BROHM - GATSCH ECK 42 km. 22gr. wind 2 ZW - Reisverslag uit Neubrandenburg, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu BROHM - GATSCH ECK 42 km. 22gr. wind 2 ZW - Reisverslag uit Neubrandenburg, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

BROHM - GATSCH ECK 42 km. 22gr. wind 2 ZW

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

07 Juni 2015 | Duitsland, Neubrandenburg

7 juni 2015.

De koekoek en kraanvogels zorgden er vanmorgen voor dat we weer op tijd wakker waren. Heerlijk geslapen vannacht. Snel even douchen want om 08.00 uur hadden we een ontbijtje besteld.
Na het lekkere ontbijtje alles weer inpakken, want ik had gisteravond alles uitgepakt want Geert kon zijn thermo-hemd niet vinden. Die is ergens blijven liggen, want het is nergens meer te vinden.

Tegen half 10 zijn we vertrokken richting Neubrandenburg. En zowaar een heel goed fietspad door het bos, geasfalteerd zelfs. Wat een luxe. Via Schönbeck zijn we naar Eichhorst gefietst en nog steeds was het fietspad uitstekend. In Eichhorst proefde je nog iets van de DDR-tijd. Er was wel nieuwbouw, maar er stond ook nog veel oude huizen, zelfs de brandweergarage was nog uit DDR-tijd. Ook kwamen we onderweg een aantal motorrijders tegen die allemaal op die oude motoren reden, sommigen met zijspan. Toen waande je je weer in vroegere tijden in het dorpje Eichhorst.

In Eichhorst zijn we van de route afgeweken. Wij hebben een ommetje gemaakt om een zandpad te vermijden. Dat hebben we geweten, want er lag een behoorlijke heuvel in. Maar gelukkig ging de beklimming zonder problemen. Geert kon het in een keer doen, ik tot bijna boven, toen moest ik verder lopen. In Liepen kwamen we weer op de SeenRadweg.

Verder via Rühlow naar Warlin. Weer een goed fietspad, hoera. In Warlin hebben we weer een alternatieve route gereden omdat het fietspad onbegaanbaar was. We zijn via Neuenkirchen naar Ihlenfeld gefietst op een asfaltweg, maar ook weer met een stevige en lange klim erin van 6%. Ook dat hebben we weer voor elkaar gekregen.

Onderweg kwamen we voorbij allemaal oude vliegtuigen en helicopters. Men vertelde ons dat het een liefhebbersvereniging was van oude militaire vliegtuigen. In de weekenden werd er aan geknutseld en ze sliepen ook in die oude vliegtuigen. Wij mochten even foto´s maken.

Daarna een geweldige afdaling naar NeuBrandenburg. We dachten daar even uitgebreid koffie te kunnen drinken en te eten, maar er was werkelijk niks te doen in zo´n redelijke stad. Er was ook nergens wifi aanwezig. Eindelijk vonden we een italiaans restaurant en daar hebben we lekker gegeten.

Daarna hebben we nog rondgekeken in de stad. Het is wel een stad met historie. Vooral de 4 toegangspoorten met de dikke muur om de stad zijn prachtig om te zien. Op de muur staan ook nog woonhuisjes, heel apart. Ook de kerk heeft een prachtige toren.

Via een fietspad langs de Tollensesee, waar we nog hele oude boothuisjes zagen, zitten we nu in ons tentje met een uitzicht over het meer met op de achtergrond NeuBrandenburg.

Nu de dagjesmensen weg zijn zitten we hier alleen op ons kampeerveldje. Heerlijk rustig en je hoort niks anders dan de kabbelende golven.

Morgen wordt het een zware dag volgens Geert. 55 km. met 9 heuvels naar Neustrelitz met niet allemaal goede fietspaden. Dat wordt dus afzien. Het gebied dat we doorkomen heet de Mecklenburgische Sweiss, dus dat wordt klimmen geblazen. Maar na een beklimming volgt er altijd weer een heerlijke afdaling.

Ik denk dat we morgen in Neustrelitz proberen een hotel of pension te vinden. Dat hebben we dan ook wel verdiend na een klimdag.

Ook hier op de camping is geen wifi (en dat voor zo´n grote camping). Slecht hoor. Dus ben weer afhankelijk van mijn dongel. Hoop dat het plaatsen van de foto´s ook gaat lukken, anders komt dat wel een volgende keer.

Nou lieve mensen, wij gaan aan de koffie en dan een apfelchorle (de wijn hebben we gisteravond opgemaakt).

Tot morgen, moin moin.

• 07 Juni 2015 - 22:50

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Jullie hebben weer een mooie fijne dag gehd. Fietsen op goede wegen, alleen af en toe een heuvel en een lange klim, maar dat lukt jullie allemaal wel. Klasse!! Ook leuk dat je foto's mocht maken van de helicopters en vliegtuigen. Erg mooi! Daarna nog heerlijk italiaans gegeten. Wel verdiend! Nu weer bij het tentje met prachtig uitzicht.
    Wij zijn vanmiddag naar de Makro (Hengelo) geweest met Klaas en Christien (zus van willem)Daar ook lekker koffie gedronken met appelgebak, was heerlijk.Luitjes, morgen weer een fijne dag.
    Groetjes, Willem en Gretha.

• 08 Juni 2015 - 10:40

Zwaantje Geerlings-Wijgers:

Hallo Anneke en Geert, Ik heb jullie verslagen van 6 en 7 juni gelezen. Ik vind het steeds weer mooi. De route, die jullie fietsen, is heel erg mooi. Anneke, jij maakt leuke verslagen. Ik kan ervan genieten. Goed van jullie, dat het klimmen zo goed gaat. Doe voorzichtig en tot het volgende verslag en de mooie foto's. Groetjes Zwaantje.

• 08 Juni 2015 - 15:50

Klaas En Gea:

Hallo Geert en Anneke,

Hier even weer een berichtje van ons. Heb vandaag de verslagen ven zaterdag en zondag gelezen en weer
    genoten. Het is wel afzien soms. Doe voorzichtig met het afdalen. Zondag hadden wij een gezellige fietstocht van de buurt. Het was zo"n 40 km. en het eindigde bij de Lindeboom voor een borrel uurtje en hebben daar met elkaar nog lekker gegeten. Vandaag weer een werkdag. Wij wensen jullie weer veel fietsplezier en doe voorzichtig. Anneke de foto"s zijn weer prachtig.
    Luitjes de groeten van ons, doei, doei. Gea.