk en Dea

• 05 Juni 2017 - 23:16

Ria De Beer:

Dag Anneke en Geert, wat een tegenvaller! We hopen natuurlijk dat het goed komt met je rug en dat jullie aan de tour kunnen beginnen. Sterkte en beterschap toegewenst!

De tuin ligt er mooi bij!

• 06 Juni 2017 - 10:04

Ria En Evert:

Hallo, veel sterkte met je rug anneke en hopelijk woensdag op de fiets voor jullie toer.
    Groetjes van ons

• 06 Juni 2017 - 15:18

Herman:

Zal toch niet weer gebeuren dat jullie onverrichterzake naar huis moeten.
    Hoop dat het weer opknapt met jou Anneke en dat jullie toch van de fietstocht kunnen genieten. Idd leuke foto's, kom gauw een keer bonen plukken.

Gr. Herman

• 06 Juni 2017 - 16:44

Jans Gossen:

Beterschap met de rug, hopelijk kan de fietstocht toch doorgaan.

• 07 Juni 2017 - 10:26

Klaas En Gea:

Vandaag gekeken waar jullie zitten.dat sas even schrikken.wij hopen dat jullie fietstocht toch Door kan gaan.heel veel sterkte en geert maar goed masseren.
    Groetjes van ons,
    Doei, Doei.

• 08 Juni 2017 - 15:10

Gretha:

Hoi Geert en Anneke,
    Zo dat is even schrikken, maar hoop toch dat Anneke snel weer zal opknappen en jullie samen van de fietstocht kunnen genieten!! Ja en de tuun ligt er ook weer mooi bij.
    Groetjes, Willem en Gretha